AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Mitt barn på 14 år har skadet seg. Det blir operasjon og mye oppfølging hos lege/fysio i etterkant. Jeg har jo ikke omsorgsdager lenger og all min ferie og avspasering er låst (lærer). Har jeg rett på permisjon? Vil jeg få noe inntekt dekket? Noen som har vært i en liknende situasjon og har erfaring å dele? Anonymkode: 0244d...db3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Det er bra hvis jeg har rett på ulønnet permisjon, for jeg må jo være med han! Men hvis det blir langvarig, så blir det et problem med økonomien.. 😫 Anonymkode: 0244d...db3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Du kan søke om velferdspermisjon. Jeg fikk det da sønnen min var under utredning. Ble noen timer i løpet av noen uker. Anonymkode: 6d326...316
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bra hvis jeg har rett på ulønnet permisjon, for jeg må jo være med han! Men hvis det blir langvarig, så blir det et problem med økonomien.. 😫 Anonymkode: 0244d...db3 Vel, slik er det. Livet er langt ifra rettferdig. Anonymkode: 7c6f7...9ab 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Snakk med fagforeningen din. Anonymkode: 89ddb...aaa
Kristin70 Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 Du kan få velferdspermisjon, og denne kan du vel ta ut fleksibelt hvis det blir behov for å følge til behandling. Det kan være lurt å forsøke å få til behandling på tidspunkt som gjør at skolen ikke trenger å leie inn vikar. Min erfaring er at arbeidsgivere er veldig fleksible hvis du viser at du forsøker å til løsninger som medfører minst mulig bryderi for arbeidsgiver.
Andro Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 Du kan søke om ekstra omsorgsdager når du har et langvarig sykt barn. https://www.nav.no/omsorgspenger#situasjon 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 Man har rett på pleiepenger til barn under 18 mener jeg. Les mer her på NAV sine sider. https://www.nav.no/arbeidsgiver/pleiepenger-barn Anonymkode: 52d12...758 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 Jeg får velferdspermisjon med lønn i inntil 10 dager ved sånne tilfeller. Er også lærer. Snakk med lederen din først og eventuelt fagforening. I noen tilfeller kan det også være aktuelt med pleiepenger i fra nav, men da bør du snakke med sosionomen på sykehuset, der barnet ble operert. Det er litt andre kriterier når barnet er over 12 år. Anonymkode: 03b3f...2f2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Om du har barneforsikring kan det være noe å hente der. Vet ikke hvor mye eventuelt. Anonymkode: a8f8e...113
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 Har en venninne som nylig var i en liknende situasjon. Fikk ikke helt tak i hvilken stønad hun fikk, men hun var hjemme 100% med stønad fra NAV fram til sønnen begynte på skolen igjen. Han måtte hentes og leveres hver dag i to måneder og da fikk hun samme stønad for noen timer av dagen (altså hun var på jobb, men startet senere og sluttet tidligere og NAV betalte for de timene hun egentlig skulle vært på jobb). Hun fikk også stønad for timer og hele dager når sønnen var hos lege, røntgen og fysio. Saksbehandligstiden var dog så lang at hun ikke fikk svar før sønnen var frisk og rask igjen, så det ble i samarbeid med arbeidsgiver og NAV løst ved at hun var borte i ulønnet permisjon og fikk tilbakebetalt for ukene/dagene/timene av NAV i etterkant. Anonymkode: ed016...6e4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har en venninne som nylig var i en liknende situasjon. Fikk ikke helt tak i hvilken stønad hun fikk, men hun var hjemme 100% med stønad fra NAV fram til sønnen begynte på skolen igjen. Han måtte hentes og leveres hver dag i to måneder og da fikk hun samme stønad for noen timer av dagen (altså hun var på jobb, men startet senere og sluttet tidligere og NAV betalte for de timene hun egentlig skulle vært på jobb). Hun fikk også stønad for timer og hele dager når sønnen var hos lege, røntgen og fysio. Saksbehandligstiden var dog så lang at hun ikke fikk svar før sønnen var frisk og rask igjen, så det ble i samarbeid med arbeidsgiver og NAV løst ved at hun var borte i ulønnet permisjon og fikk tilbakebetalt for ukene/dagene/timene av NAV i etterkant. Anonymkode: ed016...6e4 Kommunen ordner skoletransport ved behov, så det var unødvendig at venninnen din tok fri fra jobben for det. Anonymkode: d3ac4...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 Du må søke pleiepenger! Anonymkode: 6508d...730
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 Pleiepenger. Be lege på sykehus ordne søknaden, så er det bare å sende digitalt til nav. Du bør også sjekke forsikringer, vi fikk utbetalt en god del når barnet var innlagt, har også fått dekket behandlingsutgifter (medisiner, bandasjer, kremer osv). Anonymkode: 1b688...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Kommunen ordner skoletransport ved behov, så det var unødvendig at venninnen din tok fri fra jobben for det. Anonymkode: d3ac4...ce8 Fikk tilbud om det, men skolen kunne/ville ikke hjelpe han med å bære sekken til/fra taxi og kle på/av jakke og sko. Han hadde knekt begge armene og en skulder og var temmelig hjelpesløs med lange gipser, stakkar. Anonymkode: ed016...6e4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vel, slik er det. Livet er langt ifra rettferdig. Anonymkode: 7c6f7...9ab Feil sluk er det ikke npr man kan søke om pleiepenger Anonymkode: eb1e0...6e5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Feil sluk er det ikke npr man kan søke om pleiepenger Anonymkode: eb1e0...6e5 Får ikke pleiepenger for å følge en 14 åring til fysioterapeut, den tanken er bare til å slå fra seg. Anonymkode: 7c6f7...9ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå