Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det egentlig lov?

Vi skulle på noe i byen. Etter det skulle hun og datteren som er fem år innom kjøpesenteret og kjøpe kjole. Jeg fikk ikke være med inn, men måtte sitte igjen i bilen. Jeg skulle til å gå ut av bilen og bli med inn da hun sa at jeg fikk heller sitte igjen for de hadde ikke tid til at jeg skulle gå flere timer innpå der. Jeg forklarte at det hadde jeg ikke tenkt og jeg orket heller ikke det, men hun trodde meg ikke og beordret meg til å sitte i bilen. De ble kjempelenge inne der da. Altså, jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke heller kunne gjort dette når jeg ikke var med. Burde jeg klage? 
Jeg har støttekontakt av noen grunner, men trenger ikke diskutere det her.

Anonymkode: c4eef...01d

• Liker 2
  • Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok sjekket om det var mulig å bytte til en annen. Det der hørtes idiotisk ut, jeg hadde aldri kunnet gjort noe sånt i min tid som støttekontakt.

Anonymkode: 99424...809

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det der er helt på trynet. Hun får ikke betalt for å drive ærend og passe barna sine. 

• Liker 26
  • Nyttig 5
Skrevet

Ja. Du bør klage og be om å få en annen støttekontakt. Du ble behandlet som en hund 

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Nei, det er ikke ok. Hvis hun vil ha med datteren må hun avklare det med deg først, spørre om det er ok for deg. Å la deg sitte i bilen er overhode ikke greit uansett.

Anonymkode: ae025...6b2

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke greit. Har du hatt hun lenge og ellers kommer godt overens hadde jeg akseptert det for denne ene gangen, kan hende det var noe spesielt siden datteren måtte bli med. Men om det skjer flere ganger eller dere ikke engang har noe god kontakt hadde jeg meldt fra til lederen hennes og bedt om å få bytte 

Anonymkode: 8dc0f...791

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Send inn klage. Hun får betalt for å være sammen med deg, ikke for å "låse deg inne" mens hun drar i private ærend. Denne oppførselen er på grensen til svindel.

Anonymkode: 3fc33...ff4

• Liker 17
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette bør du klage på. 

Anonymkode: f0ca6...c31

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skal varsle kommunens tildelingskontor. Dette er ikke greit.
Det er også et brudd på taushetsplikten hun har. Man kan ikke ta med familie.

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet her egentlig...?

Anonymkode: dc9c4...4ad

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet at Peppa Gris er tilgjengelig på NRK? 

Anonymkode: d99ad...39a

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vet at Peppa Gris er tilgjengelig på NRK? 

Anonymkode: d99ad...39a

Hold griseriet for deg selv!

Anonymkode: 83f20...9c2

• Liker 1
Skrevet

Du ble behandlet dårlig, høres ikke ut som hun respekterer deg og burde ikke være noens støttekontakt

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ti stille og sett deg i bilen. Vent der en halvtime og så kan du betale meg 100 kroner. Greit? Hvis ikke, hva er problemet egentlig?

Anonymkode: 4be46...4a5

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er støttekontakt selv, og dette er ikke lov. Som støttekontakt skal du ha alt fokus rettet mot den man er støttekontakt for. Dette strider også mot taushetsplikten, da absolutt INGEN skal vite hvem man er støttekontakt for uten samtykke. Hun får betalt for å være støttekontakten din, og ikke for å ekskludere deg på denne måten. En støttekontakt skal være en trygg person man kan betro seg til, og ikke en som bosser deg rundt o.l. Man skal heller ikke gjøre personlige ærend slik som dette. Dette må du klage på, for denne personen passer ikke til å være støttekontakt. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Andro skrev (13 minutter siden):

Du skal varsle kommunens tildelingskontor. Dette er ikke greit.
Det er også et brudd på taushetsplikten hun har. Man kan ikke ta med familie.

Ikke nødvendigvis. Mannen min var støttekontakt for en tenåringsgutt. Både kommunen, han selv og moren hans syntes at det var fint at han også var sammen med meg og søskenbarn av mannen min. Han hadde behov for sosialisering med flere, og det gikk veldig fint. 

Når det er sagt så er det jo ikke greit å plassere brukeren i bilen mens man selv går på shopping. Så ts burde klage. Det er helt uakseptabelt. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

For å være seriøs: Dette er så sprø oppførsel at jeg nesten begynner å lure på om det er sant. Men finnes mange sprø mennesker..

Dette må du klage på, en person som holder på sånn skal ikke jobbe med sårbare mennesker.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Ikke nødvendigvis. Mannen min var støttekontakt for en tenåringsgutt. Både kommunen, han selv og moren hans syntes at det var fint at han også var sammen med meg og søskenbarn av mannen min. 

Jo, men det var fordi gutten og moren sa det var greit på forhånd.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, men det var fordi gutten og moren sa det var greit på forhånd.

Ja, men det var et svar til en som mente at familien til støttekontakter ikke skulle involveres. For det er ikke alltid slik. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Første spørsmålet er - visste du om at datteren skulle være med? Og hadde du gitt samtykke til det på forhånd?

For om ikke, så er ikke det lov.

Selv om du har sagt ja til at datteren kan være med, så er det ikke lov å gjøre personlige ærender i tiden hun er støttekontakt for deg. Det er dine behov for hjelp til sosial omgang og komme deg ut og gjøre ting som skal være i fokus.

Å gå fra deg, sånn utenom å gå på do og sånne nødvendige ting, er ikke greit.

Ville nok ringt tjenestekontoret og sagt ifra hva du opplevde. Men da må du kanskje være forberedt på bytte av støttekontakt. 

Anonymkode: 2e7db...6b7

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...