Gå til innhold

Mager eller vanlig cottage cheese?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner dere forskjell på smaken/konsistensen hvis dere bruker mager, er den "tørrere" for eksempel?

Har lært meg å spise vanlig cottage cheese med litt syltetøy på knekkebrødet og synes det er godt, men lurer på om jeg skal prøve den magre varianten for å spare litt fett....

Anonymkode: d9e48...ba4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser den magre, og synes den er god. Jeg bruker den riktignok ikke på brød, men hakker nøtter og paprika og har oppi den. Noen ganger litt hakket mørk sjokolade. Som tilbehør til et knekkebrød med hvitost, for å få i meg mer proteiner.

Du kan jo prøve den magre, liker du den ikke kan du bruke den som annet enn pålegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener oppriktig at alle som synes Cottage cheese smaker godt, snakker usant. Det er tørt, syrlig og ikke noe som gi en positiv smaksopplevelse. Eneste som kan gjøre det spiselig er hvis man putter noe i eller smører du på. Mager Cottage cheese er tørrere ja, grunnet mindre fettinnhold.

Anonymkode: cd232...2e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser den magre som jeg av og til blander med litt gresk yoghurt for å få en litt mer kremet konsistens. 

Anonymkode: 44ba7...9b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun mager, og liker den. Spiser det ofte på knekkebrød med litt kjøttpålegg! Eller på proteinrundstykker :)

Som helgefrokost bruker jeg ha litt pesto på også!

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mener oppriktig at alle som synes Cottage cheese smaker godt, snakker usant. Det er tørt, syrlig og ikke noe som gi en positiv smaksopplevelse. Eneste som kan gjøre det spiselig er hvis man putter noe i eller smører du på. Mager Cottage cheese er tørrere ja, grunnet mindre fettinnhold.

Smaksløker er interessante, og det er det som gjør mat moro :)  At man oppfatter smaker ulikt, og man har ulike preferanser. Selv om du ikke tror på det da. Men det er nok mange ting du ikke liker som andre synes er godt, og omvendt. Det finnes faktisk ikke en fasit, selv om noen tror det...

Anonymkode: 15402...b6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har bare smakt mager. Har aldri likt å bruke det som dessert/søtt med syltetøy/honning osv. Spise det med skje fra en skål høres bare kvalmt ut. Men syns det er godt på knekkebrød med salt og pepper også rikelig med skinkepålegg oppå. Samt agurk og paprika. Liker også å blande det inn i omelett. 

Anonymkode: 3b256...4f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 14.58):

Jeg synes det er utrolig godt.

Anonymkode: 7a51a...fdc

• Liker 2
Skrevet

Spiser begge deler, syntes ikke det er så enormt forskjell på smak. Bruker det til å lage tunfisksalat med altså, tunfisk i olje, rødløk og paprika, proteinbombe 😁 eller så har jeg spinat, cottage cheese, kokt skinke, og paprika hvis jeg har tida til å lage noe godt 🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiser fullfett meieriprodukter. Bedre smak, mer mettende. Når det gjelder cottage cheese er forskjellen i fettmengde ganske liten, så ikke mye poeng å velge den magre om du faktisk liker den vanlige. 

Anonymkode: 8347b...782

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis mager cc er ultraprosessert, så er det bedre å velge den vanlige.

Anonymkode: a3db7...c52

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Korrekt 👆

Anonymkode: e335d...01c

AnonymBruker
Skrevet

Den vanlige er ganske mager den også, så jeg velger vanlig.

Veldig godt på brødskiva sammen med litt syltetøy.

Anonymkode: cf948...4d5

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill!

Jeg er ikke så flink til dette med ultraprosessert kontra ikke til vanlig heller, men akkurat dette er jo en enkel sak å unngå. Og som dere sier, legger man inn samme mengde i Lifesum utgjør det ikke akkurat mange kalorier.

Spiser opp den magre jeg har (har kjøpt et par bokser som står klare), og så blir det nok vanlig.

Anonymkode: d9e48...ba4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte i utgangspunktet den vanlige siden den allerede er veldig mager, men etter hvert som prisene har steget mye nå har jeg gått over til den magre. Merker ikke noe særlig forskjell.

Anonymkode: 7ed3d...d8a

AnonymBruker
Skrevet
On 5/13/2023 at 7:30 AM, Blingblingtahei said:

Spiser begge deler, syntes ikke det er så enormt forskjell på smak. Bruker det til å lage tunfisksalat med altså, tunfisk i olje, rødløk og paprika, proteinbombe 😁 eller så har jeg spinat, cottage cheese, kokt skinke, og paprika hvis jeg har tida til å lage noe godt 🙂

Takk for tips! Spesielt tunfisksalaten skal jeg prøve ut. 

Jeg elsker å spise cottage cheese med bær  litt gresk yoghurt med vaniljesmak 🤤 

Anonymkode: 9fd4a...d2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2023 den 7.50):

Jeg er ikke så flink til dette med ultraprosessert kontra ikke til vanlig heller

Det er enkelt hvis du unngår all mat som ikke fantes den gangen besteforeldrene dine (evt. oldeforeldre, hvis du er ung) levde. 

Anonymkode: 77b3c...d69

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 1.31):

Er det kun den magre cc , og ikke den vanlige cc , som er ultraprosessert?? 

Anonymkode: 64a71...410

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det kun den magre cc , og ikke den vanlige cc , som er ultraprosessert?? 

Anonymkode: 64a71...410

Vet ikke. Kanskje ingen av dem er. Jeg nevnte det, fordi det ofte er slik at magerversjonen er UP, men ikke originalen. Det er ihvertfall slik for Philadelphia cream cheese

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...