AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Jeg er sykemeldt og kommer til å bli det ut kontrakten på mitt vikariat. Etter vikariatet har jeg ikke jobb. Mest sannsynlig blir jeg sykemeldt lenge etter kontrakten på vikariatet er over og vil ikke være i stand til å finne en ny jobb. Spørsmålet mitt er om jeg får samme sum på penger etter vikariatet er over. Jeg kan ikke få mindre da jeg er avhengig av å betale husleie og leve. Lurer derfor på om jeg fortsatt vil få samme «lønn» etter vikariat kontrakten er gått ut. Hva vil skje med min inntekt når vikariatet er slutt og jeg fortsatt er sykemeldt? Anonymkode: dec5f...bff
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Jeg ble sykmeldt i svangerskapet, og videre sykmeldt etter at kontrakten min på jobb var utgått. Så lenge jeg var sykmeldt, så var inntekten den samme, nav tok over utbetalingen min. Men husk at du kan kun være sykmeldt sammenhengende i 1 år, og etter det er det enten at du søker jobb, om du er frisk nok til det, eller du må over på aap. Og da går du ned i inntekt. Anonymkode: d884f...26f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble sykmeldt i svangerskapet, og videre sykmeldt etter at kontrakten min på jobb var utgått. Så lenge jeg var sykmeldt, så var inntekten den samme, nav tok over utbetalingen min. Men husk at du kan kun være sykmeldt sammenhengende i 1 år, og etter det er det enten at du søker jobb, om du er frisk nok til det, eller du må over på aap. Og da går du ned i inntekt. Anonymkode: d884f...26f Får man ikke bare sykepenger tilsvarende dagpengesum hvis man ikke har jobb å være sykmeldt fra? Anonymkode: b28f1...5ea
Andro Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Du får sykepenger i ett år, og må deretter søke om arbeidsavklaringspenger https://www.nav.no/aap
Andro Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får man ikke bare sykepenger tilsvarende dagpengesum hvis man ikke har jobb å være sykmeldt fra? Anonymkode: b28f1...5ea Nei, man får ut fra det grunnlaget man hadde da man ble syk.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Får man ikke bare sykepenger tilsvarende dagpengesum hvis man ikke har jobb å være sykmeldt fra? Anonymkode: b28f1...5ea Jeg fikk like mye etter kontrakten gikk ut. Som jeg hadde før jeg sto uten jobb iallefall. Men når du er frisk igjen. Og skal over for å søke ny jobb, så går du over på dagpenger, og den satsen er vell på 66% eller noe. Anonymkode: d884f...26f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Du får samme utbetaling under hele sykemeldingsperioden selv om kontrakten med jobb går ut. Anonymkode: 6c786...99f 1
Rotemor Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får samme utbetaling under hele sykemeldingsperioden selv om kontrakten med jobb går ut. Anonymkode: 6c786...99f Dette.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du får samme utbetaling under hele sykemeldingsperioden selv om kontrakten med jobb går ut. Anonymkode: 6c786...99f Men leste dette: se bilde men er det bare hvis man ikke har jobb i utg punktet? Annerledes hvis kontrakt går ut? Hva hvis man feks sier opp selv da? Anonymkode: b28f1...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå