Gå til innhold

Barn kom ut av skapet men vil ikke si til faren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet  vår på 14 mener hen er panseksuell? Jeg bryr meg helt ærlig ikke om seksuelle legninger og mener jaja hvem vi elsker osv er helt greit. Mannen min derimot er veldig religiøs og syntes alt annet en heterofil er galt. I de 25 årene vi har vert sammen prøver vi bare å unngå temaet og det har gått fint men nå føler jeg at jeg på den ene siden lyver for mannen min og på den andre siden må støtte barnet vårt.  barnet vårt ønsker ikke si noe til far ennå, og mine ikke heterofile venner sier de alltid har visst at de ikke var hetro så tror ikke hen vokser dette av seg. Slitet og veldig med å holde dette hemmelig for mannen min. Huff

Anonymkode: 4cd34...71a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barn vet ikke hva det er. Dette kan endre seg. Det er ingen grunn til å si dette til faren i så tidlig alder.

Anonymkode: 12757...bff

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger må foreldre holde på fortrolige hemmeligheter for barna, også overfor den andre forelderen. Det er helt greit.

Anonymkode: 61e7b...21c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, min kom ut som biseksuell, men det gikk over i løpet av et år. Tenårene er en forvirrende tid, det er ikke noe poeng i å «absolutt definere» seksualiteten sin helt ennå. 

Anonymkode: afc2c...378

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her må du selvsagt være på barnets side, og barnet må vite at du kan stoles på. Det blir er enormt svik om du sier noe, og barnet vil aldri stole på deg igjen. Dette er noe far sannsynligvis ikke vil godta, så hvorfor skal du si noe til han og ødelegge for barnet ditt? Som forelder skal du jo beskytte barnet ditt. 

Det er heller ikke sikkert barnet er panseksuell om noen år. Mange er usikker på sin egen legning og identitet i disse årene, det er helt normalt.

Anonymkode: 32ddf...ddc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barn vet ikke hva det er. Dette kan endre seg. Det er ingen grunn til å si dette til faren i så tidlig alder.

Anonymkode: 12757...bff

Dette varierer veldig altså.

Anonymkode: 5e4b4...1fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du lyver ikke ovenfor mannen. Du er lojal ovenfor ditt barn. 

At man er gift betyr ikke at man skal dele alt. Mannen har ingenting med snap og meldinger venner sender meg privat, og venninner har delt hemmeligheter om forhold, abort, med mer, som jeg selvfølgelig ikke har plapret videre om til han. 

Anonymkode: e34fc...fb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet  vår på 14 mener hen er panseksuell? Jeg bryr meg helt ærlig ikke om seksuelle legninger og mener jaja hvem vi elsker osv er helt greit. Mannen min derimot er veldig religiøs og syntes alt annet en heterofil er galt. I de 25 årene vi har vert sammen prøver vi bare å unngå temaet og det har gått fint men nå føler jeg at jeg på den ene siden lyver for mannen min og på den andre siden må støtte barnet vårt.  barnet vårt ønsker ikke si noe til far ennå, og mine ikke heterofile venner sier de alltid har visst at de ikke var hetro så tror ikke hen vokser dette av seg. Slitet og veldig med å holde dette hemmelig for mannen min. Huff

Anonymkode: 4cd34...71a

Du holder munn til barnet ditt vil si noe selv. Som du sier så betyr det ingenting.  Men sladrer du, så blir det fort mye dårlig stemning mellom barnet og far,  samt du svikter tilitten til barnet ditt. 

Dessuten ungen din er 14år. Og ikke engang i sexuell alder på ordentlig,  og er i søkelyset. Og ting endrer seg hele tiden,  eller forblir slik det er. Man går ikke ut med sånt før den det gjelder ønsker det selv. Noe annet er å kaste de under bussen. 

Anonymkode: 110fd...a12

AnonymBruker
Skrevet

Alt du sier skal være sant, du trenger ikke si alt som er sant.   

Vær lojal og støtt barnet ditt og hold kjeft. I tenårene er man under kaftig ombygging og skal finne seg selv.  Dere kan risikere at hen mister tilliten til dere begge og støter dere i fra seg.  Det kan vare mye lenger enn usikkerhet/tvil på egen seksulalitet i tenårene.  Av egen erfaring både fra skeive venner og meg selv, vi skjønte veldig tidlig hva som fikk hjertet til å bake litt ekstra.

Anonymkode: 488b5...2e8

AnonymBruker
Skrevet

Du lyver ikke til mannen din, dette er ikke ditt å fortelle. Om barnet ønsker å vente så skal du holde barnets side. 

Anonymkode: 39c48...154

Skrevet

I dagens samfunn er det ekstremt viktig for ungdommen å definere seg selv i både kjønn og seksualitet. Så forstår barnet sitt behov på det. Også kan vi voksene mene at det er en fase og alt det greine der, men for ungdommen er dette ekstremt viktig. 

Drit i faren, han trenger ikke å vite noe akkurat nå. Om barnet er veldig opptatt av far vet tross religion og alt det der, javel, da vet ungen at det blir en storm også. 

AnonymBruker
Skrevet

Du holder selvfølgelig på hemmeligheten til barnet ditt for å beskytte det mot far. Og når barnet selv kommer ut til far så fortsetter du å støtte og beskytte barnet ditt. Hvis far slår hånden av barnet eller er ufin må du ta et valg. Jeg er ikke i tvil om at jeg ville valgt å ha et godt forhold til barnet mitt og at barnet mitt skulle føle seg elsket som det det er over religionen til partneren min. 

Anonymkode: ee678...69c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...