Gå til innhold

Staff/rottis-blanding?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja på lik linje som alle andre hunder. Er ikke de som biter flest pr år heller, det er vel collien ?

Anonymkode: 8fed2...965

Hvem som biter mest er fullstending meningsløse tall.

Chiahuaua biter hyppig men du kan ikke få mer enn et skrubbsår på ankelen.

Når man snakker om farlige hunder er det ikke antall bitt som er viktig, er skadeomfanget de kan gjøre når de først angriper.

Raser som opprinnelig ble avlet frem for kampsport har en tendens til å ikke stoppe og mangle smerteterskel som gjør dem vanskelig å stoppe.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
hocane skrev (2 minutter siden):

Nja.

Ikke alle hunderaser ble ble avlet til kampsport.

Når er det egentlig den påstanden "ble avlet til" slutter å gjelde for en rase - hvor mange generasjoner liksom? 

Det at puddelen opprinnelig var en brukshund men nå er en kosehund er det ingen som sier noe om, eller at labrodor egentlig var en jakthund osv.. Så jeg lurer litt hver gang disse kommer om "aclet for" når denne ikkelenger gjelder, for i Norge har de fleste som avler frem staff aldri avlet med tanke på kampsport - ergo er argumentet helt feil.. 

Anonymkode: 9faf9...d49

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når er det egentlig den påstanden "ble avlet til" slutter å gjelde for en rase - hvor mange generasjoner liksom? 

Det at puddelen opprinnelig var en brukshund men nå er en kosehund er det ingen som sier noe om, eller at labrodor egentlig var en jakthund osv.. Så jeg lurer litt hver gang disse kommer om "aclet for" når denne ikkelenger gjelder, for i Norge har de fleste som avler frem staff aldri avlet med tanke på kampsport - ergo er argumentet helt feil.. 

Er en grunn til at de er rasehunder. De er stereotyper.

Akkurat som det er naturlig for en border collie å gjete sauer

Golden retriever å plukke opp og levere gjenstander tilbake til eier

Så har kamphunder unike fellestrekk i måten de angriper på. Mangler smerteterskel og har et høyt prey drive.

Sier ikke at disse hundene utgjør en trussel. Stort sett er de fantastiske hunder, men du skal være rimelig fjer fra virkeligheten dersom du ikke er enig at en staffe eller rottweiler er potensielt farligere hunder enn en chiahaua eller golden retriever.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

tøys, den er opprinnelig avlet som vakthund, den er sterk og har mye til felles med terriere som også er kjent for å bite fra seg i enkelte settinger i langt større grad enn store hunder. De er lett nervøse, teritoriale, og kan utgjøre stor skade på samme måte som alle andre hunder. Du vet tydeligvis ikke helt hva du snakker om, og det er greit.. 

Flåsete svar. Det er en vesentlig forskjell på styrken i munnen til en chihuahua på 1-2 kg og en molosser på 60kg 😂😂😰

Anonymkode: cf29c...164

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Flåsete svar. Det er en vesentlig forskjell på styrken i munnen til en chihuahua på 1-2 kg og en molosser på 60kg 😂😂😰

Og det er potensielt skadeomfang folk rett og slett ikke forstår.

Bitestatistikk er fullstendig irrelevant.

Jeg sier dette som en eier av en staffe.

Fantastisk rundt menneske, men jeg er fullstendig klar over og realistisk over hvor forsiktig jeg må håndtere han rundt andre hunder etter å ha lest hisorien til rasen. Den er kompakt og muskuløs, koblet sammen med et svært kraftig bitt tar man selvsagt sine forhåndsregler rundt barn og spesielt rundt andre hunder.

Endret av hocane
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

du virker uten tvil som en person som ikke bør ha en sånn type hund. de kan være fine hunder, ja, men da skal man ha peiling,

og det høres det virkelig ikke ut som du har.

• Liker 3
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke lov å blande staff med andre raser. Vennligst hilsen oppdretter. 

Anonymkode: bb07d...70d

Det er ikke ulovlig, nå må du gi deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fordi den er sterk. Se for deg en chihuahua bite en 3-åring.

Så ser du for deg en molosser bite en 3-åring.

I hvilket tilfelle tror du barnet overlever?

Du vil ha en stor muskelbunt av en gund fordi den kan drepe en 3 åring? Klarer du å se hva du selv skriver? 😂 sykt! Ikke skaff deg hund!! 

Anonymkode: f3eeb...18b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vil ha en stor muskelbunt av en gund fordi den kan drepe en 3 åring? Klarer du å se hva du selv skriver? 😂 sykt! Ikke skaff deg hund!! 

Hva prater du om? 

Sjekk ab-koder. Jeg er ikke ts.

Skulle jeg skaffet meg hund igjen, hadde det stått mellom puddel og schnauzer🤣 så ja! Hold tunga rett i munnen her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hva prater du om? 

Sjekk ab-koder. Jeg er ikke ts.

Skulle jeg skaffet meg hund igjen, hadde det stått mellom puddel og schnauzer🤣 så ja! Hold tunga rett i munnen her.

Fortsatt et utrolig merkelig utsagn. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her, vi vil ikke ha en aggressiv gneldrehund som Chihuahua, som flere skriver forårsaker de langt flere skader enn de som noen, urettferdig, kaller kamphunder.
Staff er kjent som "nanny-dog", ideell for småbarnsfamilier. Og rottis er en rolig og fredelig  arbeidshund.

Vi synes det høres ut som en ideell kryssing og ville spørre her hva andre synes.

Anonymkode: 178ab...6d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her, vi vil ikke ha en aggressiv gneldrehund som Chihuahua, som flere skriver forårsaker de langt flere skader enn de som noen, urettferdig, kaller kamphunder.
Staff er kjent som "nanny-dog", ideell for småbarnsfamilier. Og rottis er en rolig og fredelig  arbeidshund.

Vi synes det høres ut som en ideell kryssing og ville spørre her hva andre synes.

Du har MYE å sette deg inn i vedrørende rasene du snakker om, før du i det hele tatt vurderer hund. For du har fullstendig misoppfattet begge rasene du snakker om. 

Anonymkode: 06d1c...785

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fortsatt et utrolig merkelig utsagn. 

Utrolig merkelig at en chihuahua har svakere bitt enn en molosser? Har du bevis på det motsatte?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det høres ut som du da må bruke UTALLIGE TIMER i skogen for å trene hunden. Vi snakker timevis hver eneste dag med hjernebry for at hunden ikke skal utagerende borte og hjemme.

Er du klar for det? Vet du hva som skal til?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kalles staff for nanny-dog og er landets nest mest populære rase? Den mest populære rasen i Oslo.
Hadde den krevd spesiell trening ville vi lest om det i avisenes nyhetsartikler.

Bortsett fra den fæle saken som hadde med eier, ikke rase, å gjøre er rottis også en svært barnevennlig rase. Mye bedre enn golden retriever, rasen som forårsaker flest alvorlige bitt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det høres ut som du da må bruke UTALLIGE TIMER i skogen for å trene hunden. Vi snakker timevis hver eneste dag med hjernebry for at hunden ikke skal utagerende borte og hjemme.

Er du klar for det? Vet du hva som skal til?

Hvilken hunderase du snakker om? For jeg vet ikke om noen med hverken rottweiler eller staff som bruker UTALLIGE timer i skogen hver eneste dag for å trene hunden. De krever mye mosjon og hjernetrim ja, men dette var overdrevet.

Anonymkode: b25fd...352

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...