Gå til innhold

Staff/rottis-blanding?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst på denne populære blandingen, går de bra sammen med små barn?

Anonymkode: 178ab...6d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. de er ikke populære. 
2. det er en potensielt farlig blanding. 
3. amstaff er ikke lenger lovlig her til lands. 
4. Nice try på trolleinnlegg… 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Staff er lovlig, Oslos mest populære rase faktisk. Vanlig å blande med rottis.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å velge en staff som er avlet over rasestandard eller en labrador/staff miks.

Anonymkode: 07bdd...c45

AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (1 time siden):

1. de er ikke populære. 

Staffordshire bullterrier er ikke ulovlig i Norge.  

Det er ikke en farlig blanding, noe mer enn en labrador blanding vil være. 

Anonymkode: 8fed2...965

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Motelvibes said:

1. de er ikke populære. 

Ha! De er KJEMPEPOPULÆRE!

Og Amstaff??! STAFF sier vedkommende.

Nice try selv du!😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Staffordshire bullterrier er ikke ulovlig i Norge.  

Det er ikke en farlig blanding, noe mer enn en labrador blanding vil være. 

Anonymkode: 8fed2...965

Åja, trodde «staff» betød amstaff. Har ikke helt oversikt over alle forkortelsene på alle hunderasene.

Skrevet
8 minutter siden, Motelvibes said:

Åja, trodde «staff» betød amstaff. Har ikke helt oversikt over alle forkortelsene på alle hunderasene.

Fair enough.🙂

God kveld 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er mer nysgjerrig på om blandingen har de blodprøvene som bør tas, for å utelukke at det er en farlig rase. Kjipt å kjøpe seg hund, ha den et par år, for så å få den begjært avlivet kun pga utseendet. 

Anonymkode: 06d1c...785

• Nyttig 1
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor har du lyst på den blandingen i stedet for en renraset staffe eller rottweiler?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

De? 

Hunder er individer. Alle hunder kan gå godt sammen med barn om man legger opp livet slik at hunden ikke blir plaget, truet eller stresset. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Som nevnt over er det ikke sånn at alle individer av verken raser eller blandinger er gode eller ikke med barn. Det kommer an på den enkelte hunden, oppdragelsen, opplevelser, sosialisering etc etc.

dog er både staffer og rottiser ofte fine med barn, MEN du må huske på at det er to sterke og potensielt ganske store raser, og som også kan ha mye energi, og siden de er ganske store hunder, blir de sent modne. Så du kan fort sitte med en sterk og vilter valp på 20-30 kilo de to-tre første årene, noe som ikke er en veldig enkel kombinasjon med barn. Jeg har gjort samme "tabbe" selv, det gikk fint, men jeg skulle ønske jeg hadde valgt en roligere og mindre type hund som sønnen min på ti kunne vært mer deltagende med hunden.

• Liker 2
Skrevet
Hundejente skrev (Akkurat nå):

Som nevnt over er det ikke sånn at alle individer av verken raser eller blandinger er gode eller ikke med barn. Det kommer an på den enkelte hunden, oppdragelsen, opplevelser, sosialisering etc etc.

dog er både staffer og rottiser ofte fine med barn, MEN du må huske på at det er to sterke og potensielt ganske store raser, og som også kan ha mye energi, og siden de er ganske store hunder, blir de sent modne. Så du kan fort sitte med en sterk og vilter valp på 20-30 kilo de to-tre første årene, noe som ikke er en veldig enkel kombinasjon med barn. Jeg har gjort samme "tabbe" selv, det gikk fint, men jeg skulle ønske jeg hadde valgt en roligere og mindre type hund som sønnen min på ti kunne vært mer deltagende med hunden.

Ja, i tillegg så er rottweilere brukshunder og valpen kan ha arvet det, dvs man må drive med blodspor med ungen i bæresele. Høres ikke så veldig idyllisk ut.

• Liker 1
Skrevet

altså, endel rottweilere er temmelig rolige, men ikke de første årene, man skal vite hva man driver med, og man skal virkelig ha tid, noe man ikke har så innmari mye av med småbarn i huset.

Har man tenåringer, er det noe annet, men man må allikevel være veldig bevisst på at man har en stor og sterk hund,

og vite hva den krever.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du ha akkurat denne blandingen, hva skal du bruke den til? Om du kun er ute etter en hund som går godt med barn ville jeg valgt noe annet. 

• Liker 4
Skrevet

Mitt råd er å styre unna blandinger, og da spesielt med staff i. Staff har mye utfordringer med allergier, mange har dårlige hofter samt at en del er aggressive mot andre hunder. Kjøp heller en renraset staff fra en seriøs oppdretter som passer på disse tingene, eller en renraset rottweiler fra en seriøs oppdretter. 

Mange som avler blandinger lover gull og grønne skoger, samt påstår at de er heletestet når hunden i realiteten ikke er helsetestet... Tragisk rett og slett

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil egentlig ha staff, men synes de er for små. Vil ha en stor og kraftig hund, med utseende og muskuløs kropp som en staff.
Finnes det andre staff-blandinger som er bedre?
Skal brukes som familie og vakthund.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil egentlig ha staff, men synes de er for små. Vil ha en stor og kraftig hund, med utseende og muskuløs kropp som en staff.

Hva kan du tilby en hund?

Hvor mye fysisk og mental aktivisering per dag?
Hva slags fysisk og mental aktivisering ser du for deg?
Har du barn? I så fall, hvor gamle er de?

Hvordan ser du for deg at hunden skal være vakthund? Og hvordan ser du for deg at du skal ha kontroll på det? Har du kjennskap til komboen usikkerthet og offensivitet i hunderaser og hvordan du best jobber med det?

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si at dette er en blanding som er spesielt populær? Rottweilere er store brukshunder og rasen har over tid slitt med samkjønnsaggresjon. 

Anonymkode: 170dd...914

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Cane corso? Men det finnes altså staffer som blir avlet over rasestandard, meld deg inn i grupper på facebook så ser du også de langbente/langsnutete variantene. Jeg ønsker meg selv en slik.

Anonymkode: 07bdd...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...