Gå til innhold

Angrer på at jeg skal passe en hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
På jobben min har jeg annonsert at jeg kan passe hunder og har passet hunden til min arbeidskollega mange ganger uten problemer. Så kom det en kollega til meg og spurte om jeg kunne passe datteren hennes sin hund fordi de skulle bort, jeg sa selvfølgelig ja fordi jeg har passet mange hunder og det har aldri vært noe problem. Men så får jeg melding fra dattera som jeg skal passe hunden til, hun vil vi skal møte hunden noe som jeg gjør. Det er helt greit for meg. Jeg møter hunden og det går bra, så kommer hun med mange utsagn om hunden. Den kan ikke få hilse på folk, den kan være vanskelig og gå tur med, den kan ikke være hjemme alene osv… dette gjør meg selvfølgelig stresset og jeg blir veldig usikker. I tillegg spør hun meg om jeg kan bytte helg med min eks da vi har en sønn sammen som vi har annenhver uke, og den helga jeg skal passe hunden har jeg han. Han er 8 år og de selv har en datter på 2 år så jeg synes det er rart og si d når hunden bor med barn til vanlig. I tillegg vil de møte meg slik at jeg kan gå tur med hunden et par ganger før jeg skal passe den for og bli kjent med den, jeg forstår dette, men synes det er rart og har aldri opplevd at noen har vært sånn før og det gjør meg veldig utrygg på om jeg har lyst til og passe denne hunden eller ikke… det er nå til helgen og jeg kjenner meg så usikker og angrer på hele greia… 

Jeg føler det er for sent og trekke meg nå også, men får vondt i magen av og tenke på at jeg skal passe den… hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 18524...36d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si nei. Er det veldig godt betalt? Siden de føler de kan stille spesifikke krav, og attpåtil mener at de kan legge seg borti samværsrutiner rundt barnet ditt.

Dette blir altfor spesielt til at jeg hadde orket. Ta heller en enklere jobb og pass hunden min, da får du gjøre det på dine premisser.

Anonymkode: 44a9b...c51

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Passer man hunder, så skal man være forberedt på at noen av disse hundene ikke nødvendigvis er 100% på alle områder.

Skulle jeg passet en hund, så hadde jeg tatt det som en selvfølge at jeg ikke skulle la den hilse på fremmede folk og dyr. Og, de fleste hunder kan ha problemer med å være alene hjemme i et fremmed hus selv om de ikke har problemer med separasjonsangst. Om du bare vil passe hunder som ikke har noen skavanker, så må du være åpen om det fra start. 

Når det er sagt, så synes jeg du skal si nei til å passe hunden. Du kan ikke begynne å rokkere på samvær for en hund. Du kan heller ikke ta inn en hund som er usikker på fremmede inn i hjemmet ditt med din 8 år gamle sønn der. Det er oppskriften på katastrofe. Og når du ikke forstår hvordan hunden kan være ok med deres 2 år gamle datter, som den har kjent fra start, men kanskje ikke vil være ok med en 8 år gammel fremmed gutt, så bør du heller ikke passe problemhunder.

Fortell henne at du ikke kan endre samværet og at du derfor ikke kan passe. Si også at du ikke føler deg kapabel nok til å passe en hund med utfordringer. 

Anonymkode: cabff...d40

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt sammenlignbart, men jeg prøvde å skaffe meg nye venner ved å tilby meg å passe kjæledyra deres. Tenkte litt naivt at vi hadde felles interesse for dyr og kanskje hadde vi mer til felles og at dette kunne utvikle seg til vennskap. 

Det førte bare til at eneste gangen jeg hørte fra dem var når de trengte dyrepass og jeg begynte å si nei. Først smisket de og fortalte at dyra hadde det best hos meg for jeg var så flink og aktiv, men sannheten var jo at de var i beit. 

Si nei til hund med utfordringer og kravstore eiere. Du blir bare utnyttet 

Hilsen Viggo Venneløs.

Anonymkode: 3bd12...9f1

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt at du desverre ikke fikk endret samvær og at grunnet deres behov for dette føler du ikke det er trygt å passe hunden. 

Hadde beklaget, men fortalt at du ikke var klar over at dette var en hund med usikkerheter. 

Anonymkode: 8a40c...4d2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei! 
På jobben min har jeg annonsert at jeg kan passe hunder og har passet hunden til min arbeidskollega mange ganger uten problemer. Så kom det en kollega til meg og spurte om jeg kunne passe datteren hennes sin hund fordi de skulle bort, jeg sa selvfølgelig ja fordi jeg har passet mange hunder og det har aldri vært noe problem. Men så får jeg melding fra dattera som jeg skal passe hunden til, hun vil vi skal møte hunden noe som jeg gjør. Det er helt greit for meg. Jeg møter hunden og det går bra, så kommer hun med mange utsagn om hunden. Den kan ikke få hilse på folk, den kan være vanskelig og gå tur med, den kan ikke være hjemme alene osv… dette gjør meg selvfølgelig stresset og jeg blir veldig usikker. I tillegg spør hun meg om jeg kan bytte helg med min eks da vi har en sønn sammen som vi har annenhver uke, og den helga jeg skal passe hunden har jeg han. Han er 8 år og de selv har en datter på 2 år så jeg synes det er rart og si d når hunden bor med barn til vanlig. I tillegg vil de møte meg slik at jeg kan gå tur med hunden et par ganger før jeg skal passe den for og bli kjent med den, jeg forstår dette, men synes det er rart og har aldri opplevd at noen har vært sånn før og det gjør meg veldig utrygg på om jeg har lyst til og passe denne hunden eller ikke… det er nå til helgen og jeg kjenner meg så usikker og angrer på hele greia… 

Jeg føler det er for sent og trekke meg nå også, men får vondt i magen av og tenke på at jeg skal passe den… hva kan jeg gjøre? 

Hvis hunden ikke kan være hjemme alene, så kan du vel ikke passe den.

Bare si at det ikke går pga barn. Det skjønner alle.

Faens folk som ordner seg hunder som har flere krav enn kong Charles.

Skrevet
takinova skrev (1 minutt siden):

Faens folk som ordner seg hunder som har flere krav enn kong Charles.

Hahaha, den der var fin! 🤣 🤣

• Liker 3
Skrevet

Gjør du dette gratis eller mot betaling?

Jeg tror jeg hadde sagt fra og meldt avbud, og skyldt på at sønnen din var blitt syk på din samværshelg, eksen kunne ikke overta, og du må passe barnet i helgen og kan ikke ta vare på en hund med lufting osv.

Den dama hadde litt for mange krav til at jeg hadde giddet. Begynne og kreve at du skal bytte bort samværshelgen din med barnet ditt?? Hva ER det med sånne folk? Mente hun at du da skulle da egne deg 100% for hunden, og ikke så mye som et minutt på eget barn?

• Liker 3
Skrevet

Jeg passer gratis hunder jeg har glede av å være sammen med. Jeg tar meg betalt for å passe hunder med adferdsvansker.
Synes ikke at du skal endre på samværsrutinene dine pga. dette. Når det er så snart fram i tid ville jeg ha gjort det, men ville stilt spørsmål til utsagnene hennes. Hva er årsaken til at den ikke skal hilse på andre? Er det for å trene på passering uten at den stresser, eller er det fordi hun ikke stoler på den? Hva er det som gjør den vanskelig å gå med? Trekker den mye, gjør den utfall mot møtende, eller hva er greia?

• Liker 2
Skrevet

Endring av samvær er fullstendig uaktuelt, det burde de ha undersøkt før de ba om pass, og de burde funnet noen andre om de ikke ønsker at hundepasser har barn. 

At hunden ikke kan være alene er litt både og, for hva vil det si? Kan den ikke være alene når dere drar en halvtime på butikken? Eller er det alene hjemme i timevis som ikke går? 

At de ønsker du skal møte hunden ett par ganger først synes jeg på en måte er rett og rimelig, men det må kommuniseres skikkelig, og det kan ikke forventes at du skal møte den flere ganger på så kort varsel. 
Om du skal møte dem å gå tur med den ett par ganger, under en uke før pass, så er du jo bundet til hunden hele uka. Det er helt urimelig. 

Jeg synes du bare skal si at det overhode ikek er aktuelt bytte samværshelg, og at du ikke har tid til å gå tur flere ganger før helga, og at om det er krav fra deres side må de finne noen andre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ikke betalt for og passe den… skulle gjort det… kjente bare at når jeg møtte de nå i helgen at jeg angrer så sinnsykt på at jeg skal passe den hunden… tok kontakt med henne nå i sta og hun sa det skulle gå greit med min sønn i hus, men likevel kjenner jeg at jeg angrer og nå vet jeg ikke hva jeg skal si eller skylde på for og slippe unna… det er også veldig ekkelt i og med at jeg jobber så tett med moren hennes og redd hun skal bli sur på meg.. er også ekkelt siden det bare er noen få dager til helg… mulig jeg bare må stå i det, kjenner jeg får vondt i magen 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal passe hunden gratis og de stiller så mange krav? Selv da noen venner tilbød seg å passe hunden min gratis, ga jeg dem selvsagt en tusenlapp etter at helgen var over fordi jeg vet at hunden min kan være krevende (null aggresjon, bare mye energi). Det er sånn det er å ha hund.

Men om du skal si nei, så må du si fra så fort som mulig slik at de kan finne ny hundepasser. Uansett hvor vanskelige de er, er det ikke noe hyggelig å gå rundt i flere uker og ha lyst til å si nei, for deretter å avlyse en dag eller to før passen skal skje.

Anonymkode: 78abc...897

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tar ikke betalt for og passe den… skulle gjort det… kjente bare at når jeg møtte de nå i helgen at jeg angrer så sinnsykt på at jeg skal passe den hunden… tok kontakt med henne nå i sta og hun sa det skulle gå greit med min sønn i hus, men likevel kjenner jeg at jeg angrer og nå vet jeg ikke hva jeg skal si eller skylde på for og slippe unna… det er også veldig ekkelt i og med at jeg jobber så tett med moren hennes og redd hun skal bli sur på meg.. er også ekkelt siden det bare er noen få dager til helg… mulig jeg bare må stå i det, kjenner jeg får vondt i magen 

Som hundeeier tenker jeg at du burde stå i det - hvis de skal reise bort så blir det jo krise for de hvis du plutselig trekker deg. Lovet er lovet.

Anonymkode: 5f41c...7a0

• Liker 2
Skrevet

Så utrolig frekke folk! De får hundepass av noen de ikke kjenner og kommer med en hel haug med krav som ikke kan innfris uten at du skal snu oppned på ditt eget liv. Hadde trukket tilbudet uten problemer.

• Liker 3
Skrevet

Du må si at siden dette er veldig krevende for deg og hunden er mer krevende enn du først trodde så må du ta betalt. 

Du burde jo minst fått en 500-lapp for en helg. Minst! Folk er så frekke..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! 

Si at om hunden ikke kan være hjemme alene litt så har ikke du mulighet til å passe den

Anonymkode: ce8a4...a90

AnonymBruker
Skrevet

Hadde passet den da du allerede har lovt det, men de vet da ikke hva som skjer hjemme hos deg om du lemper på noen av kravene. Selvsagt å ikke hilse på andre er enkelt, men du kan jo ikke bli låst til hjemmet. Den kan jo evt vente i bilen. Jeg er selv en sånn som forteller uvanene til hunden min slik at en ikke rosemaler det.

Anonymkode: 03b59...9ce

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke helt sammenlignbart, men jeg prøvde å skaffe meg nye venner ved å tilby meg å passe kjæledyra deres. Tenkte litt naivt at vi hadde felles interesse for dyr og kanskje hadde vi mer til felles og at dette kunne utvikle seg til vennskap. 

Det førte bare til at eneste gangen jeg hørte fra dem var når de trengte dyrepass og jeg begynte å si nei. Først smisket de og fortalte at dyra hadde det best hos meg for jeg var så flink og aktiv, men sannheten var jo at de var i beit. 

Si nei til hund med utfordringer og kravstore eiere. Du blir bare utnyttet 

Hilsen Viggo Venneløs.

Anonymkode: 3bd12...9f1

Hei der, Viggo!

Det var trist å høre. En av mine nærmeste venner fikk jeg da jeg lette etter en hundepasser, nå skal hun kjøpe en av valpene til min lille akrobat. Håper du finner noen andre du kan henge med! ❤️

-
TS,

Jeg reagerer ikke nødvendigvis på at de vil at du skal treffe hunden et par ganger, men det er jo noe med måten man legger frem ting på...dersom hun bare listet det opp som en mengde krav, og ikke er villig til å gå i dialog rundt noe av det, så kommer jo ikke dette til å fungere.

Nå vet jeg ikke hvordan kollegaen din er, men går det an å si høflig nei takk til hundeeieren, rett og slett at dette blir for mye hund/den er for krevende til at du kan ha den, og så si det samme til kollegaen din dersom hun sier noe? Jeg har en krevende type og ville ikke blitt fornærmet om noen hadde takket nei til å passe ham, men så er jeg kanskje litt rundere i kantene enn det dette mennesket høres ut som...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips og råd! ❤️ kjenner jeg har gått med klump i magen i hele dag og gruer meg til helgen… vet ikke helt hvordan jeg skal legge det fram… men hun er visst kjent for og skulle være litt vanskelig og vrang, det samme er moren hennes som jeg er kollega med, og jeg er da redd for at hun ikke skal synes noe om meg dersom jeg sier at jeg ikke kan passe hunden til datteren likevel… jeg vet at jeg kommer til og grue meg hele uka. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt ifra i dag allerede . Og tatt med lappen på jobben om å tilby deg som gratis hundepasser. Lyv om du må, men vern deg selv fra dette opplegget. 

Du kommer til å føle deg lettet, og aldri si ja til å passe den hunden igjen. 

Anonymkode: 9a329...a3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...