AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Hei Sønnen min på 18 som går i andre gym vil ut å rulle med russebuss til noen venner inatt. De drar ut av byen og kommer ikke hjem før imorgen tidlig. Han mener alle gjør det. Jeg har sagt nei. Har sagt ok til helger men ikke ukedager. Er jeg for streng? Anonymkode: 6b388...485
Perfume Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 Han er jo over 18? Altså... JA du er for streng. 8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Tenker han å ikke gå på skolen dagen etter da? Synes det er litt teit når man ikke er russ en gang å skulle feste på hverdager når det er skole dagen etter. Og selv om man er 18 så bor man vel hjemme og da kan det jo være noen husregler. Men ville nok som 18åring blitt irritert over sånne regler. Hendte jeg dro på konserter osv på ukedager eller sov borte uten at foreldrene mine brydde seg når jeg gikk på vgs. Men jeg festet ikke hele natten på hverdager da. Men om dette hører til sjeldenhetene ville jeg ikke brydd meg. Men ville nok fulgt opp litt at han får fullført det som trengs på skolen om det skjer ofte. Anonymkode: e2f1a...212 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Har han penger til å betale seteplassen? Anonymkode: 8fa02...62b
MonikaAa Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Her må foreldrene på banen...går fint ann å bli enige om felles kjøreregler selv om de er over 18. Det kommer en dag i mårå. Enig med den som skriver at en gang iblandt er lov, men da må det ikke være for ofte.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Om han ruller, er det et sikkert tegn på at du mater ham for mye. Anonymkode: 11a61...9cb 1 1
Snok1 Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har sagt nei. Har sagt ok til helger men ikke ukedager. Er jeg for streng? Hva har du tenkt i retning sanksjoner overfor en myndig sønn? 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 Jeg hadde også sagt nei. Det er skoledag i morgen. Selv om han er 18, så bor han fortsatt hjemme og må forholde seg til husets regler. Helgene, er noe annet. Alt til sin tid. Neste år, er det hans tur. Anonymkode: 2ae96...5e1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 18 minutter siden, Snok1 said: Hva har du tenkt i retning sanksjoner overfor en myndig sønn? Går fint å ha husregler selv for myndige Anonymkode: 0a9df...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 24 minutter siden, Snok1 said: Hva har du tenkt i retning sanksjoner overfor en myndig sønn? Nå er ikke jeg TS og tenker ikke at hun må si nei. Men man kan jo feks si at om de ikke følger husets regler får de heller ikke husets goder hva nå enn det er. Feks få laget middag til seg, få vasket klærne sine osv. (Man har forsørgeransvar såklart men tenker på ting som man ofte gjør for hjemmeboende ungdom selv om de har fylt 18 år) Anonymkode: e2f1a...212 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Snok1 skrev (29 minutter siden): Hva har du tenkt i retning sanksjoner overfor en myndig sønn? Vi har vel alle husregler? Vil du ikke være med på laget, så er det kanskje på tide og stifte eget bo. Det hadde i alle fall blir brått slutt på servicen i dette huset, dersom de kjørte fullstendig egotripp. Skole er den jobben barna mine har. Den skal de ta seriøst. Gjør de ikke det, stenges pengekrana og de får sørge for sine goder selv. Anonymkode: 2ae96...5e1 4
Snok1 Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Går fint å ha husregler selv for myndige Anonymkode: 0a9df...fa7 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har vel alle husregler? Vil du ikke være med på laget, så er det kanskje på tide og stifte eget bo. Det hadde i alle fall blir brått slutt på servicen i dette huset, dersom de kjørte fullstendig egotripp. Skole er den jobben barna mine har. Den skal de ta seriøst. Gjør de ikke det, stenges pengekrana og de får sørge for sine goder selv. Anonymkode: 2ae96...5e1 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nå er ikke jeg TS og tenker ikke at hun må si nei. Men man kan jo feks si at om de ikke følger husets regler får de heller ikke husets goder hva nå enn det er. Feks få laget middag til seg, få vasket klærne sine osv. (Man har forsørgeransvar såklart men tenker på ting som man ofte gjør for hjemmeboende ungdom selv om de har fylt 18 år) Anonymkode: e2f1a...212 Det er slike formaninger jeg tenker på. Det er jo mer klargjøring av kjøreregler heller enn sanksjoner. Dersom man ikke blir enig om kjørereglene eller kjørereglene ikke følges, må man da tenke harde sanksjoner? Jeg har ingen absolutte meninger selv, og dessuten er alle barn individuelle. Jeg er kun nysgjerrig på hva folk mener her.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 Hvorfor bor han hjemme? Er det ikke på tide at han flytter for seg selv? siden du behandler han som ett barn har han godt av å komme seg ut. Anonymkode: e39f6...f43 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi har vel alle husregler? Vil du ikke være med på laget, så er det kanskje på tide og stifte eget bo. Det hadde i alle fall blir brått slutt på servicen i dette huset, dersom de kjørte fullstendig egotripp. Skole er den jobben barna mine har. Den skal de ta seriøst. Gjør de ikke det, stenges pengekrana og de får sørge for sine goder selv. Anonymkode: 2ae96...5e1 Det er nøyaktig det jeg har sagt! Anonymkode: 6b388...485
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor bor han hjemme? Er det ikke på tide at han flytter for seg selv? siden du behandler han som ett barn har han godt av å komme seg ut. Anonymkode: e39f6...f43 Han har ett år igjen på videregående. Anonymkode: 6b388...485
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 Andre gym? Mener du andre klasse vgs? Det har ikke hett gymnas på ca 30 år, så synes bare det er litt rart å kalle det gym når det sannsynligvis var et gammeldags ord selv når du gikk på vgs. Men men greit nok Anonymkode: 4df0e...8ad
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Andre gym? Mener du andre klasse vgs? Det har ikke hett gymnas på ca 30 år, så synes bare det er litt rart å kalle det gym når det sannsynligvis var et gammeldags ord selv når du gikk på vgs. Men men greit nok Anonymkode: 4df0e...8ad Kidsa i dag sier første gym andre osv 😎 Anonymkode: 0a9df...fa7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Andre gym? Mener du andre klasse vgs? Det har ikke hett gymnas på ca 30 år, så synes bare det er litt rart å kalle det gym når det sannsynligvis var et gammeldags ord selv når du gikk på vgs. Men men greit nok Anonymkode: 4df0e...8ad Å Gud ! Må man kverulere på alt Anonymkode: bff8d...2a3 2
Kittykat Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 Sønnen din er myndig og bestemmer jo dette helt selv. Vi har hatt 3 russer og hvis de gikk ut en kveld/natt for å rulle, så var det de det gikk utover hvis de ikke kom seg opp tidsnok til skolen eller var veldig trøtt på skolen. Så med andre ord, de kunne gå ut og ha det gøyt i russetiden, men det var de som måtte ta konsekvensene av det dagen etter hvis det var skole. Og nei, vi hadde ikke behov for å lukke pengekranen, De kom seg alltid opp for å komme tidsnok til skolen i russetiden. Vi hadde ikke noen problemer. Når barna våre er myndige, så mener jeg at foreldrene kan ikke si ja/nei til ting som barna våre vil. De er myndige og bestemmer helt og holdent selv. Vi foreldre kan ymte frempå hva vi synes, men vi kan ikke si "nei, det får ikke du lov til". Så ja, i mine øyne er du streng. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå