Gå til innhold

Har dere noen gang blitt forundret over å bli invitert på middag til noen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har vært sammen i 3 år og bodd sammen i ett.

Han har er par kolleger han er venn med - til dels veldig nær venn, og de er igjen begge venner med et par som vi begge kjente før vi traff hverandre. 
Jeg kjenner dette paret bedre enn samboere min gjør, og det er særlig konen jeg har vært en del sammen med, og vi har vært innom på øl i hagen deres en gang eller to sist sommer. Vi har også invitert hverandre som par på en aktivitet vi alle liker, men det har tilfeldigvis aldri klaffet. Mannen i dette paret er bestevenn med den ene av de to kollegene til samboer.

De to kollegene har kone/kjæreste som min samboer også kjenner ganske godt. Jeg har truffet disse kollegene flere ganger (vi har vært ute sammen), og konen/kjæresten har jeg bare så vidt hilst på, men jeg syns de virker veldig greie. 

Jeg har lyst til å invitere disse på middag sammen, men samboer er litt usikker fordi han er redd det virker rart, siden vi som gruppe aldri har vært sammen på denne måten før (eller på noen annen måte). Han er redd de vil syns det er litt merkelig.

Selv tror jeg at jeg ville synes det var hyggelig å bli invitert på middag til noen, nesten uansett hvilken konstellasjon middagsbesøket består av.
Hva tror dere? Hadde dere syntes det var merkelig?

Og har dere noen gang blitt forundret over å bli invitert til noen, og i så fall: hvorfor?

Anonymkode: 3f395...5a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal man møtes i slike setinger, om ingen tar initiativ til første gang? 
Jeg ville syntes det var koselig og hyggelig. 

Synes mannen din det er rart med alle førstegangsinvitasjoner han får til sosiale ting? 
Dere har jo tydeligvis møtt disse menneskene før, syntes han det var merkelig at dere ble invitert da? Eller er det bare middager han synes det er rart bli invitert til? 

Skrevet

Jeg synes alltid at det er hyggelig at venner, slekt eller bekjente byr på middag, og det er en fin anledning til å bli kjent med nye folk, der det er flere gjester. Kjør på!

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, Taluno said:

Hvordan skal man møtes i slike setinger, om ingen tar initiativ til første gang? 
Jeg ville syntes det var koselig og hyggelig. 

Synes mannen din det er rart med alle førstegangsinvitasjoner han får til sosiale ting? 
Dere har jo tydeligvis møtt disse menneskene før, syntes han det var merkelig at dere ble invitert da? Eller er det bare middager han synes det er rart bli invitert til? 

Jeg tror bare han er redd de vil syns det er merkelig fordi middag er litt mer "høytidelig" enn bare en øl i hagen, og fordi han aldri har vært sammen med dem i denne konstellasjonen før. Men en gang må jo være den første, sier jeg, og dette e rjo hyggelige, kunnskapsrike og interessante folk, så jeg tviler vel også på at de vil stusse over dette. Tror også de bare vil synes det er gøy og hyggelig.

ts

Anonymkode: 3f395...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...