AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Hei regner med at dette bare er hysteri men når jeg søkte på østerssaus og soyasaus så kom det opp en side der det stod at man ikke kunne spise dette som gravid. Har aldri hørt dette før og siden virket ikke helt seriøs men tenkte jeg skulle høre om noen kunne avbekrefte/bekrefte dette for meg? Anonymkode: f5717...2d9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Står det listet opp i de offisielle kostholdsrådene for gravide her i Norge? Ja; da spiser du det ikke. Nei; da kan du spise det. Anonymkode: 80cd2...80b 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 Forhold deg til de offisielle retningslinjene. Det er helt trygt. Anonymkode: 7e4ef...d05 1
Sofakona Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Til tross for det ovennevnte, er det ingen solide bevis som indikerer at soyainntak kan være skadelig for helsen til gravide kvinner og fosteret. Dette er så lenge det er inkludert i kostholdet på en rimelig måte, uten å endre variasjonen eller balansen på energinivået. Nå er det vel farlig om du eks bruker mye soya saus pga salt.. men det er farlig for ikke gravid å
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 Forhold deg til dette du https://www.helsenorge.no/gravid/kosthold-for-gravide Anonymkode: c8ea9...83a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Altså, den siden der ser jo ikke seriøs ut engang? Forhold deg til de offisielle kostholdsrådene som de andre her skriver. 🙂 Anonymkode: b0373...1c7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 Hva ER det med gravide og manglende kildekritikk? Anonymkode: c7c3b...f57 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå