Gjest såret Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 Dette er egentlig litt sårt, men fikk nylig vite av en venninne av meg at det sladres om meg og min familie blant tidliger venner av meg. Dette gjelder da venner fra ungdomsskole og videregående som jeg gjennom årene har mistet kontakten med, men som har felles bekjente. Uansett trodde jeg de kjente både meg og min mann bedre enn å sladre om oss.. "Problemet" er at min mann etter mange år som hardt arbeidende og fattig grûnder endelig begynner å tjene endel penger og får utbytte som gjør at vi er plutselig svært godt økonomisk stilt. Da vi møttes var vi begge studenter, og gjennom årene har min mann jobbet hardt og ofret mye for å få firmaet til å bli en suksess. Vi har levd i 8 år med null økonomisk sikkerhet, ingen ferie, lagt ned uendelig antall arbeidstimer. Å leve slik og ikke vite om det kommer lønn neste måned har vært slitsomt, men noe vi har valgt selv med håp om suksess i fremtiden. Selv om disse menneskene visste at vi begge var fattige studenter da vi ble sammen, beskyldes nå jeg for å være en lykkejeger!! At jeg er, og ble, sammen med han for pengenes skyld! Ikke bruker vi penger i hytt og pine heller, vi har jo en 12 år gammel bil jo! Jeg vet i hodet mitt at jeg bare bør ignorere dette fordi det bare handler om misunnelse og jantelov, men ble likevel så skuffet og såret. Huff, måtte bare få ut litt frustrasjon....
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #2 Skrevet 5. januar 2006 Vet ikke helt hva jeg skal si, men det du skriver sist der høres jo ut som en god ide Folk er dessverre sånn, hev deg over det
Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 6. januar 2006 #3 Skrevet 6. januar 2006 Dette skal du bare heve deg over. Den eneste grunnen til at folk prater når det gjelder sånne ting er misunnelse/sjalusi. Du vet jo selv hva som er sant, la slitet dere har hatt bli en motivasjon til å bli enda bedre stilt.. Det er slike som dere som fortjener å ha det bra økonomisk. Mvh hilsen Sarah
Gjest cecilia Skrevet 6. januar 2006 #4 Skrevet 6. januar 2006 Huff, må bare gi deg en Sikkert ekkelt å bite det i seg, men etter det du har beskrevet, virker det som om disse gamle "vennene" dine kun er svarte av misunnelse. Finnes så utrolig mange slike folk, som ikke klarer å se på at andre lykkes, når de selv ikke gjør det. Typisk norsk, forøvrig. Gled deg over det du og din mann har klart, og som de andre sier; hev deg over dem
Annie Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Hev deg over det. Det bunner sikkert i sjalusi.
Gjest 2324 Skrevet 6. januar 2006 #6 Skrevet 6. januar 2006 Tror slikt er ganske vanlig desverre. Og er noen i min familie som opplever det samme. Hev deg over det.. Som flere andre her nevner, det kommer av sjalusi!
Gjest såret Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 Hm, det er vel kanskje litt sånn at så lenge man bare prøver eller ønsker å tjene godt så er det greit og alle heier på en, men når man klarer det er det ikke greit likevel Det verste er egentlig å bli kalt en lykkejeger. Det er jo ikke sant! Men likevel ødelegger det jammen gleden litt... Nå omgåes jeg disse menneskene sjelden/aldri så orker ikke ta det opp heller, men har jo andre felles venner med disse så håper jo at ingen andre lar seg påvirke av sladder.
m67 Skrevet 6. januar 2006 #8 Skrevet 6. januar 2006 Misunnelse er noe dritt . Det er ikke lett, men prøv å heve deg over det.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #9 Skrevet 7. januar 2006 Jeg er enig i at du bør heve deg over det. Men jeg må flire litt av tanken på om du traff vedkommende i et selskap, og ved bordet klirret på glasset, hevet til en skål for at du har hørt at NN har omtalt deg som lykkejeger. (SÅ: KUNSTPAUSE!!) Deretter kan du fortsette med at det er nettopp det du er. Du fant lykken allerede i studietiden, og er så heldig at du fremdeles har et flott ekteskap. Så kan du jo glatte det over ved å henvende deg til vertskapet og si noen hyggelige ord om dem. Da vil alle huske det siste du sa, mens vedkommende som sladrer omskapsfullt vil sitte igen og GREMMES. Da har du hodet hevet og får tatt litt igjen. Vær blid og glad og ta deretter aldri mer opp saken.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #10 Skrevet 7. januar 2006 Jeg er enig i at du bør heve deg over det. Men jeg må flire litt av tanken på om du traff vedkommende i et selskap, og ved bordet klirret på glasset, hevet til en skål for at du har hørt at NN har omtalt deg som lykkejeger. (SÅ: KUNSTPAUSE!!) Deretter kan du fortsette med at det er nettopp det du er. Du fant lykken allerede i studietiden, og er så heldig at du fremdeles har et flott ekteskap. Så kan du jo glatte det over ved å henvende deg til vertskapet og si noen hyggelige ord om dem. Da vil alle huske det siste du sa, mens vedkommende som sladrer omskapsfullt vil sitte igen og GREMMES. Da har du hodet hevet og får tatt litt igjen. Vær blid og glad og ta deretter aldri mer opp saken. ← Denne ideen likte jeg!
Gjest Miloine Skrevet 7. januar 2006 #11 Skrevet 7. januar 2006 Ja, flott ide fra "gjest" gjør det, eller noe lignende. Ta "rotta" på dem. Jeg må jo få gratulere din mann og deg med en så flott framgang da. Det har dere virkelig fortjent, og dere vet jo også hva det vil si å måtte snu på hver krone, så HEV DEG OVER DISSE MISUNNELIGE MENNESKENE. Tullefolk som aldri kan unna andre lykke. Gled deg over tilværelsen du
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 7. januar 2006 #12 Skrevet 7. januar 2006 Sånn er folk. Noen er misunnelige på modeller og påstår at mange av dem er lite intelligente, andre er misunnelige på folk med penger og kaller dem lykkejegere, svindlere, profitører og andre festligheter. Hva du har lyst til å gjøre, bestemmer du selv. Jeg har stor sans for gjests selskapsforslag, selv om jeg nok hadde anvendt betydelig mer verbal brutalitet selv. Men jeg har også stor sans for alle forslagene om å heve seg over sladderen. Dere vet selv hva som er realitetene, og andres misunnelse overfor suksess er tross alt lettere å bære enn andres hovmod overfor fiasko...
Gjest VillVakkerUng&Yndig Skrevet 7. januar 2006 #13 Skrevet 7. januar 2006 Konfronter dem. Og kom gjerne med en oppdatering her etterpå.
Gjest VillVakkerUng&Yndig Skrevet 7. januar 2006 #14 Skrevet 7. januar 2006 Sånn er folk. Noen er misunnelige på modeller og påstår at mange av dem er lite intelligente, andre er misunnelige på folk med penger og kaller dem lykkejegere, svindlere, profitører og andre festligheter. Hva du har lyst til å gjøre, bestemmer du selv. Jeg har stor sans for gjests selskapsforslag, selv om jeg nok hadde anvendt betydelig mer verbal brutalitet selv. Men jeg har også stor sans for alle forslagene om å heve seg over sladderen. Dere vet selv hva som er realitetene, og andres misunnelse overfor suksess er tross alt lettere å bære enn andres hovmod overfor fiasko... ← oooh...den var dyp. :grine2:
Gjest gjest1 Skrevet 7. januar 2006 #15 Skrevet 7. januar 2006 Det er tydelig at janteloven fremdeles er sterk her på berget. Du skal ikke stikke deg mye ut før det grønnøyde sjalusi monsteret kommer fram. Det er nok vanskelig, men prøv å hev deg over slikt tull. Du av alle vet hvor mye dere har jobbet for å nå dit dere er i dag. Da fortjener dere og å nyte fruktene på hvilken måte DERE ønsker.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #16 Skrevet 7. januar 2006 Lykke til videre - fint dere nå har økonomi til å kunne kose dere litt etter noen slitsomme år.
Annie Skrevet 7. januar 2006 #17 Skrevet 7. januar 2006 oooh...den var dyp. :grine2: ← Har du et markeringsbehov her inne?
Amanlis Skrevet 8. januar 2006 #18 Skrevet 8. januar 2006 Man hevder seg selv ved å tråkke ned på andre, og misunnelse er noe herk. Der virker som om disse folka er misunnelig på deg. Synes du kan gå med hevet hode og være stolt. Dere har virkelig klart å prestere noe etter mange års slit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå