Gå til innhold

Tips til vekkerklokke til tenåringen, som skal begynne å stå opp selv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jentungen blir 14 neste måned og har begynt å stå opp selv når hun skal til skolen.

Hun ønsker å bli vekket, men tenker hun er stor nok nå til å ta ansvar for seg selv om morgenen.

Har mobilalarm på, men klarer å forsove seg innimellom likevel.

Har dere tips til en god vekkerklokke til barn/tenåringer?

(Har sett litt på Clas Ohlson sine klokker)

Anonymkode: 1e9f2...677

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte tror du en vanlig vekkerklokke skiller seg ut fra en «tenåringsvekkerklokke»? Seriøst spørsmål …

Anonymkode: 5089f...f6e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

På hvilken måte tror du en vanlig vekkerklokke skiller seg ut fra en «tenåringsvekkerklokke»? Seriøst spørsmål …

Anonymkode: 5089f...f6e

I den alderen er de veldig nøye på hvordan ting skal se ut, brukervennlighet osv.

ts

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

I den alderen er de veldig nøye på hvordan ting skal se ut, brukervennlighet osv.

ts

Er veldig forskjellig. 15-åringen her vil bare at ingenting skal se barnslig ut lenger.

Skal du kjøpe enda en neste år når smaken har endret seg? Kan bli dyrt å være såå kresen.

Anonymkode: e2d65...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en vanlig radioklokke som står et sted som gjør at hun må reise deg opp for å skru den av

Anonymkode: a76a9...886

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er veldig forskjellig. 15-åringen her vil bare at ingenting skal se barnslig ut lenger.

Skal du kjøpe enda en neste år når smaken har endret seg? Kan bli dyrt å være såå kresen.

Anonymkode: e2d65...a0f

Hun liker at ting ser litt voksent ut og fint. Brukervennlighet er vel også viktig

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jentungen blir 14 neste måned og har begynt å stå opp selv når hun skal til skolen.

Hun ønsker å bli vekket, men tenker hun er stor nok nå til å ta ansvar for seg selv om morgenen.

Har mobilalarm på, men klarer å forsove seg innimellom likevel.

Har dere tips til en god vekkerklokke til barn/tenåringer?

(Har sett litt på Clas Ohlson sine klokker)

Gratulerer! Helt utrolig at ei på snart 14 klarer det HELT selv👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: ae31b...b8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gratulerer! Helt utrolig at ei på snart 14 klarer det HELT selv👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: ae31b...b8d

Det er faren og moren hennes som har ønsket å vekke henne frem til nå, fordi de mener hun er for ung til å klare seg selv om morgenen. Jeg (bonusmamma) ønsker å hjelpe henne så hun ikke forsover seg, og gi henne en vekkerklokke.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min sover så tungt at ingenting vekker ham, unntatt å riste i han og fysisk ta i han. Jeg har prøvd å stå og plystre han rett inn i øret, en cm unna, og han bare snorker videre. Rope til han fungerer ikke. Jeg har også stått med alarm på mobilen og holdt den bortil øret hans mens han sover, men han sover bare videre da også.

Så jeg er nødt til å vekke han, skal han komme seg opp om morgenen.  

Anonymkode: db063...38b

AnonymBruker
Skrevet

Oi. Det har min eldste gjort siden han gikk i 2. klasse...

Anonymkode: 404ef...c12

AnonymBruker
Skrevet

Min snart 14-åring har stått opp selv i snart tre år... Men nok om det, den eneste klokka hun synes fungerer, er en gammeldags skramleklokke med bjeller som ringer noe aldeles infernalsk. 

Anonymkode: b9c56...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Datter kjøpte seg en sånn dagslys lampeting som vekker både med lyd og lys. Den funket godt for henne som både var utrolig trøtt og veldig treg ut av seng. 

Tror merket er Philips, en ganske nøytral rund og hvit sak, passer på de fleste soverom. 

Anonymkode: 450d9...e96

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tror jeg ingenting på😄

ts

Tror du ikke på selve klokken, eller at vi kjøpte den? :ler:

Hadde en ekstremt treig tenåring ut av sengen her, så kjøpte den til 16-årsdagen hennes.

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (5 minutter siden):

Tror du ikke på selve klokken, eller at vi kjøpte den? :ler:

Hadde en ekstremt treig tenåring ut av sengen her, så kjøpte den til 16-årsdagen hennes.

😄 Åkai, tror på deg nå

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har en 14-åring som alltid har stått opp selv og en 15-åring som ikke våkner av noe før lyset kommer på og blir snakket til noen ganger. Mobil, vekkerklokke, pinging fra find my iphone har hatt veldig lite effekt, han reagerer ikke på det.   

Anonymkode: 486f9...9b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har en 14-åring som alltid har stått opp selv og en 15-åring som ikke våkner av noe før lyset kommer på og blir snakket til noen ganger. Mobil, vekkerklokke, pinging fra find my iphone har hatt veldig lite effekt, han reagerer ikke på det.   

Anonymkode: 486f9...9b8

Hun sover ikke så tungt, men trenger nok to alarmer.

Tenker området kan være fint å våkne til radio/musikk

Ts

Skrevet (endret)

Kjøpt denne ikea vekkerklokka til mine på 6 og 8 år. Helt jævlig og ganske vanskelig å unngå å ikke våkne av denne ass! 

Dropp slumremuligheter, det er ikke bra for helsa og for oppvåkningaritualet. 

https://ingka.page.link/XBmJiBg2Tc1Mtcx66

Endret av Fighter83
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (1 minutt siden):

Kjøpt denne til mine på 6 og 8 år. Helt jævlig og ganske vanskelig å unngå å ikke våkne av denne ass! 

Dropp slumremuligheter, det er ikke bra for helsa og for oppvåkningaritualet. 

https://ingka.page.link/XBmJiBg2Tc1Mtcx66

Vi ligger vegg i vegg med henne, og jeg har akkurat sovnet etter jobb når hun står opp, så har ikke lyst å bli vekket selv hvis den lager så høy lyd.

Men takk for tips😊

Ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...