Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Jeg har borderline.

dette er noe jeg sliter ekstremt mye med.

Overtenker veldig mye dårlige hendelser, som for eksempel mat, vekt, hvordan jeg ser ut, hva andre tenker om meg, hvorfor det ikke fungerte med eksen min, hvorfor relasjoner jeg har med andre mennesker ofte blir ødelagt, hva som feiler meg, hvorfor får jeg ikke til noe som helst. 

jeg sliter ekstremt mye med angst og sosial angst. Jeg fungerer veldig dårlig med andre mennesker fordi jeg synes det er vanskelig å forholde meg til andre.

men så… har jeg episoder hvor jeg går å føler meg så dritt, men samtidig veldig bra. Jeg får ofte tunnelsyn. Hukommelsen er veldig dårlig jeg kan for eksempel plutselig glemme hva jeg skal og koden på telefonen. Søker ofte på hva som er galt med meg å da begynner jeg å bli paranoid. 
jeg sover så dårlig om nettende også. Kan gå fra å føle meg veldig glad til tomhet, tankekjør, til lei meg og veldig redd. Det hender jeg føler det følger noen etter meg i perioder når jeg går tur, men det er bare en følelse og skvetter veldig for små lyder. Det er ikke noe som skjer ofte, men det kommer i perioder.

Er dette en del av å ha bipolar lidelse?

er jeg på vei i en psykose?

beklager for ett rotete innlegg, men føler bare for å få det ut anonymt når jeg ikke tørr å snakke med noen som det.

Anonymkode: e2050...b73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tegn på psykose, men noen få kan oppleve psykose i maniske faser spesielt om de ruser seg. 

Håper du går til terapi fast. Du må slutte å google hva som er galt med deg og slutte å være på sosiale medier for du ubevisst måler deg opp mot andre som skaper disse vonde mindreverdighetskompleksene dine 

Anonymkode: ef789...6cf

AnonymBruker
Skrevet

Nei dette er ikke en psykose eller på vei til en psykose, men høres heller ut som at du er såpass følelsesmessig aktivert på en måte - og inni deg selv. Du er veldig svevende og da kan man fort skvette mye til og blir på en måte "utenfor en selv".

Anonymkode: 124a4...3f9

• Liker 1
Skrevet

Kjære deg, så sliten du må blir ❤️ 
Nei, du er ikke på vei inn i en psykose. Det du skriver henger sammen, du har god selvinnsikt.. Det du beskriver er veldig typisk for diagnosen din. Jeg håper at du har fått behandling i spesialisthelsetjenesten, og at du har fått legemidler som du tar?
Det er åpenbart for meg at du er inne i en aktiv periode, og at du trenger noen å snakke med. Ta i første omgang kontakt med fastlegen din. Finn ut om du bør henvises, eller om det er tilstrekkelig med kommunal helsetjeneste.
Kanskje du trenger en legemiddelgjennomgang og en god psykiatrisk sykepleier?

Når man blir veldig sliten av bekymringer og søvnløshet er det vanlig å få kognitiv svikt og dårlig hukommelse, slik du beskriver. Det går over når du kommer deg opp og stå igjen. Det er ikke farlig, men det er skremmende og for mange er det også pinlig. Den som er stressa og søvnløs kan også få litt noia. Det går også over med riktig oppfølging.

Det er ingenting av det du skriver som sier meg at du ikke har grep om virkeligheten, har vrangforestillinger eller på annen måte viser psykose-symptomer.

Oppsøk helsehjelp så fort du kan. Det er mange gode folk som kan hjelpe deg, og bipolar-diagnoser har gode prognoser på å få gode hverdagsliv om man bare får riktig behandling og legemidler.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente ikke å skrive bipolar lidelse på slutten, men borderline. 

takk for svar til dere som har skrevet❤️

Anonymkode: e2050...b73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...