AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Ja, som overskriften sier; Blir man noen gang ferdig med eller kvitt narcissister? Føler at jeg lever i et j**** hamsterhjul og vedkommende har fått 1000 sjanser. Ingenting blir noengang bedre og den psykiske mishandlingen og nedpsykingen bare eskalerer. Er det liksom ingen ende på faenskap, skittslenging og påfunn fra personer med sterke narcissiste trekk? Og hvorfor føler jeg for å gi etter og gå tilbake hver forbanna gang? Hva gjør man for å få fred en gang for alle? Vi har ikke fellesbarn eller felles bolig. Anonymkode: f1d83...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Jeg tok tingene mine og gikk en morgen, og ga beskjed om at han aldri skulle prøve å kontakte meg igjen. Det har han heller ikke turt å gjøre direkte. Siden vi har måttet møte på de samme arrangementene i jobbsammenheng noen ganger så har jeg truffet borti ham, men nøyer meg med å si "hei" uten å stoppe på. Han derimot... prøver alltid å bli sittende litt for nær. Men foreløbig går det bra. Han er veldig klar over at jeg ikke har noen sperrer for å oute ham om han opptrer ufint, eller anmelde ham om han opptrer truende. Jeg tror at jeg er en skikkelig "hår i suppa"-opplevelse for en slik type mann. Anonymkode: bc728...179 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 Nei det er ingen ende på oppførselen deres. Det er en evig, ond og ødeleggende sirkel. Det eneste som kan få slutt på det er at du kutter all kontakt for godt. Om du sliter med å gå anbefaler jeg å begynne hos psykolog som kan gi deg bedre verktøy til å både forstå hvorfor akuratt du sliter med å ha sunne grenser for deg selv og hva akuratt du kan gjøre for å skape det og til slutt være utrustet nok til å gå. Du kan også lære en del fra instagram kontoer som mentalhealnesss (han er selv narsissist) og understandigthenarc Anbefaler også boken Hekta på et håp om kjærlighet, og Kvinner som ødsler sin kjærlighet på ødelagte menn og denne https://www.adlibris.com/no/bok/psykopati-og-kjarlighet-9788230015988 Anonymkode: de23b...e98 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tok tingene mine og gikk en morgen, og ga beskjed om at han aldri skulle prøve å kontakte meg igjen. Det har han heller ikke turt å gjøre direkte. Siden vi har måttet møte på de samme arrangementene i jobbsammenheng noen ganger så har jeg truffet borti ham, men nøyer meg med å si "hei" uten å stoppe på. Han derimot... prøver alltid å bli sittende litt for nær. Men foreløbig går det bra. Han er veldig klar over at jeg ikke har noen sperrer for å oute ham om han opptrer ufint, eller anmelde ham om han opptrer truende. Jeg tror at jeg er en skikkelig "hår i suppa"-opplevelse for en slik type mann. Anonymkode: bc728...179 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei det er ingen ende på oppførselen deres. Det er en evig, ond og ødeleggende sirkel. Det eneste som kan få slutt på det er at du kutter all kontakt for godt. Om du sliter med å gå anbefaler jeg å begynne hos psykolog som kan gi deg bedre verktøy til å både forstå hvorfor akuratt du sliter med å ha sunne grenser for deg selv og hva akuratt du kan gjøre for å skape det og til slutt være utrustet nok til å gå. Du kan også lære en del fra instagram kontoer som mentalhealnesss (han er selv narsissist) og understandigthenarc Anbefaler også boken Hekta på et håp om kjærlighet, og Kvinner som ødsler sin kjærlighet på ødelagte menn og denne https://www.adlibris.com/no/bok/psykopati-og-kjarlighet-9788230015988 Anonymkode: de23b...e98 Tusen takk til dere begge for å dele erfaringer og for gode råd og boktips.❤️ Jeg må vekk. Elsker han og hater han. Han spiser meg opp, eller avliver sjela mi. 6 år får holde. Blir skikkelig jævlig å se han med ny dame som alle de andre gangene han plutselig stikker, der han leker lykkelig og «normal». Men jeg får bare bli litt robot og gi litt mer faen denne gangen. Dette er ikke kjærlighet, det er galskap. 😳👍🥲 Anonymkode: f1d83...7ed 3 3
Andro Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Sitat Dette er ikke kjærlighet, det er galskap. Det har du helt rett i. De vet ikke hva kjærlighet er, men gir deg nok oppmerksomhet og "omsorg" til at du blir hekta. De søker bevisst etter sterke og empatiske partnere, som de kan plage lenge uten at de gir opp. Jeg vil anbefale deg å følge denne facebook-kontoen https://www.facebook.com/BonsheaMakingLightOfTheDark 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Det har du helt rett i. De vet ikke hva kjærlighet er, men gir deg nok oppmerksomhet og "omsorg" til at du blir hekta. De søker bevisst etter sterke og empatiske partnere, som de kan plage lenge uten at de gir opp. Jeg vil anbefale deg å følge denne facebook-kontoen https://www.facebook.com/BonsheaMakingLightOfTheDark Tusen takk❤️ Skal sjekke den ut. Har gått fra å være en glad, morsom, vakker, ressurssterk dame og ikke minst godt likt til å bli en skygge som ingen ser lenger. Jeg holder på å forsvinne. All energi jeg har, går til å gjøre en person som alikevel aldri blir fornøyd glad. Føler meg bokstavelig talt oppspist og deprimert. Føler at jeg kjemper for livet på en måte, samtidig er jeg livredd for å slippe han/taket på han helt. Jeg tror jo på at jeg er verdiløs og stygg. Han har fått meg til å tro på det. Anonymkode: f1d83...7ed 5
Andro Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Det er et godt råd å ta en telefon til et krisesenter, og få hjelp til å sortere tanker og følelser. Da er det også lettere å legge strategier for brudd. Null kontakt er det klokeste valget.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 Ikke når du velger å bli værende hos dem, tiltross for at ingenting binder deg til vedkommende. Hva venter du på? Trenger liksom ikke henge rundt når det bare er dritt å hente, når du ikke må. Anonymkode: fd31b...d84 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke når du velger å bli værende hos dem, tiltross for at ingenting binder deg til vedkommende. Hva venter du på? Trenger liksom ikke henge rundt når det bare er dritt å hente, når du ikke må. Anonymkode: fd31b...d84 Jeg venter på en unnskyldning. Jeg venter på den mannen han var når jeg møtte han og på den mannen jeg ble kjent med han. Jeg vet at jeg ikke må noe som helst. Men han har tatt alt fra meg; han har tatt meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre i livet uten han, selvom livet var veldig bra før han. Det er ikke enkelt dette her. Anonymkode: f1d83...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tusen takk til dere begge for å dele erfaringer og for gode råd og boktips.❤️ Jeg må vekk. Elsker han og hater han. Han spiser meg opp, eller avliver sjela mi. 6 år får holde. Blir skikkelig jævlig å se han med ny dame som alle de andre gangene han plutselig stikker, der han leker lykkelig og «normal». Men jeg får bare bli litt robot og gi litt mer faen denne gangen. Dette er ikke kjærlighet, det er galskap. 😳👍🥲 Anonymkode: f1d83...7ed Han kommer til å behandle henne like jævlig. Så du bør isåfall synes synd på henne som har funnet seg en drittsekk av dimensjoner. Anonymkode: 698a7...508 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg venter på en unnskyldning. Jeg venter på den mannen han var når jeg møtte han og på den mannen jeg ble kjent med han. Jeg vet at jeg ikke må noe som helst. Men han har tatt alt fra meg; han har tatt meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre i livet uten han, selvom livet var veldig bra før han. Det er ikke enkelt dette her. Anonymkode: f1d83...7ed Det er bare sånn du føler det nå. Du er en heroinavhengig junkie som tror han er alt i livet ditt og at du ikke er noe uten han. Ja det er helt sant, man blir like avhengig av en voldelig partner som man blir av heroin. Du må derfor ta hjernen din på rehab, den som er avhengig av oxytocinen og de høye dopaminutslippene opp og nedturene skaper i hjernen. Man må være minst tre måneder uten kontakt for at hjernen skal begynne å normalisere seg og sakte men sikkert bli kvitt avhengigheten. Helst skal det være 6 måneder uten kontakt man holder ut, selvom man føler at man måååå ta kontakt eller svare. Nei du måååå stå i mot! Når hjernen din normaliserer seg etter avhengigheten og misbruket så vil du ikke føle det sånn lenger. Da vil du føle du er lykkelig over å være kvitt han, du vil føle deg sterkere igjen, få igjen personligheten din, roen i livet og stabiliteten, og se tilbake og angre på bare en ting: at du ikke brøt kontakt tidligere! Stol på meg. Been there done that ❤️ Anonymkode: de23b...e98 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Du kommer aldri til å få noen unnskyldning fra han. De unnskylder aldri noe som helst, og hvis de sier "unnskyld" for noe så er det helt falskt og ledd i en ny manipulering av deg. Du kan ikke finne igjen den mannen han var i begynnelsen av forholdet, fordi den "mannen" er en falsk maske han tar på seg for å lure deg inn i forholdet. Den "mannen" du falt for eksisterer ikke. Han er like ekte som en reklameplakat han har limt på trynet sitt. Når du skjønner dette og tar det innover deg, blir det lettere å bryte. Det er vanskelig å bryte med han, men det en eneste måten å få det bra igjen på og eneste måten å komme videre i livet på. Jeg gjentar: Den ENESTE måten. Når du ikke har barn med han og ikke felles bolig så har det fullt mulig å bryte helt med han. Anonymkode: 7c561...35a 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kommer aldri til å få noen unnskyldning fra han. De unnskylder aldri noe som helst, og hvis de sier "unnskyld" for noe så er det helt falskt og ledd i en ny manipulering av deg. Du kan ikke finne igjen den mannen han var i begynnelsen av forholdet, fordi den "mannen" er en falsk maske han tar på seg for å lure deg inn i forholdet. Den "mannen" du falt for eksisterer ikke. Han er like ekte som en reklameplakat han har limt på trynet sitt. Når du skjønner dette og tar det innover deg, blir det lettere å bryte. Det er vanskelig å bryte med han, men det en eneste måten å få det bra igjen på og eneste måten å komme videre i livet på. Jeg gjentar: Den ENESTE måten. Når du ikke har barn med han og ikke felles bolig så har det fullt mulig å bryte helt med han. Anonymkode: 7c561...35a Veldig veldig viktig å merke seg dette ts!!! Anonymkode: de23b...e98 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusen takk til dere begge for å dele erfaringer og for gode råd og boktips.❤️ Jeg må vekk. Elsker han og hater han. Han spiser meg opp, eller avliver sjela mi. 6 år får holde. Blir skikkelig jævlig å se han med ny dame som alle de andre gangene han plutselig stikker, der han leker lykkelig og «normal». Men jeg får bare bli litt robot og gi litt mer faen denne gangen. Dette er ikke kjærlighet, det er galskap. 😳👍🥲 Anonymkode: f1d83...7ed Absolutt. Du må trekke av plasteret og la det bli av. Det er galskap og du fortjener og vil finne noe bedre. 😊 Anonymkode: e07d4...7dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg venter på en unnskyldning. Jeg venter på den mannen han var når jeg møtte han og på den mannen jeg ble kjent med han. Jeg vet at jeg ikke må noe som helst. Men han har tatt alt fra meg; han har tatt meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre i livet uten han, selvom livet var veldig bra før han. Det er ikke enkelt dette her. Anonymkode: f1d83...7ed Det er faktisk veldig enkelt, selv om det ikke er lett. Det eneste som fungerer er å kutte all kontakt. Det du venter på vil aldri skje, og det vet du. Det vil bare bli verre. Anonymkode: 10c47...c1e 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #16 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg venter på en unnskyldning. Jeg venter på den mannen han var når jeg møtte han og på den mannen jeg ble kjent med han. Jeg vet at jeg ikke må noe som helst. Men han har tatt alt fra meg; han har tatt meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre i livet uten han, selvom livet var veldig bra før han. Det er ikke enkelt dette her. Anonymkode: f1d83...7ed Han kommer ALDRI til å si unnskyld. Han han var i starten er der ikke lenger. Kanskje han aldri var den personen på ekte i det hele tatt. Mange tar på seg en maske i starten av forholdet for å lokke til seg en partner. Så ser du den ekte mannen. Men om du prøver å gå, så tar han på seg masken igjen, så du tror at du tok feil. Og blir i forholdet. Og så er det tilbake til helvetet igjen. Jeg vet du føler du har tap du må få tilbake. Men du må bare innse at det er tapt. Det du må gjøre nå er å sørge for at du ikke taper et minutt mer på den drittsekken. Anonymkode: 92c85...01f 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #17 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 13.42): Jeg venter på en unnskyldning. Jeg venter på den mannen han var når jeg møtte han og på den mannen jeg ble kjent med han. Jeg vet at jeg ikke må noe som helst. Men han har tatt alt fra meg; han har tatt meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre i livet uten han, selvom livet var veldig bra før han. Det er ikke enkelt dette her. Anonymkode: f1d83...7ed Den mannen du møtte da du ble kjent med han, den mannen eksisterer ikke. Det var et spill for å lure deg inn i forholdet… har du tenkt å vente på han så må du nok vente forgjeves. Løp og ikke se deg tilbake. Aksepter tapet og la dette tilhøre fortiden. Du er utrolig heldig som ikke er bundet til denne mannen på noen måte. Du kan blokkere og ignorere mannen. Anonymkode: 3e49c...627 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå