The Silver Lining Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Forrige svangerskap startet fødselen med vannavgang i uke 38+0. Barnet i magen var stort til å bare være i uke 38 (4300). Hva er egentlig sjansen for at det samme skjer igjen? Barnet i magen denne gangen måles også stort (90% persentil) Er det helt tilfeldig når en fødsel starter med vannavgang siden det blir hull på fostersekken, eller må man også være moden for at det skal skje? Er 38+2 nå og har så stort håp om at fødsel skal starte av seg selv før PKS 39+2. Hadde så fin opplevelse med keisersnittet sist gang som ble fremskyndet pga vannavgangen. Har også gått med relativt vonde modningsrier i en ukes tid nå, uten at det tar seg spesielt opp. Hadde modningsrier sist også, men ikke i denne skalaen 😅 Håper så fælt på at noe skal skje av seg selv 🫶
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 48 minutter siden, The Silver Lining said: Forrige svangerskap startet fødselen med vannavgang i uke 38+0. Barnet i magen var stort til å bare være i uke 38 (4300). Hva er egentlig sjansen for at det samme skjer igjen? Barnet i magen denne gangen måles også stort (90% persentil) Er det helt tilfeldig når en fødsel starter med vannavgang siden det blir hull på fostersekken, eller må man også være moden for at det skal skje? Er 38+2 nå og har så stort håp om at fødsel skal starte av seg selv før PKS 39+2. Hadde så fin opplevelse med keisersnittet sist gang som ble fremskyndet pga vannavgangen. Har også gått med relativt vonde modningsrier i en ukes tid nå, uten at det tar seg spesielt opp. Hadde modningsrier sist også, men ikke i denne skalaen 😅 Håper så fælt på at noe skal skje av seg selv 🫶 Jeg har født to ganger og begge gangene startet det med vannavgang. Jeg fødte vaginalt begge ganger da. En uke over termin og på termin. Hadde ingen rier før vannet gikk. Anonymkode: b47b1...821
Arkana Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 (endret) To av mine tre fødsler har startet med vannavgang (strengt tatt den tredje også, men den ble igangsatt ved at de tok vannet så det var litt juks). Når det er sagt er det uvanlig. ca 10% av fødsler starter med vannavgang. Endret 8. mai 2023 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Alle av mammas fem fødsler startet med vannavgang og rier. Anonymkode: 020b7...4fd
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Mine 2 første startet med vannavgang, nr 3 med rier. Anonymkode: 9b757...944
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Skjedd 3/3 ganger her Anonymkode: 59cfc...acc
The Silver Lining Skrevet 8. mai 2023 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2023 Hmm, da kan jo denne starte med vannavgang også da. Hva med hvor langt ut i svangerskapet? Når fødte dere de forskjellige gangene?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 Min første startet med vannavgang uke 35+0, riene kom et halvt døgn senere. Vaginal fødsel. Min andre startet nå i går kveld med vannavgang, uke 38+0. Ingen skikkelige rier ennå men kjenner at det er uregelmessige «tak» og noe på gang. 🙂 Anonymkode: 0c46e...7eb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 The Silver Lining skrev (18 timer siden): Hmm, da kan jo denne starte med vannavgang også da. Hva med hvor langt ut i svangerskapet? Når fødte dere de forskjellige gangene? Termindato, 39+2 og 38+0. Anonymkode: 9b757...944
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 Her gikk vannet med førstemann i uke 39. Denne gangen fødte jeg i uke 40 og vannet gikk 10min før ungen var ute. Anonymkode: 41d08...7dc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #11 Skrevet 9. mai 2023 Begge mine fødsler startet med vannavgang en uke før termin. Første gang som lyn fra klar himmel, andre gangen hadde jeg kjent litt murring i ryggen på forhånd. Første gangen skjedde det ikke noe mer, så jeg ble satt i gang (drypp) halvannet døgn senere. Andre gangen fikk jeg rier en halvtimes tid etter vannavgangen. Anonymkode: 29f03...7f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå