Gå til innhold

"Høykvalitetsmenn vil ha sterke og selvstendige kvinner. Lavkvalitetsmenn vil ha svake og kuede kvinner."

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette utsagnet, eller en variasjon av det, hører man ofte. Ligger det sannhet i det? Hva erfarer du?

Anonymkode: 9ec4d...3b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette utsagnet, eller en variasjon av det, hører man ofte. Ligger det sannhet i det? Hva erfarer du?

Du kan jo se hvem suksessfulle, rike og smarte menn gifter seg med. Svært få av dem er gift med uutdannede, hjemmeværende, svake kvinner. 

Anonymkode: 41791...d3d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer. 

Hilsen min laaaaange erfaring 😀

Anonymkode: e7c05...b07

AnonymBruker
Skrevet

Det ligger helt klart mye i det, med unntak av de med psykopatisk personlighetsforstyrrelse, disse har ofte suksess og makt i arbeid og sosialt og søker utelukkende etter kvinner de kan ha all makt over og underkue. 

Anonymkode: 6a5eb...eeb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja dette høres egentlig ut som noe bitre kvinner slenger ut av seg når de blir avvist

Anonymkode: e7120...aab

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert litt forskjellig. 

Anonymkode: d6697...f19

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg oppfatter det som kvalitet ved en mann at han ikke kjenner seg truet av at jeg er sterk og selvstendig. Det er egenskaper ved meg selv som jeg setter pris på, og som han godt kan få beundre, 
Jeg tar det som en absolutt selvfølge at en partner og jeg er likt stilt, og er frie og selvstendige individer.
Jeg tar det også som en selvfølge at vi har samme ansvar for å få forhold og praktiske ting til å gå rundt.

Hadde en mann ønsket å kue meg, og gjøre meg svak, ville jeg sett på ham som en svekling. Jeg har ingen respekt for folk som behandler andre på en slik måte.

Men of quality don't fear equality

Endret av Andro
  • Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo stort sett damer som velger og vraker menn. Og er ei dame såkalt høykvalitet og ressurssterk vil hun velge en tilsvarende mann.

Resultat blir det samme når man setter sammen par, men premisset om at menn velger gjelder nok en veldig liten attraktive menn. Menn blir stort sett valgt.

Anonymkode: 0b6e4...6ca

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel flere typer kvinner enn sterke vs kuede

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (2 minutter siden):

Jeg oppfatter det som kvalitet ved en mann at han ikke kjenner seg truet av at jeg er sterk og selvstendig. Det er egenskaper ved meg selv som jeg setter pris på, og som han godt kan få beundre, 
Jeg tar det som en absolutt selvfølge at en partner og jeg er likt stilt, og er frie og selvstendige individer.
Jeg tar det også som en selvfølge at vi har samme ansvar for å få forhold og praktiske ting til å gå rundt.

Hadde en mann ønsket å kue meg, og gjøre meg svak, ville jeg sett på ham som en svekling. Jeg har ingen respekt for folk som behandler andre på en slik 

Tenkercdet vaser en del ganske urealistiske menn rundt. De vil gjerne føle seg på toppen av verden selv om virkelig ikke er det, og de tror jrg kan velge og foretrekke typisk "svake kvinner" for at de skal føle seg sterkere sjøl.

En mann som vet hva han er god for, blir ikke skremt av sterk, godt utdanna kvinne med egne meninger og egen karriere.

Før incelene starter opp med forsøkene sine på fornærmelser: Har mann, barn, karriere og katt. Gråter meg ikke i søvn av ensomhet.

Anonymkode: cebd7...b73

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En mann som vet hva han er god for, blir ikke skremt av sterk, godt utdanna kvinne med egne meninger og egen karriere.

Nei, tvert imot. Jeg er veldig klar over at det er derfor min kjære er her. Det var nettopp det som tiltrakk ham; at jeg er sterk og selvstendig og ikke en klamrende, survende og hjelpetrengende. Vi kan ha god samvittighet, og gi hverandre albuerom.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok mange kjipe menn som gjerne vil ha såkalt sterk kvinne også. Er jo grender for hvor spennende det er med et enkelt offer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er et uttrykk som brukes for å trykke folk ned om de har en voldelig, slaskete eller umoden partner. «Dette var det du klarte å tiltrekke deg», liksom. Som om det må være noe galt med deg om partneren din er en idiot. Kanskje er man bare naiv, snill og har dårlig selvtillit. 

Anonymkode: ea92e...b32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor i alle dager man vil være sammen med noen som ikke trenger en. Hele den selvstendighets greia damer maser om gir ikke noe mening

Anonymkode: f2b28...cbf

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri skjønt hvorfor i alle dager man vil være sammen med noen som ikke trenger en. Hele den selvstendighets greia damer maser om gir ikke noe mening

Frie mennesker "trenger" ikke hverandre, vl velger hverandre fordi vi har det hyggelig og gøy og fint sammen. 

Jeg er i grunnen en varm tilhenger av livslange og monogame forhold, men vi bør velge hverandre fordi vi skaper bedre ting sammen enn hver for oss, ikke fordi vi ikke klarer oss alene.

Anonymkode: cebd7...b73

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg trenger min mann følelsesmessig og trivselsmessig selv om jeg er en svært selvstendig kvinne økonomisk og praktisk. Det medfører at jeg velger å leve med mannen min, fordi jeg faktisk oppriktig ønsker det. Jeg anser det som noe bedre enn å være sammen fordi man ikke klarer seg alene. Klarer man seg ikke alene er man tiltroende til å bli med noen kun av redsel for å være alene. Man liker ikke nødvendigvis vedkommende engang, og kjærlighet og gode følelser er ikke nødvendig for å bli værende.

Det må en spesiell type mennesker til for å synes det er greit at partner ikke egentlig liker deg, men blir med deg fordi hun/han er avhengig av deg. 

Min erfaring er definitivt at høykvalitets menn ønsker seg sterke og selvstendige kvinner som kan være og er en partner, ikke et "tilbehør" å ivareta. Min erfaring gjennom egne og andres erfaringer er også at menn uten god indre selvtillit og selvfølelse derimot ønsker seg kvinner de kan heve seg over, og i liten grad takler sterke og selvstendige kvinner, for de har ikke selvtillit til å takle det. Slike menn er også troende til å påføre kvinner usikkerhet og redsel for å "holde henne på plass" under seg. Derfor alltid et tvilsomt tips for kvinner å "søke nedover". Det kan straffe seg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Inverto
Skrevet

Selvsagt vil jeg ha en som er tilstrekkelig selvstendig og sterk.
Jeg vil tross alt ikke ha et ensomt forhold

AnonymBruker
Skrevet

Hva er en høykvalitets mann? 

Er han oppmerksom, hensynsfull, god å være sammen med, blid, opplagt, renslig og flink med barna og hus og familie? 

Eller er han rik og ser flott ut, kjøper dyre ting? 

Er han seksuelt attraktiv, barberer seg, bruker masse tid på å se flott ut og kle seg elegant, har sans for kvalitet og har stort hus og flott bil? 

Anonymkode: 0809f...895

Skrevet

Først må vi definere høykvalitets-, og lavkvalitetsmenn. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 15.09):

Slike utsagn er incel-flagg og utsagnene skal neglisjeres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...