Gjest cecilia Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 Dere har helt sikkert sett dem. Før jobba jeg nattevakt i helgene på en bensinstasjon, og i helgene legger man spesielt merke til de, gjerne i beruset tilstand. Det virker som om de har bestemt seg for å ta igjen sin tapte ungdom, og drikke seg kanoone, og drite seg ut... Og i tillegg kle seg som noen fjortiser, noen også på kanten til horer. Beklager uttrykket Oversminket, stramme jeans(kanskje til og med miniskjørt), høyhælte (gjerne hvite, spisse ) sko, utringa fjortistopper, slik at man kan se de skrukkette, ja dere vet hva. De har som regel ødelagt huden av all grillinga i solariumet, og har en ganske så irriterende, hes stemme pga. 30 år med røyking. Det hender de har funnet seg en eller annen harry, ekkel fyr som står og tafser på dem mens de prøver å bestille seg mat. Er det bare meg som ler inni meg når jeg ser slike damer(jenter)? Skjønner de ikke selv at det ser latterlig dumt ut å ville se ut som en nittenåring, når resultatet blir katastrofalt?
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #2 Skrevet 5. januar 2006 Helt enig. Det ser så desperat ut. Er 40 år og blir flau på vegne av mine medsøstre
Gjest LoisLane Skrevet 6. januar 2006 #3 Skrevet 6. januar 2006 Jeg synes det er greit. Hva mener dere at disse damene skal gjøre? Slipp harryene løs, sier nå jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2006 #4 Skrevet 6. januar 2006 Helt enig. Det ser så desperat ut. Er 40 år og blir flau på vegne av mine medsøstre ← Du, jeg lurer bare på om du har gjort den samme oppdagelsen som jeg har gjort. Da jeg var 20, så de på 40 utgamle ut, men nå i dag så gjør jo ikke 40 åringer det i det hele tatt. Nå ser de nesten litt like ut som før (jeg skrev nesten - for de som vil henge seg opp i det ). Ok så er det litt forskjell da - bittelitt. Har noen krøller i ansiktet og streker i panna, men nå synes jeg ikke det gjør at man ser utgammel ut da - ikke nå mer iallefall, men for 20 år siden var jeg utvitende nok til å mene at det fikk folk til å se gamle ut. For øvrig har hver alder sin stil. Det er ikke pent med miniskjørt på en 40-åring eller hoftebukse og kort topp, uansett hvor veltrent man er. Jeg har pakket vekk minikjolene, men nekter å finne frem krimplinekjolene - enn så lenge.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Jeg synes jo moren min så eldre ut da hun var 40 ja,enn det jeg gjør. Men jeg får stadig høre at jeg ser 10 år yngre ut. Bruker ikke miniskjørt,hoftebukser,topper som går over navelen etc.. Går heller ikke med "kjerringklær" Finnes en mellomting
Gjest LoisLane Skrevet 6. januar 2006 #6 Skrevet 6. januar 2006 Helt enig, men jeg synes faktisk at folk skal få kle seg som de vil. Hvis noen vil være harry, må de få lov! Og vi andre kan jo godte oss over andres dårlige smak...
Gjest cecilia Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 Jepps, finnes en mellomting. Noen på 40-50 år ser übergamle ut mye takket være klærne, mens andre ser yngre ut. Mener ikke at det er noe galt i å ikke kle seg som ei gammel dame når man har passert 40. De damene jeg skriver om i innlegget mitt, er en spesiell type damer, som har passert 40, helst 45. Felles for de er at de alle har hes røykestemme, fake solariums"brun" hud, og TROR av hele sitt hjerte at de ikke er et sekund eldre enn nitten år.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #8 Skrevet 6. januar 2006 Jeg har en innrømmelse jeg glemte å skrive - jeg har funnet ut at de på 50 heller ikke ser så veldig gamle ut nå. Men de gjorde jo det før. :klø:
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #9 Skrevet 6. januar 2006 En annen ting jeg reagerer ganske kraftig på, er hvordan fjorårets russ kan praktisere som f.eks. tannleger, advokater eller leger. De ser iallefall ut som fjorårets russ. Verden vil utvilsomt bedras. For 20 år siden så en 20 åring voksen ut, mens en 40 åring så utgammel ut. Nå i dag ser en 40 åring akkurat passe voksen ut, mens en 20-åring ser ut som en ungdomsskoleelev.
Gjest LoisLane Skrevet 6. januar 2006 #10 Skrevet 6. januar 2006 De damene jeg skriver om i innlegget mitt, er en spesiell type damer, som har passert 40, helst 45. Felles for de er at de alle har hes røykestemme, fake solariums"brun" hud, og TROR av hele sitt hjerte at de ikke er et sekund eldre enn nitten år. ← Igjen: Hva synes du disse damene burde gjøre? Har du eventuelt tenkt til å fortelle dem at de ikke er nitten? Anbefale dem å slutte i solariet? Si at de må få lengre skjørt fordi du synes de er dritharry (noe jeg forøvrig ikke betviler - jeg har da sett dem jeg også...)?
Gjest Bare meg Skrevet 6. januar 2006 #11 Skrevet 6. januar 2006 De damene jeg skriver om i innlegget mitt, er en spesiell type damer, som har passert 40, helst 45. Felles for de er at de alle har hes røykestemme, fake solariums"brun" hud, og TROR av hele sitt hjerte at de ikke er et sekund eldre enn nitten år. ← Så la dem få tro det og kose seg desse kveldene. De plager vel ikke deg? Din tid kommer nok også. Du blir aldri eldre enn du føler deg vet du Og hvis du lurer: Nei, jeg er ikke en av dem. Har noen år til å gå på før jeg når din beskrivelse
Gjest cecilia Skrevet 6. januar 2006 #12 Skrevet 6. januar 2006 Igjen: Hva synes du disse damene burde gjøre? Har du eventuelt tenkt til å fortelle dem at de ikke er nitten? Anbefale dem å slutte i solariet? Si at de må få lengre skjørt fordi du synes de er dritharry (noe jeg forøvrig ikke betviler - jeg har da sett dem jeg også...)? ← Jeeeez Dette innlegget er forøvrig skrevet under "skråblikk og generaliseringer". Trenger man alltids å være så blodseriøse!? Aner ikke hvorfor du føler deg truffet, men noe er det hvertfall..
Gjest LoisLane Skrevet 6. januar 2006 #13 Skrevet 6. januar 2006 *trekker miniskjørtet oppover to centimeter og harker* Jeeeeeeeez, trenger du å være så blodfordømmende, da? Jeg er bare en sterk forkjemper for mangfoldet, som blant annet omfatter dårlig smak. Dessuten er det stille her i natt...
Gjest cecilia Skrevet 6. januar 2006 #14 Skrevet 6. januar 2006 Joda, jeg er da for mangfold i samfunnet jeg også. Men jeg er forsåvidt for ytringsfrihet også
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #15 Skrevet 6. januar 2006 En annen ting som også har forandret seg i samfunnet er alderen på de gamle grisene. Før var de jo fra 40 og oppover, men nå i dag er de nærmere 60. La nå de som ikke fikk være ungdommer når de var ungdommer kose seg litt i voksen alder. Noen av dem fikk kanskje unger før de var 20, og mistet hele ungdomstiden sin. Mye bedre de går i minikjoler og fniser, enn at de går i joggebukse og er sure og bitre. :kgblunk:
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2006 #16 Skrevet 6. januar 2006 Mye bedre de går i minikjoler og fniser, enn at de går i joggebukse og er sure og bitre. :kgblunk: ← Tihi
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 6. januar 2006 #17 Skrevet 6. januar 2006 (endret) For 15 år siden, da jeg var 20, så damer på 35 år ganske gamle ut i mine øyne. Selv var jeg voksen. Nå, 15 år senere, kjenner jeg opptil flere jenter på 35 som ser veldig bra ut, mens pikebarna på 20 ser veldig unge og umodne ut. Selv er jeg voksen. Jeg tror nok at dette har mest med å gjøre at de andre har forandret seg, ikke at jeg selv har blitt noe eldre og dermed ser ting litt annerledes. Endret 6. januar 2006 av barne- og familiemedister
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2006 #18 Skrevet 6. januar 2006 Som 18 åring syntes jeg at menn i 35-40 års alderen som gikk på byen var patetiske og nesten mer som gamle griser... Og kunne ikke fatte hva de skulle der heller! Nå som jeg har passert 30, syns jeg det er alt for mange 18 åringer ute på byen.
Gjest christineemily Skrevet 6. januar 2006 #19 Skrevet 6. januar 2006 (endret) La de gamle fjortis-damene få være ifred sier jeg. Så vi andre kan få noe å more oss over fra tid til annen . Det sitter sikkert nok folk rundt omkring og ler av meg også av grunner jeg ikke aner noe om .... Endret 6. januar 2006 av christineemily
Diktern Skrevet 6. januar 2006 #20 Skrevet 6. januar 2006 Hvis de har løst tel å gå med slike klær, så vær så god. Kjør på, sier nå jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå