AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Jeg er relativt bra over eks'en og glad for at jeg kom meg ut av et langvarig og vondt forhold som gjør at jeg ikke tror jeg klarer å stole på en mann mer i hele mitt liv. Han var emosjonelt umoden, selvopptatt, ikke interessert i å møte mine behov eller, kunne ikke ha dype samtaler, jeg ble gjort narr av. I 19 år. Og så gikk jeg fordi det nesten ødela meg. Og han var nesten umiddelbart ute på leting etter en ny. Og nå dater han ei som han sier han det er seriøst med, som skal møte barna bare snart. Størstedelen av meg er glad for at han er ute fra livet mitt, og jeg er til og med litt glad på hans vegne. Men jeg klarer ikke slippe den følelsen av at jeg synes det er litt urettferdig at det er så enkelt for han å finne ei dame.... Anonymkode: 1d1bd...ebb 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Du bør synes synd på den nye partneren som må forhold seg til alt dette. Anonymkode: 96ee4...64d 10 9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 Signerer henne over. Du bør synes synd på den nye partneren. Min eksmann fikk partner raskt etter bruddet (jeg som gikk). Jeg hadde også det, men det er ikke så interessant. Poenget er at han er like egoistisk, ubesluttsom og lite hjelpsom overfor den nye partneren som han var overfor meg. Bare at den nye dama virker veldig forsiktig, underdanig og med dårlig selvtillit. Anonymkode: fd43a...ace 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Han kommer nok ikke til å forandre seg og vil behandle samme dame likt som han behandlet deg Anonymkode: 0e00d...7a7 9 2
Andro Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Det er lettest å gå videre for den uten samvittighet. Det gir seg selv. 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er relativt bra over eks'en og glad for at jeg kom meg ut av et langvarig og vondt forhold som gjør at jeg ikke tror jeg klarer å stole på en mann mer i hele mitt liv. Han var emosjonelt umoden, selvopptatt, ikke interessert i å møte mine behov eller, kunne ikke ha dype samtaler, jeg ble gjort narr av. I 19 år. Og så gikk jeg fordi det nesten ødela meg. Anonymkode: 1d1bd...ebb Hva sier han om deg da? Anonymkode: c30b6...ebb
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Kanskje hun nye er litt mer oppegående og ikke bruker 19 år på å forlate ham igjen? Anonymkode: b4c5d...c75 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 Manipulasjon og å vise seg fra sin beste side i starten sånn som han gjorde når han sjarmerte deg før dere ble sammen også. Masken hans faller fort og hun nye vil få oppleve hva hun egentlig har å hanskes med. Stakkars dame Anonymkode: 030c9...6c9 9 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 Hva vi søker i et forhold varierer. At han er feil for deg betyr ikke at han er feil for andre. Anonymkode: 1c89d...cca 5 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje hun nye er litt mer oppegående og ikke bruker 19 år på å forlate ham igjen? Anonymkode: b4c5d...c75 Victimblaming er så sexy! Si det igjen, daddy! Du må være en ordentlig Don Juan! NOooooT Anonymkode: 030c9...6c9 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje hun nye er litt mer oppegående og ikke bruker 19 år på å forlate ham igjen? Anonymkode: b4c5d...c75 Takk, så sympatisk. Hvis du lurer, så møttes vi når jeg var ung og traumatisert etter vonde opplevelser i barndommen, og han viste ikke sine innerste sider før etter noen år. Jeg ble værende så lenge jeg klarte for å være en buffer for barna. Livet er ikke sort hvitt. Anonymkode: 1d1bd...ebb 3 10 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva sier han om deg da? Anonymkode: c30b6...ebb Jeg bidro også til den dårlige dynamikken vi hadde, jeg skylder ikke utelukkende på ham. Han mener jeg er kravstor og utakknemlig og ser ikke at han har noen områder han kan forbedre. ts. Anonymkode: 1d1bd...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 Det er da ikke spesielt uventet? Mennesker med lave krav eller forventninger til partner har - av helt åpenbare grunner - lett for å finne seg en partner. Om kravet ditt er «er mann» eller «kvinne og vil ha sex» så er andelen mennesker i gruppen «potensielle partnere» stor. At noen enkelt finner seg en partner er ikke et tegn på at de er gode partnere. Det er et tegn på at de er ukritiske. Av dette kan du - til neste gang - notere seg at det (og de) som er verdt å ha her i livet krever høyere innsats enn det (og de) som er av lav kvalitet. Anonymkode: 29eba...72c 4 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk, så sympatisk. Hvis du lurer, så møttes vi når jeg var ung og traumatisert etter vonde opplevelser i barndommen, og han viste ikke sine innerste sider før etter noen år. Jeg ble værende så lenge jeg klarte for å være en buffer for barna. Livet er ikke sort hvitt. Anonymkode: 1d1bd...ebb Trenger ikke kalle meg usympatisk bare fordi jeg vinkler ting annerledes. Min eks var heller ikke grei, men jeg tilegnet nok han litt ekstra med dårlige egenskaper fordi jeg misliker han så sterkt. Det er forøvrig helt vanlig å se mye negativt med eksene sine. Anonymkode: 1c89d...cca 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Signerer henne over. Du bør synes synd på den nye partneren. Min eksmann fikk partner raskt etter bruddet (jeg som gikk). Jeg hadde også det, men det er ikke så interessant. Poenget er at han er like egoistisk, ubesluttsom og lite hjelpsom overfor den nye partneren som han var overfor meg. Bare at den nye dama virker veldig forsiktig, underdanig og med dårlig selvtillit. Anonymkode: fd43a...ace Det er vanskelig å forstå at noen damer ikke ser den respektløsheten som jeg mener ligger i bunnen her, eller ser den men allikevel velger å leve med det. På den annen side brukte jeg jo lang tid på å finne ut av det selv.... ts Anonymkode: 1d1bd...ebb
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 Den nye partneren er vel første og beste han fant. Og hun vil bli like ulykkelig som deg. Ikke noe å bli sjalu på, eller ofre en kalori. Anonymkode: e552e...9d3 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vanskelig å forstå at noen damer ikke ser den respektløsheten som jeg mener ligger i bunnen her, eller ser den men allikevel velger å leve med det. På den annen side brukte jeg jo lang tid på å finne ut av det selv.... ts Anonymkode: 1d1bd...ebb Ja nettopp! Disse sidene kommer sjeldent frem i begynnelsen så ikke klandre henne for å være blind eller dum. Og ikke tro han har forbedret seg med henne, det er ikke det som er tilfelle men at han ikke har vist disse sidene enda eller at hun har en bakgrunn som din som gjør at hun ikke har forutsetninger for å gjenkjenne de røde flaggene som røde flagg Anonymkode: 030c9...6c9 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 Min eksmann har vært i forhold etter forhold etter vi ble skilt. Bryr meg ikke. Bare glad jeg ikke er sammen med han lenger. Anonymkode: 350ac...a91 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 Det er lett å finne seg en ny kjæreste når en er emosjonelt umoden, men det er verre å beholde dem med mindre man fanger dem med at en kjøper bolig sammen, får barn eller låner penger av vedkommende slik at de ikke tør å gå før de har fått tilbake pengene. Man kan ha lært av feil man har gjort i tidligere forhold, men man kan ikke gå fra å være en elendig kjæreste til plutselig bli en kjempegod kjæreste hvis man har emosjonelle problemer. Det betyr jo at de har problemer med sunne relasjoner. Det er ikke en bryter som kan skrus av og på, og så bare skifter de personlighet. Jeg er sikker på at når du traff denne mannen, så synes du han var fantastisk. Og at problemene kom når det var "for sent" å gå. Det KAN hende at dere ikke passet sammen, og at han nå har funnet noen han passer sammen med. Men trolig så går det ikke så bra som han ønsker å fremstille det. Ihvertfall tenker jeg at om et halvt år, så er det mye dritt innenfor deres fire vegger, og at de utad kun ser hvor snill han er som kjøper blomster til henne og tar henne ut på restaurant. At hun er ulykkelig er det kun hun selv som ser (han ser kun seg selv, og driter i alle andre) Anonymkode: cd2b6...fde 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 Det er ikke så nøye for deg egentlig, hvor enkelt han finner en ny. Noen menn og kvinner er serie-datere, og er avhengige av å til en hver tid være involvert med noen. På seriøs eller useriøst plan. Det kan være ganske usunt. Det må jo være en grunn til at de søker til andres selskap, da de ikke trives med seg selv. Således blir det ofte litt også sånn "kvantitet over kvalitet" - de tar gjerne omså dårlige forhold over gode. Jeg tror du bare skal la det ligge. Ikke tenke mer på det. Om du vet for en vanskelig mann han er i forhold, er det jo så bra for deg at du har kommet deg unna. Andre kvinner må få gjøre egne feil, som feks å date han. Du kan fokusere på ditt liv fremover, og etter hvert også eget kjærlighetsliv. Jeg tror man er mye nærmere å finne egen glede, om man fokuserer blikket mer innover enn utover. Anonymkode: b13c4...f77 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå