jossa Skrevet 5. januar 2006 #1 Del Skrevet 5. januar 2006 Vi (2 voksne + 3 barn) har vel egentlig bestemt oss for å prøve Bulgaria til sommeren. Men der er et ganske begrenset tilbud, hvis vi vil bo alle i en leilighet. Nå har vi imidlertid kommet fram til noen alternativ, men lurer veldig på hvilken av disse tre byene vi skal velge. Sunny Beach, Golden Sands eller Albena? Vi liker å ha et godt utvalg i restauranter og butikker. (Skal fylle kofferten med fake-merkeklær. He, he ). Derfor er vi litt redd for at Albena er FOR liten/rolig? S.B og G.S innbiller jeg meg er ganske like? Noen som har vært i Bulgaria og som kan tenke seg og dele tanker og meninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 13. januar 2006 #2 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg var i Golden Sands i sommer. Kjenner også mange som har vært i Sunny Beach, og har samme inntrykk som deg - at de to stedene er veldig like. Stranden i Golden Sands var super. Det var massevis av restauranter, og selv om mange av dem hadde mye av det samme på menyen var det generelt stort utvalg, god mat, og ikke minst usannsynlig billig. Når det gjelder butikkene er det mye dritt. Det kryr av små boder overalt, og de har mye som ved første øyekast er fint, men det er heller dårlig kvalitet på det meste. Fra Golden Sands er det imidlertid helt greit å ta en dagstur inn til Varna - vi var ikke der, men der burde det i hvert fall være mulig å shoppe litt mer seriøst. Kan ikke tenke meg at det er dyrt der heller, sett med norske øyne. (Det går forresten fint an å dra helt til Sofia også.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 14. januar 2006 #3 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei leste innlegget ditt og ville bare si at jeg og min mann har ikke vært i Bulgaria, men sønnen vår var på Golden Sands i sommer. Dere reiser som en familie med barn, jeg hadde nok ikke reist til Golden Sand da, det er en typisk undomsplass med heller tvilsomme folk på stranden, og utrolig mye horer, min sønn hadde ikke reist der med familie. Albena er utvilsomt en familieplass har jeg hørt, mindre useriøse folk og mer barnevennlig. Men pass uansett på vesken på stranden, tyvene er utrolig utspekulerte Jeg hadde ikke reist til Golden sands!!! Bare et tips fra meg!!! Ha en fin ferie der hvor dere ender Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #4 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg har vært i Sunny Beach og reiser ALDRI tilbake! Noe mer trist og traurig har jeg aldri opplevd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Haffner_* Skrevet 14. januar 2006 #5 Del Skrevet 14. januar 2006 I fjor sommer var vi i Albena,greit sted, men det er ikke sydentenmpraturer der. Kjølige kvelder og regnskurer på dagen er ganske vanlig der. Vi reiser aldri mer dit.vi gjør som vi pleir velger oss de greske øyer. Der er det alltid behagelig varmt og regnfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jossa Skrevet 15. januar 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 15. januar 2006 Takk for alle tilbakemeldinger. Har søkt som en "gal" rundt på nettet den siste uka, og kommet fram til at vi sannsynlig vis ferierer i Albena til sommeren. Det virker som en fin plass til oss. Og med sine ca. 100 bevertningsteder, skulle vi ha restauranter nok å velge i. Men...... ? Er det virkelig så ustabilt klima der i slutten av juli?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 15. januar 2006 #7 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg var der første uken i august. De tre siste ukene før vi dro ned hadde de hatt strålende vær, men da vi kom ble det selvfølgelig dårligere. Det regnet første kvelden, og resten av uken var det litt skiftende. Vi var på stranden hver dag, og det var for det meste sol og behagelig temperatur, men det blåste en del innimellom, og det var ganske kjølig om natten. Hvorvidt Golden Sands er barnevennlig eller ei tror jeg er mye opp til en selv - det var nå massevis av barnefamilier der. Det er selvfølgelig viktig å velge rett hotell, noen spesialiserer seg på folk med småbarn. Vi møtte to damer (mor og datter) med en jente på ca åtte år på veien nedover, og møtte dem igjen flere ganger i løpet av uken. Det virket nå i hvert fall som om de var strålende fornøyd. Horene som en her nevner er nattdyr, og da er vel de færreste ungene ute likevel? Men en ting som var til irritasjon for oss var den akutte mangelen på minibanker. Vi fant tre stykker i hele Golden Sands... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Haffner_* Skrevet 15. januar 2006 #8 Del Skrevet 15. januar 2006 Vi var i Albena på Kasiopi i fjor. Mange spisesteder med det er ikke spesielt billig. Været er urtabilt som en norsk sommer,det skuffet oss. Ta med paraply og noe varmt og ha på kveldene. I år velger vi Kroatia der er det både varmt og billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polluela Skrevet 19. januar 2006 #9 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg har vært i Albena og Golden Sands. Albena har vel greit utvalg av restauranter, men ikke det beste stedet å shoppe på. Dog er det ikke langt til Varna, en tur dit er nesten obligatorisk og har ganske mye fake merkeklær og slikt Golden Sands er litt større og med høyere festfaktor. Men sikkert et fint sted for barnefamilier det også. Men stranda er hakket mindre barnevennlig, det blir mye fortere dypt bare for å ha sagt det. Da jeg var der nede var jeg også på en dagstur til Nesebar, en liten koselig øy med trange gater. Tror ikke det er noen hoteller på selve øya (som er ganske liten og kun med små hus), men det er mange hoteller rett over brua. Det er kort vei til Sunny Beach, hvor det er mere liv og bedre shopping. Har dere utelukket å dra dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jossa Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 20. januar 2006 Ja, så det bestillt.... 2 uker i slutten av juli. Skal bo på et nyrenovert hotell i Albena (Vingresort). Er veldig spent på shoppingmulighetene..... ..... og prisnivået. Noen som har formeninger om hva f.eks en biff/grillspydmiddag koster? Og hva får man f.eks. en diesel t-skjorte, puma-genser, puma-sko for? Hva er tipsene hvis man drar til Varna for å shoppe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 22. januar 2006 #11 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg tror det meste jeg betalte for en middag var 16 leva - og det var på en relativt fin restaurant, med enorme porsjoner. (1 leva = 4 kroner) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jossa Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg tror det meste jeg betalte for en middag var 16 leva - og det var på en relativt fin restaurant, med enorme porsjoner. (1 leva = 4 kroner) ← Ca. 65 kr for en middag..... Det synes jeg er veldig billig. Jeg er vant til relativt høye priser på Mallorca, så dette ser jeg fram til. Skjønner ikke at det er sånn uenighet om prisnivået i Bulgaria. Noen mener det er SÅ billig, mens andre mener det slett ikke er det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibenholt Skrevet 24. januar 2006 #13 Del Skrevet 24. januar 2006 Sunny Beach var veldig fint. Noe for enhver smak. Virket som en fin ferieplass for barn også (nå har ikke jeg barn selv, men). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #14 Del Skrevet 31. januar 2006 Du må til Varna for å spise så billig,vi bodde på Kasiopi og der er det byrt.På alle turiststedene er det dyrt det vil si norske priser. Kalde kvelder,og vi hadde regnbyger om dagen.var der 14 dager i juli i fjord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ferieplanlegger Skrevet 31. januar 2006 #15 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg planlegger også tur til Bulgaria til sommeren. Hadde sett for meg rimelige priser... Noen her mener det er "norske priser" på de typiske feriestedene. Altså må man kanskje opp i 50 leva for en bra biffmiddag....!!?? 10 leva for en øl, 50 leva for en flaske vin på restaurant? Er dette virkelig tilfelle, så tror jeg at jeg revurderer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_socruel_* Skrevet 1. februar 2006 #16 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg var i Sunny Beach i slutten av august 2004 (altså ei stund siden). Da var iallefall maten og drikke (lokale typer) veldig billig. Vi spiste grillspyd for ca 30-40 kr, som i tillegg var veldig godt. Shoppingen brydde jeg meg ikke mye om, men de hadde mye kopivarer der. Vi hadde en dag med regn, men dette var helt i slutten av sesongen, og temperaturen ellers var helt grei. Kos dere, og om prisnivået ikke har endret seg mye siden forfjor, har dere muligheten til å få mye for pengene! Angående horer etc som jeg ser noen skriver er et problem; jeg hadde ikke noen møter med dem, selv om jeg også var ute på kveldstid. Tror det er et overdrevet problem, de fins da midt i våre norske byer også.. (Hvis de da ikke hadde reist hjem for sesongen da vi var der) God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hannemor_* Skrevet 9. februar 2006 #17 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei! Albena i Bulgaria kan trygt anbefales! Reiser dit for 5. gang med barn denne sommeren. Lurer på hvor folk spiser i Norge hvis de syns det er like dyrt der... Du får virkelig mye for pengene der! Eks. salat 3 leva, pizza 8 leva, grillmat 17 leva, øl 10 leva osv. Kan vel knapt kalles dyrt. Nydelig, langgrunn strand i Albena. Billig å shoppe! Kan anbefale badeparadiset Aquapolis ved Golden Sands. Herlig for barna! Delfinariet i Varna kombinert med shopping kan også anbefales. Taxi er rimelig, men avtal pris på forhånd. Kaliakraklippen og Aladja-klosteret er også flott å se. Været har stort sett vært som på andre sydensteder jeg har vært. (Hellas, Kroatia, Spania, Italia) Vi gleder oss til to deilige uker på hotell Flamingo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jossa Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 21. februar 2006 Vi gleder oss til to deilige uker på hotell Flamingo! ← Ja, ferien til Albena er bestillt. Det blir sikkert bra. Skal forresten også bo på Flamingo. Vet du noe om hotellet, Hannemor? Vil du røpe når du reiser.......? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jane how_* Skrevet 22. februar 2006 #19 Del Skrevet 22. februar 2006 Lurer på hvor folk spiser i Norge hvis de syns det er like dyrt der... Du får virkelig mye for pengene der! Eks. salat 3 leva, pizza 8 leva, grillmat 17 leva, øl 10 leva osv. Kan vel knapt kalles dyrt. ← Hvis det stemmer det noen sa, at 1 leva = 4 NOK, så er vel neppe 10 leva for en øl billig?? 40 kr, nærmer seg norsk pris det (går i tillegg utfra at de ikke har samme skatt på alkohol som i Norge) Lurer på hvor du drikker i Norge hvis du syns det er billig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exita Skrevet 24. februar 2006 #20 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) en øl kostet 2,2 leva i Sunny beach i fjor,altså ca 8 kroner!! Og det var digre glass(mer enn en halv liter) Endret 24. februar 2006 av exita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå