AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Er du påpasselig med å vaske hender etter å ha vært ute blant folk, på buss, i butikk og sånt? Anonymkode: c501e...a34
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du påpasselig med å vaske hender etter å ha vært ute blant folk, på buss, i butikk og sånt? Anonymkode: c501e...a34 Ja Anonymkode: 9955c...94f
Grüner Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Mye stress påvirker også immunsystemet negativt, så hvis du har en veldig hektisk agenda, kan du prøve å kutte ned på enkelte ting? Søvnmangel over tid virker også negativt inn på immunsystemet. 2
Grüner Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Diry72 skrev (2 minutter siden): Er dette nok en tulletråd. Hvorfor skulle det være det? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 Har du vært hos fastlegen med dette? Anonymkode: d1d69...918
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 Er dette etter covid? eller generelt før også? Så og si "alle" blir syk hele tiden nå, vi har ikke immunforsvar lenger etter 2 år med spriting av hender og maskebruk. Bare å føye seg inn i køen for å si det sånn. Spesielt om du er rundt barnehage-barn. Anonymkode: 973e7...b6c 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 Jeg også. Har hatt uendelig mange sykdommer siden september. Jeg er eldre enn deg (39), og har barn som sikkert drar med seg alt mulig. Men jeg har vært mer eller mindre kontinuerlig syk siden september. Sykehusinnleggelse har det også blitt. Barna har blitt friske etter noen dager, hos meg tar det mer i. Anonymkode: a3324...cb6
Diry72 Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 Grüner skrev (2 timer siden): Hvorfor skulle det være det? Fordi ts skriver nada om symptomene og sykdommene. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Sjekk blodet ditt. Få tatt blodprøver. Anonymkode: 13b1d...a20 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 Begynn å bruk maske ute igjen, de typene som sitter tett mot fjeset. Covid bøller med immunsystemet til folk, og en blir lettere syk av alt mulig i lang tid etterpå. Anonymkode: 7bd64...0ce
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 Dette er ikke normalt dersom du ikke har små barn eller jobber i barnehage, TS. Har du sjekket deg for mangler? Anonymkode: 4868d...6ea
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 Hold deg hjemme og beskytt deg for smitte. Anonymkode: ae00d...2f4
Crazydoglady Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): . Anonymkode: 9955c...94f Nå kan man selvsagt være uheldig en gang i blandt å bare bli mye syk, men om vi ser bort fra det så er det jo mye annet som spiller inn også. Feks så vil jo både fysiske og mentale påkjenninger påvirke immunforsvaret. Så om du feks trener mye, det er mye negativt stress eller du bare generelt har litt for mye å holde på med slik at totalbelastningen blir for stor så kan det svekke immunforsvaret. Andre ting kan være nikotin, alkohol, for lite mat, dårlig mat, for lite søvn, for mye søvn, allergier, mangelsykdommer etc.. Start med en tur til legen. Endret 8. mai 2023 av Crazydoglady 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 Du drar til legen og sjekker alt av vitaminer, mineraler, og andre relevante ting. Sjekk særlig d vitamin. Jeg var mye syk med for lave verdier av d vitamin, i tillegg fikk jeg i meg for lite sink fra kjøtt o.l, så jeg begynte med tilskudd av det også. Etter det har immunforsvaret bedret seg drastisk. Anonymkode: c69f9...032 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 Jeg har perioder i livet mitt der jeg blir oftere syk enn andre perioder. Bare i høst og frem til nå så har jeg både hatt covid og vanlig influensa. Pluss hatt ca 6-7 ganger uvi og gått på like mange kurer. Nå er jeg så utmattet om dagene. Sover lite og sliter med blodtrykket i tillegg. Legen har sykemeldt meg for en periode (hatt mye stress på jobben og). Jeg må rett og slett bygge meg opp igjen (immunforsvaret osv). Prøvde meg på lett trening i dag og nå sitter jeg med skallebank og sykdomsfølelse i kroppen. Det tar tid å bygge seg opp igjen Anonymkode: 9eebc...dae
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har perioder i livet mitt der jeg blir oftere syk enn andre perioder. Bare i høst og frem til nå så har jeg både hatt covid og vanlig influensa. Pluss hatt ca 6-7 ganger uvi og gått på like mange kurer. Nå er jeg så utmattet om dagene. Sover lite og sliter med blodtrykket i tillegg. Legen har sykemeldt meg for en periode (hatt mye stress på jobben og). Jeg må rett og slett bygge meg opp igjen (immunforsvaret osv). Prøvde meg på lett trening i dag og nå sitter jeg med skallebank og sykdomsfølelse i kroppen. Det tar tid å bygge seg opp igjen Anonymkode: 9eebc...dae Hva gjør man for å bygge seg opp igjen? Er det bare å ta det med ro og vente, og så lader kroppen opp batteriene igjen? Anonymkode: ccbd4...ab7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva gjør man for å bygge seg opp igjen? Er det bare å ta det med ro og vente, og så lader kroppen opp batteriene igjen? Anonymkode: ccbd4...ab7 Man tar det med ro, og bygger seg opp med godt kosthold og nødvendige vitaminstilskudd . Anonymkode: c69f9...032
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå