Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er veldig i tenkeboksen på om vi ønsker ett barn til. Jeg føler meg ikke ferdig med å få barn, men hverdagen er til tider veldig krevende med to barn under 4 år. Andre dager går alt på skinner og man tenker at man definitivt hadde hatt overskudd til en til. Synes overgangen fra 0 til 1 barn var mye større enn fra 1 til 2. Dere som har 3 stk, var overgangen stor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre barn og synes også at overgangen var størst fra 0 til 1. Med både nr 2 og særlig nr 3 føyde de seg bare inn i allerede etablerte rutiner. Siden vi også fikk dem tett (tre barn på fire år, det er to år mellom hver) føltes det heller ikke som å starte på nytt igjen, vi bare forlenget småbarnstiden litt, og jeg har mange ganger i ettertid tenkt at jeg er veldig glad vi fikk dem tett. Nå har de jo blitt store da så den mest krevende småbarnstiden er for lengst over og det er så herlig med store og selvstendige barn, men de har et veldig godt og nært forhold til hverandre. Søskensjalusi har vi aldri opplevd. Så hvis dere ønsker en til og føler dere har overskudd og ressurser til det, slik det virker som dere har, så go for it. :jepp: Det er fantastisk med en liten flokk. ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare kort nevne at vi gikk for nr 3 og venter nå nr 3 og 4 (tvillinger) 🙂 

Anonymkode: 1dece...ff9

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Arkana skrev (36 minutter siden):

Jeg har tre barn og synes også at overgangen var størst fra 0 til 1. Med både nr 2 og særlig nr 3 føyde de seg bare inn i allerede etablerte rutiner. Siden vi også fikk dem tett (tre barn på fire år, det er to år mellom hver) føltes det heller ikke som å starte på nytt igjen, vi bare forlenget småbarnstiden litt, og jeg har mange ganger i ettertid tenkt at jeg er veldig glad vi fikk dem tett. Nå har de jo blitt store da så den mest krevende småbarnstiden er for lengst over og det er så herlig med store og selvstendige barn, men de har et veldig godt og nært forhold til hverandre. Søskensjalusi har vi aldri opplevd. Så hvis dere ønsker en til og føler dere har overskudd og ressurser til det, slik det virker som dere har, så go for it. :jepp: Det er fantastisk med en liten flokk. ❤️ 

Takk for svar😊 Vil også ha de forholdsvis tette. Yngste er 2 år, så føler vi ikke kan drøye for lenge heller😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg vil bare kort nevne at vi gikk for nr 3 og venter nå nr 3 og 4 (tvillinger) 🙂 

Anonymkode: 1dece...ff9

Gratulerer!😊 Sikkert ett sjokk i begynnelsen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...