Badebuksa2.0 Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Kan visstnok skremme bort maur. Bare hell litt saft der maurene er, så flytter de... noen som har prøvd?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Om det får de til å flytte tror jeg ikke, de går nok bare andre steder en periode. Jeg har hørt Aspartam bli anbefalt som maurgift for å drepe dem men dette er kun en påstand fremsatt av folk som er motstandere av aspartam og lett-produkter som generelt mener "naturlig = sunt" etter noen ymse magasiner hadde fremsatt påstanden. Aspartam fungerer som en svak nervegift men den er så svak at man tror ikke det er giften som dreper mauren men det at den blir seig og ikke får puste. Dette gjelder da kun maurene som faktisk går i væsken og den sprer seg ikke til resten av kolonien slik som vanlig gift gjør ved å forgifte maten de bærer og spre pulveret i tunnelene. Nå er maurgift allerede svært effektivt i små mengder, så jeg tror det å jevnlig spraye områder med aspartam er langt mer skadelig for dyreliv som ikke tåler slike stoffer, vil det ikke også tiltrekke seg alvorlig med bier/veps? Anonymkode: 77020...318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå