AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Hva gjør jeg/hvordan forholder jeg meg til dette? Har snakket en del om felles interesser med en på jobb. Hyggelig det. Har forholdt meg til han på samme måte som andre kollegaer av begge kjønn. Hyggelig og smilende og småpratet om felles interesser. Vi er begge gift og jeg har aldri tenkt noe annet enn at han er en hyggelig mann. Han har både hilst på og pratet med mannen min. Så begynte han å snakke om konflikter med kona og vanskelig livssituasjon etc. Jeg har latt han gjøre det og forholdt meg nøytral. Har tenkt at han kanskje bare hadde behov for å lufte det med noen og at det tilfeldigvis ble meg. Så plutselig en dag stikker han hodet inn til meg med en kommentar i retning av at jeg skal ha vært ekstra høflig mot han, men at han måtte skuffe meg der. Så gikk han bare uten at jeg rakk å svare. Jeg satt igjen som et spørsmålstegn. Skjønte ingenting. Jeg har aldri lagt an på han, vært annerledes mot han enn andre eller hatt noen intensjoner ut over at det er greit å ha en hyggelig tone akkurat som med alle andre på jobb. Han har vært noe avmålt etter det. Og litt etter inviterte han alle på jobb hjem til seg på middag. Alle utenom meg. Forsåvidt greit nok for jeg var opptatt den dagen og hadde takket nei. Men det visste ikke han. Hva i all verden var det der? Kan man ikke tørre å være hyggelig med mannlige kollegaer uten at det skal legges noe mer i det? Anonymkode: b0d9b...cea 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Jeg hadde blitt forbanna på han og sakt rett til han at jeg aldri har lagt an på han og at jeg var godt gift og at han må slutte med det tullet han holder på med. Sett deg i respekt! Anonymkode: d2853...a97 12 1
Daisy-love Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 Tittelen passer perfekt her: det er merkelig oppførsel fra din kollega her. Jeg tror jeg i første omgang hadde ignorert det, og ikke sagt noe, og fortsatt å forholde meg til ham som du gjør med andre. Sier han noe mer, så hadde jeg nok sagt at jeg er lykkelig gift, og han nok har misforstått, uten å greie noe mer ut enn det. 7 1
Andro Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Akkurat den der ville jeg faktisk ha tatt opp med lederen. Det er en aldeles merkelig oppførsel. Når han attpåtil skal fryse deg ut som en finale på sin egen utlufting overfor deg; det er helt uakseptabelt. 7 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg hadde blitt forbanna på han og sakt rett til han at jeg aldri har lagt an på han og at jeg var godt gift og at han må slutte med det tullet han holder på med. Sett deg i respekt! Anonymkode: d2853...a97 Etter den oppførselen så er jeg redd han er typen som vil komme til å snu det til at jeg har feiltolket han (også basert på småting jeg har plukket opp når han har snakket om sitt forhold til kona). Anonymkode: b0d9b...cea
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Jeg tror jeg ville nevnt det for nærmeste leder. Hvis han ønsker å lage mer kvalm for deg er det bedre at noen kjenner bakhistorien så du ikke står der og at alle plutselig tror du har lagt an på han. Dessverre kan det virke som at han gjør det allerede når han ekskluderte deg fra en sammenkomst. Anonymkode: 6e283...893 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Det ville jeg tatt opp med han på tomanns hånd.. hele greia men iallefall utestengingen. Hva sier han til de andre når de lurer på hvor du er? Absolutt ikke greit,hadde ikke latt han slippe unna! Anonymkode: fd94f...5bc 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 Jeg hadde nevnt det for sjefen. Bare sagt det du sier nå, og trodde han bare hadde rar humor med den kommentaren - inntil han da inviterer alle utenom deg. At du ikke ønsker gå noe videre med dette og bare lar det ligge - men i tilfelle det skulle eskalere eller blir et problem så har du iallefall orientert om det. Og at du kommer til å ta en kort og vennlig prat med kollegaen selv, hvor du bare sier noe i den duren som foreslås her: Hadde altså bedt om en prat med ham, ha døren åpen. Si kort at du ikke vet hva den kommentaren var - men når da du ikke inviteres (sikkert bare feilaktig) på jobbrelatert fest så tenkte du det kanskje var noen misforståelser. Og at hvaenn det var eller ikke var, så oppklarer du her og nå er det ingenting negativt kollegialt fra din side - null stress hva enn som eventuelt ble misforstått. Takk for praten, hei og hå. (ved å unngå at han kommer til orde+unngå antakelser så parkerer du ballen helt død). Anonymkode: 7c0df...1a8 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det ville jeg tatt opp med han på tomanns hånd.. hele greia men iallefall utestengingen. Hva sier han til de andre når de lurer på hvor du er? Absolutt ikke greit,hadde ikke latt han slippe unna! Anonymkode: fd94f...5bc Ja, lurer jo litt på hva han sier til andre🤔 Anonymkode: b0d9b...cea 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 Klassisk umoden oppførsel. Tenker som føger :han er flau fordi han delte for mye av sitt privatliv, han takler ikke nederlag så han projiserer alt over på deg. At du har prøvd deg og nå har har satt deg på plass.. Ja det finnes sånne folk. Tror bare jeg ville gjort som noen over her sa og satt deg i respekt med å si til ham at han har ingenting å frykte i den anledning da du er godt gift. Om du skal involvere leder kommer ann på så mye, er han vanligvis godt likt? Slike folk kan godt dra reverse victim kortet , og legge all skyld over på deg. Det verste er at de ofte blir trodd. Anonymkode: b4c45...be2 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 Uff, jeg har hatt dårlig erfaring med to menn på tidligere jobb. Som jobbet et helt annet sted på bruket. Det er jo helt naturlig å slenge noen meldinger til og fra parkeringsplassen når man går i nærheten av hverandre, ofte med litt latter for man har jo sett hverandre i mange år. . Hyggelige fraser man gjør mot begge kjønn uansett alder. Han ene troppet opp hjemme hos meg og ble sur fordi jeg ikke slapp han inn. Den andre begynte å skulle be meg ut for han trodde jeg likte ham så godt. Og ble dritsur. Ble litt himmelfallen av begge for det er jo ingen invitasjon å smile og veksle noen fraser til og fra parkeringsplassen … Og en på et julebord hvor det var veldig mange flere menn en damer. Innimellom måtte man ta noen pauser fra dansingen og da var det en som ble skikkelig sur fordi jeg ikke ville danse med ham akkurat da. Han ga meg skikkelig inn men orket ikke bry meg om det .. Merkelig greier, alle disse var eldre enn meg men man er jo hyggelig med alle. Men det ER lov å ta en pause fra dansen når man er utslitt 😊 Tror det generelt er mye misforståelsen blant folk … Anonymkode: 22a9e...2cb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #12 Skrevet 9. mai 2023 Kanskje det der er den type mannfolk som tror at bare du har en samtale med en dame så liker hun mannen. Jeg kan ikke fordra sånne. Derfor er det visse typer "merkelige" menn jeg ikke kan vise glede overfor (da liker jeg de), være høflig gi klem og si hade (da liker jeg de) eller sitte to og to og snakke om noe (da liker jeg de). Her finnes mange eksempler. Ja for de blir de så såret når jeg da avviser de. Kanskje han er en sånn type? Anonymkode: f31ae...c72 2
Gjest Refreng Skrevet 9. mai 2023 #13 Skrevet 9. mai 2023 Han vil vel ikke at du skal møte kona. Det at du følte at det var rart at han tok opp kona og problemer i forholdet, var fordi en del av deg skjønte at noe var feil her. Men du undertrykket den impulsen og "lot" han snakke om det. Mulig du er litt konfliktsky, er litt people pleaser eller på andre måter ikke vil lage "problemer". Så det var lettere for deg å la han prate og tenke det var normalt, enn å høre på følelsene dine som fortalte at noe var rart med det. Her viser oppførselen hans videre at det lå mer bak at han delte med deg, følelsene dine hadde rett. Mulig at kona faktisk er en herlig person og at han er problemet. Noe han visste du ville merke om du møtte henne. Mulig han var redd du skulle avsløre at han prøvde seg på deg (han visste det var planen og følte at du skjønte det, selv om han ikke flørtet direkte og du ikke skjønte det). Mulig han var redd du skulle fortelle kona alt drittet han sa om henne. Ellers så må man nesten være litt forsiktig rundt menn. Noen av de har veldig lett for å like kvinner som er hyggelige mot dem litt for godt. Jeg sier ikke at man skal være kald og slem mot alle, men litt avventende og forsiktig kan være lurt. Og dersom man føler på at noe er litt rart, stol på deg selv og ta litt avstand.
Rødstrupa Skrevet 9. mai 2023 #14 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva gjør jeg/hvordan forholder jeg meg til dette? Har snakket en del om felles interesser med en på jobb. Hyggelig det. Har forholdt meg til han på samme måte som andre kollegaer av begge kjønn. Hyggelig og smilende og småpratet om felles interesser. Vi er begge gift og jeg har aldri tenkt noe annet enn at han er en hyggelig mann. Han har både hilst på og pratet med mannen min. Så begynte han å snakke om konflikter med kona og vanskelig livssituasjon etc. Jeg har latt han gjøre det og forholdt meg nøytral. Har tenkt at han kanskje bare hadde behov for å lufte det med noen og at det tilfeldigvis ble meg. Så plutselig en dag stikker han hodet inn til meg med en kommentar i retning av at jeg skal ha vært ekstra høflig mot han, men at han måtte skuffe meg der. Så gikk han bare uten at jeg rakk å svare. Jeg satt igjen som et spørsmålstegn. Skjønte ingenting. Jeg har aldri lagt an på han, vært annerledes mot han enn andre eller hatt noen intensjoner ut over at det er greit å ha en hyggelig tone akkurat som med alle andre på jobb. Han har vært noe avmålt etter det. Og litt etter inviterte han alle på jobb hjem til seg på middag. Alle utenom meg. Forsåvidt greit nok for jeg var opptatt den dagen og hadde takket nei. Men det visste ikke han. Hva i all verden var det der? Kan man ikke tørre å være hyggelig med mannlige kollegaer uten at det skal legges noe mer i det? Anonymkode: b0d9b...cea Jøssenavn, han høres skikkelig innbilsk ut! Ville huket tak i han og sagt det som det var. Han er en kollega som har involvert deg i sitt private liv. Du har ‘’lånt han et øre’’ Du har vært nøytral og så tolker han det dit hen at du er interessert i han!? På hvilket grunnlag? Du spør han om det og presiserer at det ikke er tilfelle. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #15 Skrevet 9. mai 2023 Mange her har nok et poeng. Føler ikke han har flørtet med meg. Men at han har snakket om problemer i ekteskapet, kan ha vært hans måte å si at han er tilgjengelig. Fisking etter om jeg var interessert. Ser jeg nå i etterkant. Han kan og ha misforstått meg. Og etterhvert skjønt hvor landet lå, eventuelt skjønte at det ble feil og måtte legge skylda på meg. Kanskje en kombo. Merkelig uansett. Ganske ubehagelig faktisk. Hva sier han til andre? Jeg ble veldig satt ut og overrasket. Han har i det siste unngått meg. Han er ikke innom kontoret mitt flere ganger i uka. Er han innom, er han svært kort. Kjenner jeg har lite lyst å prate med han nå. Har ikke lyst til å gjøre noe som kan feiltolkes. Men føler det blir feil å unngå han eller oppføre meg annerledes, for da er jeg redd han tolker det som at jeg er skuffet, eller at han føler han fikk satt meg på plass. Jeg har forøvrig hele tida vært tydelig på at jeg har det godt i ekteskapet. Snakket varmt om mannen min. Når kollegaen har spurt om helgeplaner har svaret alltid vært aktiviteter inkludert mannen min. Hyttetur med han, romantisk byferie med han osv. Anonymkode: b0d9b...cea 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #16 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mange her har nok et poeng. Føler ikke han har flørtet med meg. Men at han har snakket om problemer i ekteskapet, kan ha vært hans måte å si at han er tilgjengelig. Fisking etter om jeg var interessert. Ser jeg nå i etterkant. Han kan og ha misforstått meg. Og etterhvert skjønt hvor landet lå, eventuelt skjønte at det ble feil og måtte legge skylda på meg. Kanskje en kombo. Merkelig uansett. Ganske ubehagelig faktisk. Hva sier han til andre? Jeg ble veldig satt ut og overrasket. Han har i det siste unngått meg. Han er ikke innom kontoret mitt flere ganger i uka. Er han innom, er han svært kort. Kjenner jeg har lite lyst å prate med han nå. Har ikke lyst til å gjøre noe som kan feiltolkes. Men føler det blir feil å unngå han eller oppføre meg annerledes, for da er jeg redd han tolker det som at jeg er skuffet, eller at han føler han fikk satt meg på plass. Jeg har forøvrig hele tida vært tydelig på at jeg har det godt i ekteskapet. Snakket varmt om mannen min. Når kollegaen har spurt om helgeplaner har svaret alltid vært aktiviteter inkludert mannen min. Hyttetur med han, romantisk byferie med han osv. Anonymkode: b0d9b...cea Du virker jo veldig konfliktsky hvis du enda ikke har tatt tak i han for å spørre hva i alle dager han mente med det han sa? Anonymkode: 99b96...9b7 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #17 Skrevet 23. mai 2023 Det hele blir bare merkeligere og merkeligere. Finner ut at mannen enten mangler sosiale antenner eller er fryktelig høy på seg selv. Nå enten overser han meg totalt, greit nok, eller så står han og passer meg opp i situasjoner hvor vi møtes «tilfeldig» uten andre tilstede. Da står han og passer meg opp, stopper opp foran meg som om han skal si noe. Og når jeg da stopper og spør om han vil noe (eller noe i den duren som faller seg naturlig der og da) så sier han bare «å trodde du skulle si noe». Anonymkode: b0d9b...cea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå