Gå til innhold

Lagde fritert svinefilet men friteringen forsvant i sausen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant en oppskrift på matoppskrift.no på svinefilet i sursøt saus. Etter fritering skulle svinefiletbitene blandes inn i dem sursøte sausen og da løste friteringen seg opp og ble "borte". Hele seansen med fritering var helt bortkastet og jeg kunne spart meg selv masse tid på å ha stekt kjøttet i steden. Kan jeg ha gjort noe feil?

Anonymkode: fd822...9c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har sannsynligvis gjort noe feil. Kokte du sausen etter at kjøtt og grønnsaker var blandet i? 

AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (39 minutter siden):

Ja, du har sannsynligvis gjort noe feil. Kokte du sausen etter at kjøtt og grønnsaker var blandet i? 

Ja, ellers hadde verken grønnsaker eller kjøtt vært varmt.

AnonymBruker
Skrevet

Blander nyfritert kjøtt og varm saus rett før servering. Friteringen er da helt sprø når vi spiser.

Anonymkode: 3a775...6db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skal vel vente med å blande det til frityren har kjølt seg litt ned? 

Anonymkode: 26ddb...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Du må la fiterings skorpen sette seg. La de ligge noen minutter på rist. De blir varme når de møter sausen 

Anonymkode: 4cc16...c35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må la fiterings skorpen sette seg. La de ligge noen minutter på rist. De blir varme når de møter sausen 

Anonymkode: 4cc16...c35

De lå ti minutter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, ellers hadde verken grønnsaker eller kjøtt vært varmt.

Men oppskriften sier at du skal koke opp sausen, smake til og så tilsette grønnsaker og kjøtt,

Jeg vet ikke om akkurat den siden har de oppskriftene jeg liker best, prøv en annen gang med en annen oppskrift, så lykkes du sikkert! :)

Jeg har ikke prøvd denne oppskriften, men jeg har prøvd andre fra altasiatisk.no og vært fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...