AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Ungdommen min går innimellom på fest og alderen tilsier at det blir mer av det fremover (naturlig nok)…. Hen drikker ikke alkohol enda, men jeg vurderer å foreslå alkoholfri cider eller liknende slik at hen ikke føler at det er så synlig at hen ikke drikker (brus vil jo skille seg veldig ut og fristelsen for å ha noe annet i hånda blir kanskje større) ?! Eller er det en rar ting å gjøre Anonymkode: 2c7df...e74
visp Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Er det ikke uansett in for ungdommen å kjøre alkoholfritt nå? Tenker det er bedre å nippe til en alkoholfri øl enn cider (det er så surt etterhvert).
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 Snakk med ungdommenførst og spør om hen opplever drikkepress eller spørsmål rundt hvorfor hen ikke drikker og om hen syns dette er ubehagelig. Hvis ja kan du foreslå alkoholfri cider. Jeg tenker det kan være veldig lurt for det er når andre presser en til å drikke at man smaker på alkohol og begynner med det. Ingen vil se at cideren hen drikker er alkoholfri med mindre de leser den lille teksten, og det tenker ingen festglade ungdommer på å gjøre. Da slipper hen maset og drikkepresset Anonymkode: 4d634...b19
Hannah80 Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Det må han jo finne ut av selv, tenker jeg. Rart at du som mor foreslår alkoholfritt fordi du er redd for at han skal skille seg ut. 1
muve Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Hannah80 skrev (4 minutter siden): Det må han jo finne ut av selv, tenker jeg. Rart at du som mor foreslår alkoholfritt fordi du er redd for at han skal skille seg ut. Da har jeg formulert meg litt uklart. Jeg er IKKE redd for at hen skal skille seg ut, men vet at man gjør det og at det kan føre til press om å drikke alkohol. Å foreslå alkoholfritt er egentlig for å forbi det det presset, og håpe at hen kanskje klarer å vente en stund til før alkohol evt blir aktuelt. TS
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ungdommen min går innimellom på fest og alderen tilsier at det blir mer av det fremover (naturlig nok)…. Hen drikker ikke alkohol enda, men jeg vurderer å foreslå alkoholfri cider eller liknende slik at hen ikke føler at det er så synlig at hen ikke drikker (brus vil jo skille seg veldig ut og fristelsen for å ha noe annet i hånda blir kanskje større) ?! Eller er det en rar ting å gjøre Anonymkode: 2c7df...e74 Heller lære de at det er greit å være edru. Kjøpe seg brus og noe godt. Må ikke ha det gøyr med alkohol for å ha det gøy. Ja noen mobber vel for at andre ikke drikker, men det får bli deres problem! Er nok mange som skulle vært flinkere til å si nei og la være så hadde andre fulgt etter! Anonymkode: 01c02...c26
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ungdommen min går innimellom på fest og alderen tilsier at det blir mer av det fremover (naturlig nok)…. Hen drikker ikke alkohol enda, men jeg vurderer å foreslå alkoholfri cider eller liknende slik at hen ikke føler at det er så synlig at hen ikke drikker (brus vil jo skille seg veldig ut og fristelsen for å ha noe annet i hånda blir kanskje større) ?! Eller er det en rar ting å gjøre Anonymkode: 2c7df...e74 Synes det er rarere å kalle barnet sitt hen Anonymkode: 2f6fb...90c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå