Gjest lmari Skrevet 31. oktober 2002 #1 Del Skrevet 31. oktober 2002 Noen av dere som har oppskrifter på kryddersild, sursild, sennepssild eller noe i den duren? Jeg har planer om å lage noen varianter til mammaen min til jul - hun er så glad i sånt. Men har ikke laget det før, og trenger noen som kan hjelpe meg! Hva slags sild bruker jeg, og hvordan gjør jeg det? Takker og bukker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa Skrevet 31. oktober 2002 #2 Del Skrevet 31. oktober 2002 Dette er min favoritt sild og veldig enkel å lage Tomat sild 1dl nøytral olje 1dl eddik 7% 3dl ketshup 2-3dl sukker 4ss vann 4ss tørket dill 1 stor løk i halve skiver 6-10 kryddersild fileter skåret i fine skiver. Bland alt til laken i en kjele og varm opp under omrøring til sukkeret er oppløst. Med sukkeret er det lurt å smake seg frem, Selv synes jeg den blir veldig søt med tre dl sukker, pleier å bruke mellom 2 og 2 1/2 dl sukker. La laken avkjøles før du heller den over silden og løken. Ferdige kryddersild/spekesild fileter er ofte veldig salte. Pleier da å vanne dem ut i litt melk. Ca 1 time utvanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå