AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Har en sønn på 18 som nettopp har fått lappen. Jeg har også egen bil som jeg hadde før jeg traff samboer. For meg er det en selvfølge at sønnen min får låne bilen når jeg ikke bruker den. Han fyller både bensin og vasker den. At jeg låner bort bilen irriterer samboer noe veldig og han mener jeg syr puter under armene på min sønn osv. Hver gang min sønn låner bilen så kommer det syrlige kommentarer om bom priser osv. Ja, min sønn kjører mye når han er ute, men har hvertfall til nå så har jeg ikke merket noe nevneverdig på bomregningen. Kjenner jeg blir så lei av å høre på kommentarene og jeg har sagt til samboer at det er faktisk MIN bil og ønsker jeg å låne den til min sønn så gjør jeg det. Samboer får også låne min bil som han vil, men det tar han som en selvfølge. Hvordan få han til å slutte med de stikkene? Kjenner jeg blir møkksur hver eneste gang… Anonymkode: 40e92...e87 17 14
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Jeg hadde sagt fra rolig hvor uakseptabelt det var, 2-3 ganger. Kom han så med ny surmuling hadde jeg smelt solid, og han hadde fått kjent på humøret mitt en god tid fremover. Anonymkode: ef734...8e7 34 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 8. mai 2023 Gjem bilnøkkelen så samboer ikke kan ta bilen. Når han spør etter den, så sier du at du vil passe deg vel for å sy puter under armene hans med å gi tilgang til din bil. Anonymkode: 894e8...c7e 66 1 39
Morten1 Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Kan du ikke si det samme som samboer sier til deg, "nei kjære samboer, du får ikke låne bilen for bomprisene har blitt så høye" Be kan kjøpe sin egen bil, det er DIN bil, du bestemmer hvem som bruker den. Hadde jeg hatt samboer hadde jeg ikke forventet å låne bilen hennes som jeg ville, hennes bil, hennes valg. Jeg har egen bil. 16 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjem bilnøkkelen så samboer ikke kan ta bilen. Når han spør etter den, så sier du at du vil passe deg vel for å sy puter under armene hans med å gi tilgang til din bil. Anonymkode: 894e8...c7e 😆 Utrolig bra👍🏼 For å si det slik, så hadde min samboer alltid syntes det var det minste morsomt. (selv om jeg personlig syntes det er en helt genial idé) Anonymkode: 40e92...e87 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Morten1 skrev (1 minutt siden): Kan du ikke si det samme som samboer sier til deg, "nei kjære samboer, du får ikke låne bilen for bomprisene har blitt så høye" Be kan kjøpe sin egen bil, det er DIN bil, du bestemmer hvem som bruker den. Hadde jeg hatt samboer hadde jeg ikke forventet å låne bilen hennes som jeg ville, hennes bil, hennes valg. Jeg har egen bil. Han har egen bil, men det er el bil med veldig kort rekkevidde. Så skal han litt lengre, så må han ha min. Anonymkode: 40e92...e87
Mona123 Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Er han helt dust? Det er din bil, og din sønn. Spørsmålet burde heller være hvorfor han selv ikke skaffer bedre bil så han slipper å låne din bil, ifølge hans egen logikk syr du puter under armene hans. 21 5
Morten1 Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Han har egen bil, men det er el bil med veldig kort rekkevidde. Så skal han litt lengre, så må han ha min. Anonymkode: 40e92...e87 Da har han vel kjøpt seg en bil som ikke passer hans bruk, da får han fikse opp i det først. Han har ingenting med din bil å gjøre. Betaler han vedlikehold på bilen din siden han tar det som selvfølge å bruke den? 8 3
PM75 Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 Er det bare den ene tingen han henger seg opp i? Eller er dette den berømmelige dråpen på ting dere er uenige om? 2
RedPimpernell Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 Jeg hadde sagt at så lenge han fortsetter å blande seg med at du låner ut din bil, så kan han fullstendig glemme å låne din bil når han skal på langtur. 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 Minner meg om ei venninne jeg hadde da jeg var 19. Hun fikk den type stikk av stefar for bagateller. Husker jeg var sjokkert første gangen jeg var på besøk over at han kom med et tullete stikk om en bagatell. Syntes synd på venninnen min for hun var supersnill og gjorde aldri noe galt. Men stefaren var frekk og ego alikevel. Anonymkode: feb26...b9e 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Så lenge han ikke betaler et øre i utgifter på din bil, eller du må låne hans bil mye pga at din er bortlånt, så har han null han skulle ha sagt. Anonymkode: 87369...b7f 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Har en sønn på 18 som nettopp har fått lappen. Jeg har også egen bil som jeg hadde før jeg traff samboer. For meg er det en selvfølge at sønnen min får låne bilen når jeg ikke bruker den. Han fyller både bensin og vasker den. At jeg låner bort bilen irriterer samboer noe veldig og han mener jeg syr puter under armene på min sønn osv. Hver gang min sønn låner bilen så kommer det syrlige kommentarer om bom priser osv. Ja, min sønn kjører mye når han er ute, men har hvertfall til nå så har jeg ikke merket noe nevneverdig på bomregningen. Kjenner jeg blir så lei av å høre på kommentarene og jeg har sagt til samboer at det er faktisk MIN bil og ønsker jeg å låne den til min sønn så gjør jeg det. Samboer får også låne min bil som han vil, men det tar han som en selvfølge. Hvordan få han til å slutte med de stikkene? Kjenner jeg blir møkksur hver eneste gang… Anonymkode: 40e92...e87 Be han slutte å mase om det der, si at du gjør hva f du vil med din bil Anonymkode: 7b5b8...d74
Crazydoglady Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 Helt på sin plass å hjelpe familie og venner så lenge man har lyst og mulighet. Samboer er sikkert bare sur fordi det blir ulempe for han at bilen ikke er tilgjengelig. Men det er rimelig ugrei oppførsel. Nornalt sett ville jeg gitt klar beskjed på en ordentlig måte om at det kan han slutte med, men etter en sånn kommentar fra han så hadde det nok kommet noe lignende tilbake og beskjed om å kjøpe seg egen bil. Makan. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 Så lenge ikke samboeren din betaler noe på bilen din. Og du har en forsikring som tillater en under 23 år å bruke bilen. Så kan ikke samboeren nekte noe. Anonymkode: b71df...aa8 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 Jeg har vært veldig nøye på at det er jeg som har betalt alt av service osv. på min bil, nettopp fordi jeg tenkte dette kunne bli et issue da min sønn ble 18 og fikk lappen. Jeg har forsikring for fører under 23 år, det ville ikke min samboer ha på sin bil og det er greit. Han har betalt for bensin og i dag lånte han min bil og fylte opp tanken, så da min sønn fikk låne bilen i dag, så sa jeg at han fikk fylle opp etter bruk noe som var helt i orden. Så kan hvertfall ikke samboer si at min sønn kjører på bensinen som han har betalt. TS Anonymkode: 40e92...e87 4 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så lenge han ikke betaler et øre i utgifter på din bil, eller du må låne hans bil mye pga at din er bortlånt, så har han null han skulle ha sagt. Anonymkode: 87369...b7f Jeg låner aldri hans bil, fortrekker min egen. Anonymkode: 40e92...e87 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har vært veldig nøye på at det er jeg som har betalt alt av service osv. på min bil, nettopp fordi jeg tenkte dette kunne bli et issue da min sønn ble 18 og fikk lappen. Jeg har forsikring for fører under 23 år, det ville ikke min samboer ha på sin bil og det er greit. Han har betalt for bensin og i dag lånte han min bil og fylte opp tanken, så da min sønn fikk låne bilen i dag, så sa jeg at han fikk fylle opp etter bruk noe som var helt i orden. Så kan hvertfall ikke samboer si at min sønn kjører på bensinen som han har betalt. TS Anonymkode: 40e92...e87 Gjelder dette kun bil? Eller forstår du, og tar hensyn til, hva som "blir en issue" også på andre områder? Anonymkode: ef734...8e7 4 2
Andro Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 Dette har han ingenting med, og bør kort og enkelt få beskjed om akkurat det. Jeg ville blitt meget amper om noen blanda seg borti om barna lånte bilen min. 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Gjelder dette kun bil? Eller forstår du, og tar hensyn til, hva som "blir en issue" også på andre områder? Anonymkode: ef734...8e7 Er vel mest bilen, men kan nok være andre ting også jeg også tar hensyn, ja… Anonymkode: 40e92...e87 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå