AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Flere hundre typer, og bare noen av de kan man screenes for. Enda færre man kan sjekke for på egenhånd. Og de fleste gir ikke symptomer før det er for seint eller nesten for seint. 😞☠️ Man kan bli paranoid av mindre. 😣 Prøv å ramse opp alle krefttypene du kjenner til. Kom du til 10? Vel, da er 190+ du ikke kjenner til. Anonymkode: 851c3...28b 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Noe skal vi dø av. Før det skal vi kose oss og bruke tida på noe annet enn å se etter faretegn for hundrevis av krefttyper. Føler du deg dårlig eller ting blir annerledes enn de pleier så ta en tur til legen. Mer kan vi ikke gjøre. Anonymkode: 9eb2d...652 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 Det siste jeg tenker på er hvor mange krefter det finnes. Kaster ikke bort livet mitt på bekymringer som kanskje ikke skjer. Anonymkode: 3db01...9fa 9 1
Million Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Man går da ikke rundt og tenker på dette? Seriøst? Skal man krisemaksimere og tenke på alle sykdommene i verden og tenke seg hvor fælt det ville være å få noen av dem hele tiden, og aldri kunne glede seg over det som er godt i livet sitt? Fordi det KAN skje noe fælt i fremtiden? Kanskje, kanskje ikke? Det nytter ikke. Legg vekk alle tankene på kreft. 4 1
Andro Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Man skal ikke gå og leite etter symptomer. Blir du dårlig så oppsøker du helsehjelp. 2 1
William_S Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Hypokonderi finnes det også hjelp for. Det kan feks fastlegen også hjelpe deg med. 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Alle jeg har kjent med tendens til hypokonderi og overdrevne bekymringer har dødd av noe de aldri klarte å tenke ut selv. Anonymkode: b3819...1ec 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 Jeg har mange symptomer på kreft, men har det ikke. Har blitt sjekket på kryss og tvers. Samboer fikk kreft diagnose uten å ha symptomer, så du kan aldri være sikker. Ikke bekymre deg for kreft når du ikke har det. Lev bekymringsfritt når du kan Anonymkode: f26af...856 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Flere hundre typer, og bare noen av de kan man screenes for. Enda færre man kan sjekke for på egenhånd. Og de fleste gir ikke symptomer før det er for seint eller nesten for seint. 😞☠️ Man kan bli paranoid av mindre. 😣 Prøv å ramse opp alle krefttypene du kjenner til. Kom du til 10? Vel, da er 190+ du ikke kjenner til. Anonymkode: 851c3...28b Hvorfor stoppe ved kreft? Det finnes da masse annet småsnop man kan pådra seg, som f.eks. ALS, MS, Lupus, kjøttetende bakterier, osv osv. En ting er i alle fall sikkert, om man skulle få en sykdom og i verste fall få dårlig prognose, så hjelper det overhodet ikke om man på forhånd har bekymret seg masse. Mest sannsynlig vil man angre på at man brukte så mye av livet sitt på negative tanker når man heller skulle ha gledet seg over det positive og nytt det mens man hadde det. Anonymkode: 64ad5...1a8 2
LillaGorilla<3 Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 Vi skal alle dø en dag. Og det er ingenting noen av oss kan gjøre med akkurat det. Annet enn å prøve å leve best mulig mens vi venter. Fokuser heller på det. 1
Gjest theTitanic Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Flere hundre typer, og bare noen av de kan man screenes for. Enda færre man kan sjekke for på egenhånd. Og de fleste gir ikke symptomer før det er for seint eller nesten for seint. 😞☠️ Man kan bli paranoid av mindre. 😣 Prøv å ramse opp alle krefttypene du kjenner til. Kom du til 10? Vel, da er 190+ du ikke kjenner til. Anonymkode: 851c3...28b Hvis du ser etter tegn på alle krefttyper har du et psykisk problem som vil ta fullstendig overtaket på deg og mye av din tid. Det verste er at selv om du hadde hatt kontroll på dette kunne du fått noe annet men like alvorlig. Disse sykdomstankene må du la gå og leve livet dit. Full kontroll og forutsigbarhet på kropp og helse er umulig å oppnå.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle jeg har kjent med tendens til hypokonderi og overdrevne bekymringer har dødd av noe de aldri klarte å tenke ut selv. Anonymkode: b3819...1ec Det er faktisk sant. Uten sammenligning forøvrig, så hadde jeg utrolig mange redde tanker om hva som feilet meg da jeg ble syk for noen år siden, inkludert ulike typer kreft. Det jeg feilet var en av de sykdommene jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt; autoimmunt høyt stoffskifte. Det er sjeldent man får rett, så ingen grunn til å bekymre seg og ta sorgene på forskudd. Anonymkode: 64ad5...1a8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 Det er jo flere tusen typer dødelige sykdommer, ikke bare kreft. Man følger ikke med på symptomer til spesifikke sykdommer. Tenk om du bruker masse tid på følge med på symptomer på kreft, og så får du MS i stedet? Eller sykdom 2, sykdom 3, sykdom 4.... Det man gjør er å gå til legen hvis man får vondter som ikke kan forklares, og så finner legen ut om det er en sykdom og eventuelt hvilken. Det er ikke din jobb å være lege, slapp av. Anonymkode: 0159e...044 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 Jeg forstår redselen din. Det er skummelt å leve. Anonymkode: 30035...18b 2
Gregarious Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 Anbefaler å lese en eller flere av bøkene til Ingvard Wilhelmsen, en av det fremste på dette området. 2 1
Solanum tuberosum Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 Jeg tenker at jeg kommer langt med å være obs på kuler, hovne lymfeknuter, sår som ikke gror, uforklarlige ryggsmerter og blod i urinen og fra analen. Så må du selvsagt ta livmorhalsprøven når du får innkalling, det samme med mammografi. Screening av tarmen etter 50 er også fornuftig. Jeg synes ikke det er hysterisk eller hypokonderi å være bevisst forandringer på og i kroppen. Halvparten av oss skal få kreft, så hvorfor ikke gjøre noen grep for å komme tidlig i behandling. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 Unormale blødninger. ... Nattesvette, vekttap eller feber uten grunn. Kuler eller hevelser som ikke pleier å være der. Sår på kroppen du ikke vet hvor kom fra. Endret avføringsmønster over tid. ... Tørrhoste uten at du er syk. Føflekker er viktige å passe Sånn! Dette kan du være obs på. I tillegg gå til mammografi når du er over 50 år, og ta celleprøver hvert 3. år. Mer kan du ikke gjøre, annet enn å leve livet. Anonymkode: c855f...ed6 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 Nei, det går ikke å følge med på alle fare tegn. Kan forveksles med andre ting.. Anonymkode: 2978d...0a2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 Man kan selvsagt få kreft i alle celletypene i kroppen. Det er litt rart hvis det kommer som et sjokk. Anonymkode: 3c7f4...065 1
Blåttvann Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 Spis råvarebasert og kutt veldig ned på sukker. Kreft lever på sukker og karbohydrater. Mosjoner jevnlig, beveg deg i hverdagen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå