AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Sønnen på ungdomsskole har begynt å kle seg som rappere, med smykker, caps, osv. Greit nok det. Han har kommet seg i vennegruppe, som heldigvis ikke driver kriminalitet, men de prøver å identifisere seg som gangstere. De hater politiet fordi politiet undertrykker folk, de finner småting for å late som de har hatt vanskelig oppvekst. De tror i Norge er det amerikanske tilstander hva det gjelder fattigdom og sosiale forhold. De skulle gjerne vært fra belastet område, men slik har vi ikke det i byen vår. Foreløpig ler mannen min av det, men bør jeg gjøre noe så det ikke utvikler seg? Anonymkode: 291a8...06b 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 Tenåringer....de er tydelig inspirert av krimminelle gjenger og synes at det er veldig tøft og maskulint. Kanskje de ser til Sverige der kriminelle rappere løftes fram som et ideal ? I vårt naboland er desv tilstandene med kriminalitet kommet helt ute av kontroll og i de verste områdene regjerer store kriminelle klanene med no go soner hvor de kriminelle gjengene skyter hverandre, driver på med sprenginger og fornedrings raner og mishandler alle som krysser deres vei.. Anonymkode: e7ac0...55d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Jeg tenker at det er veldig vanlig som tenåring, men samtidig er de også ikke trygge på seg selv og det kan bære interessant for mennesker som ikke er like gode. Jeg hadde latt de holde på litt, men hatt STORT fokus på meningsfulle fritidsaktiviteter og skole. Ungdommer som driver aktivt med noe på fritiden og følger opp skole har ikke ork eller tid til å finne på dumme ting. Anonymkode: 5aba6...4ed 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Er det litt sånn etterligning av Ola Halvorsen til Hermann eller? Det går over, det er bare en fase. Anonymkode: 7b39a...91a 2
Badebuksa2.0 Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Så lenge de ikke begynner med grillz så går det nok bra.
Gjest Refreng Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Hvorfor tenker du at det vil utvikle seg? De fleste hadde vel rare perioder som barn eller ungdom, der de brukte rar sminke, trodde på rare ting, gikk med rare klær eller hva det skulle være. Så lenge sønnen din ikke er hatefull og aggressiv, så virker ikke dette spesielt mer opprørsk enn andre ting.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Sønnen på ungdomsskole har begynt å kle seg som rappere, med smykker, caps, osv. Greit nok det. Han har kommet seg i vennegruppe, som heldigvis ikke driver kriminalitet, men de prøver å identifisere seg som gangstere. De hater politiet fordi politiet undertrykker folk, de finner småting for å late som de har hatt vanskelig oppvekst. De tror i Norge er det amerikanske tilstander hva det gjelder fattigdom og sosiale forhold. De skulle gjerne vært fra belastet område, men slik har vi ikke det i byen vår. Foreløpig ler mannen min av det, men bør jeg gjøre noe så det ikke utvikler seg? Anonymkode: 291a8...06b Kledde meg som gangster før men klarte no å oppføre meg for der. Gjorde aldri noe gale! Anonymkode: c5b21...fd1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 Det er sånn det starter, så begynner de med dop om noen år og deretter kriminalitet. Snakker ikke av fordommer men av erfaring Anonymkode: 1d76f...998
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Sønnen på ungdomsskole har begynt å kle seg som rappere, med smykker, caps, osv. Greit nok det. Han har kommet seg i vennegruppe, som heldigvis ikke driver kriminalitet, men de prøver å identifisere seg som gangstere. De hater politiet fordi politiet undertrykker folk, de finner småting for å late som de har hatt vanskelig oppvekst. De tror i Norge er det amerikanske tilstander hva det gjelder fattigdom og sosiale forhold. De skulle gjerne vært fra belastet område, men slik har vi ikke det i byen vår. Foreløpig ler mannen min av det, men bør jeg gjøre noe så det ikke utvikler seg? Anonymkode: 291a8...06b Ta det helt med ro, slik var det for 10,20,30,40 år siden og sikker før det også. Er den del av være i den alderen. (Og de har jo ikke helt feil det med politiet da) Anonymkode: cddbf...aa8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Tenåringer....de er tydelig inspirert av krimminelle gjenger og synes at det er veldig tøft og maskulint. Kanskje de ser til Sverige der kriminelle rappere løftes fram som et ideal ? I vårt naboland er desv tilstandene med kriminalitet kommet helt ute av kontroll og i de verste områdene regjerer store kriminelle klanene med no go soner hvor de kriminelle gjengene skyter hverandre, driver på med sprenginger og fornedrings raner og mishandler alle som krysser deres vei.. Anonymkode: e7ac0...55d Dette stemmer ikke helt, mye svartmaling av Sverige ute å går i norsk media Anonymkode: cddbf...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Vær nysgjerrig og spør om klær,merker.osv Barn blir ofte misforstått fordi voksne tror ditt og datt. Ting vi ikke kjenner blir gjerne tillagt negative egenskaper. Litt som å prøve å tolke en barnetegning, man blir gjerne positivt overasket. Anonymkode: a21ca...c9d 1
Snok1 Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Foreløpig ler mannen min av det, men bør jeg gjøre noe så det ikke utvikler seg? Haha! Jeg forsøkte å kle meg som Danny Zuko tidlig i pre-tenårene. Det gikk heldigvis bra med meg også, selv om jeg balanserte på kanten….😁 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dette stemmer ikke helt, mye svartmaling av Sverige ute å går i norsk media Anonymkode: cddbf...aa8 Mye svartmaling i svenske medier også men de tar jo helt sikkert feil, noen burde opplyse svenske medier og myndigheter om at de ikke har store problemer med gjengkriminalitet og spesielt ikke blant innvandrere. Alt er bare fryd og gammen... https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x8Bo8j/polisen-fler-minderariga-gar-med-i-kriminella-gang https://www.aftonbladet.se/ledare/a/bg7l6d/kristersson-far-satta-fart-barnsoldater-tar-over-de-kriminella-gangen https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/svt-stockholm-granskning-40-kriminella-gang-och-natverk https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/01/nya-atgarder-mot-de-kriminella-gangen/ Noen burde forresten opplyse norske myndigheter også, det må jo være bare fantasi at kriminelle gjenger i Sverige begynner å bli et problem for Norge. https://www.aftenposten.no/norge/i/jlwM3A/politiets-trusselvurdering-svenske-gjenger-er-blitt-synlige-i-norge Anonymkode: c16b1...591 3
Isambard Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 Saken er at du må snakke ungdommens eget språk for å nå gjennom. Det er ingen vei utenom: Mor sjøl må rappe til dem. Skriv en skikkelig old school gangser rap om hvordan gjengen deres stjeler stilen din fra 1996. Legg ut på Tik Tok. 3
Morten1 Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 Kan ikke du og mannen din kle dere ut som gangstere også, etterlign språkbruken deres og livsstilen, da skal du se at de ikke synes det er kult. Synes forøvrig det er tragisk med folk som leker gangster, flaut å se på 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 56 minutter siden, AnonymBruker said: Mye svartmaling i svenske medier også men de tar jo helt sikkert feil, noen burde opplyse svenske medier og myndigheter om at de ikke har store problemer med gjengkriminalitet og spesielt ikke blant innvandrere. Alt er bare fryd og gammen... https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x8Bo8j/polisen-fler-minderariga-gar-med-i-kriminella-gang https://www.aftonbladet.se/ledare/a/bg7l6d/kristersson-far-satta-fart-barnsoldater-tar-over-de-kriminella-gangen https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/svt-stockholm-granskning-40-kriminella-gang-och-natverk https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/01/nya-atgarder-mot-de-kriminella-gangen/ Noen burde forresten opplyse norske myndigheter også, det må jo være bare fantasi at kriminelle gjenger i Sverige begynner å bli et problem for Norge. https://www.aftenposten.no/norge/i/jlwM3A/politiets-trusselvurdering-svenske-gjenger-er-blitt-synlige-i-norge Anonymkode: c16b1...591 Har du vært i Sverige? I fesk Malmø? Og ikke sagt noe om at det ikke er problemer med gjenger og kriminalitet i Sverige, men så ille som mange i Norge tror er det ikke. Noen ganger så høres det jo ut som det er verre i Sverige en i El Salvador Anonymkode: cddbf...aa8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 48 minutter siden, Isambard said: Saken er at du må snakke ungdommens eget språk for å nå gjennom. Det er ingen vei utenom: Mor sjøl må rappe til dem. Skriv en skikkelig old school gangser rap om hvordan gjengen deres stjeler stilen din fra 1996. Legg ut på Tik Tok. Ta en "burger rap"😂 Anonymkode: cddbf...aa8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sønnen på ungdomsskole har begynt å kle seg som rappere, med smykker, caps, osv. Greit nok det. Han har kommet seg i vennegruppe, som heldigvis ikke driver kriminalitet, men de prøver å identifisere seg som gangstere. De hater politiet fordi politiet undertrykker folk, de finner småting for å late som de har hatt vanskelig oppvekst. De tror i Norge er det amerikanske tilstander hva det gjelder fattigdom og sosiale forhold. De skulle gjerne vært fra belastet område, men slik har vi ikke det i byen vår. Foreløpig ler mannen min av det, men bør jeg gjøre noe så det ikke utvikler seg? Anonymkode: 291a8...06b Foreslår at din mann eller du tar samme stil. Da tar det nok fort slutt 🙂. Tror ikke du skal bekymre deg så grådig. Det er kult å være kul til det ikke er kult lenger. Anonymkode: c6f15...55d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du vært i Sverige? I fesk Malmø? Og ikke sagt noe om at det ikke er problemer med gjenger og kriminalitet i Sverige, men så ille som mange i Norge tror er det ikke. Noen ganger så høres det jo ut som det er verre i Sverige en i El Salvador Anonymkode: cddbf...aa8 Ja jeg har vært mye i Sverige og på 80, 90 og tidlig 2000 tallet. Den gangen så var landet et trygt ferieparadis, ikke så mye nå lenger... Selvsagt er det ikke så ille i Malmø som mediene vil ha det til, det faktum at Sverige og spesielt Malmø har over 3 ganger så mange voldtekter som alle andre land i Europa er sikkert bare oppspinn. Her er det viktigste å fokusere på det kulturelle mangfoldet i stedet for sikkerhet og fakta. https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_in_Sweden Når det gjelder trådens tema så er det skremmende at barn trekkes mot denne gangster-kulturen og annet søppel som de greiene der bringer med seg. Anonymkode: c16b1...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå