AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Tok ikke sjansen på å vente lenger for at hotell skulle bli dyrere. Skal bli digg med 3 uker i Sør Frankrike i januar. 10.100 kroner for leilighetshotell i 3 uker. Ikke så aller verst pris, selv om oppholdet normalt ville kostet 8 400 kroner 😄 Anonymkode: 7c5cd...e50
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tok ikke sjansen på å vente lenger for at hotell skulle bli dyrere. Skal bli digg med 3 uker i Sør Frankrike i januar. 10.100 kroner for leilighetshotell i 3 uker. Ikke så aller verst pris, selv om oppholdet normalt ville kostet 8 400 kroner 😄 Anonymkode: 7c5cd...e50 Mulig det er lurt ja. Hvordan er klimaet/temp der i januar? Hvor i Sør Frankrike? Anonymkode: d9e50...68d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mulig det er lurt ja. Hvordan er klimaet/temp der i januar? Hvor i Sør Frankrike? Anonymkode: d9e50...68d Temperaturen på dagtid ligger i snitt på 11 grader, så en behagelig norsk vårtemperatur. En av småbyene mellom Montpellier og Marseille. Vet ikke hvordan kronen utvikler seg, men tar heller et lite tap enn å sitte og vente på et større tap 😵💫🫣 Anonymkode: 7c5cd...e50
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Det hørtes behagelig ut. Sitter å vurderer å gjøre det samme selv, ser ikke ut som det er så mye positive for krona framover. Anonymkode: d9e50...68d
Badebuksa2.0 Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Dere som vet at dere får 3 ukers ferie i januar, har det godt. Aldri forstått hva slags arbeid sånne folk har 😂 Her har vi allerede måtte avbestille årets ferie fordi "vi fikk ikke ferie da" (fellesferien)...
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 33 minutter siden, Badebuksa2.0 said: Dere som vet at dere får 3 ukers ferie i januar, har det godt. Aldri forstått hva slags arbeid sånne folk har 😂 Her har vi allerede måtte avbestille årets ferie fordi "vi fikk ikke ferie da" (fellesferien)... Man avtaler jo på forhånd med sjefen vil jeg anta. En del arbeid er ganske forutsigbart når de travleste periodene er, og dersom sjefen allerede har sagt ja, skal det jo som regel mye til for at de sier nei senere. Anonymkode: bc797...b9c
Badebuksa2.0 Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man avtaler jo på forhånd med sjefen vil jeg anta. En del arbeid er ganske forutsigbart når de travleste periodene er, og dersom sjefen allerede har sagt ja, skal det jo som regel mye til for at de sier nei senere. Anonymkode: bc797...b9c Det må være helt ekstremt forutsigbart 😊 Noen steder kan ikke sjefen si ja før alle har sendt inn ønsket om ferie og kabalen kan gå opp, mulig det er lettere utenom sommeren.
Motelvibes Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 Tror og håper det vil bli bedre enn nå, men sikkert lurt.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (1 time siden): Dere som vet at dere får 3 ukers ferie i januar, har det godt. Aldri forstått hva slags arbeid sånne folk har 😂 Her har vi allerede måtte avbestille årets ferie fordi "vi fikk ikke ferie da" (fellesferien)... Dere som har mulighet til å være i jobb har det godt. Jeg er syk og må "flykte" til varmere klima for å ikke bli sykere. Egentlig burde jeg vært borte fra Norge fra midten av oktober til midten av april, men det har jeg ikke råd til. Hvis jeg var frisk skulle jeg gledelig latt være å ha noe ferie bare jeg kunne forbli frisk. Nyt helsa mens du har den. Man vet aldri når det snur. For min del er det yrkesskade / yrkessykdom som snudde opp ned på livet mitt. Anonymkode: 7c5cd...e50 1
Badebuksa2.0 Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som har mulighet til å være i jobb har det godt. Jeg er syk og må "flykte" til varmere klima for å ikke bli sykere. Egentlig burde jeg vært borte fra Norge fra midten av oktober til midten av april, men det har jeg ikke råd til. Hvis jeg var frisk skulle jeg gledelig latt være å ha noe ferie bare jeg kunne forbli frisk. Nyt helsa mens du har den. Man vet aldri når det snur. For min del er det yrkesskade / yrkessykdom som snudde opp ned på livet mitt. Anonymkode: 7c5cd...e50 Du vet ingenting om hva jeg sliter med hver eneste dag🤔 Hvor mye smerter jeg har, hver dag. At det er 10 år siden jeg sist sov godt.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Motelvibes skrev (38 minutter siden): Tror og håper det vil bli bedre enn nå, men sikkert lurt. Ja jeg håper jo også, og uansett hvor høy krona ligger i januar må jeg jo ha mat osv på turen, men selve kostnaden for leiligheten gidder jeg ikke skal bli kjempedyr. Det blir nok uansett lenge til vi får se 10 tallet for euroen igjen. Anonymkode: 7c5cd...e50
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (1 minutt siden): Du vet ingenting om hva jeg sliter med hver eneste dag🤔 Hvor mye smerter jeg har, hver dag. At det er 10 år siden jeg sist sov godt. Nei, det vet jeg ikke, men ut fra kommentaren din så er du frisk nok til å stå i jobb. Håper det klaffer neste år for deg da med at du får ferie når du ønsker. Anonymkode: 7c5cd...e50 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 3 hours ago, Badebuksa2.0 said: Dere som vet at dere får 3 ukers ferie i januar, har det godt. Aldri forstått hva slags arbeid sånne folk har 😂 Her har vi allerede måtte avbestille årets ferie fordi "vi fikk ikke ferie da" (fellesferien)... Jeg er selvstendig næringsdrivende, jobber fra datamaskinen og kan reise så mye jeg vil uten å spørre noen. Ganske mange innen IT f.eks. jobber slik. Var nylig på ferie i Asia og traff tonnevis av IT-folk som bare reiste konstant og jobbet på nett. Anonymkode: 5edb7...2cb
Badebuksa2.0 Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det vet jeg ikke, men ut fra kommentaren din så er du frisk nok til å stå i jobb. Håper det klaffer neste år for deg da med at du får ferie når du ønsker. Anonymkode: 7c5cd...e50 Får håpe det 😊 blir ferie på oss i år også, men aner ikke hva vi skal enda.. fikk vite ukene for en måned siden. Fikk ikke førstevalget
Sol79 Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 Tror ikke det er så mange andre som syns tre uker i 10 varmegrader er drømmeferien, så ikke så rart at det var såpass billig.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 Sol79 skrev (22 minutter siden): Tror ikke det er så mange andre som syns tre uker i 10 varmegrader er drømmeferien, så ikke så rart at det var såpass billig. Nei, klart det er billigere utenfor sesong, og kunne gått for noe som var billigere enn dette også, men jeg ville ha et av de fineste alternativene når jeg skal være der en stund. Nå drar jeg ikke for å få en drømmeferie heller da, men av helsemessige grunner 😜 Anonymkode: 7c5cd...e50
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 Sol79 skrev (7 timer siden): Tror ikke det er så mange andre som syns tre uker i 10 varmegrader er drømmeferien, så ikke så rart at det var såpass billig. Ikke bare det. Men: I Sør-Europa er det generelt elendig isolering av hus og vinduer. Omtrent ingen har varmekabler i gulvene på badet. Jeg har reist mye i Frankrike og Italia på vinterstid. Det er deilig med +12 og sol (for sola varmer faktisk!). Men grisekaldt på hotellrommene jeg har vært på. Dessuten er det dårlig med varme dyner. Anonymkode: f2b90...16e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke bare det. Men: I Sør-Europa er det generelt elendig isolering av hus og vinduer. Omtrent ingen har varmekabler i gulvene på badet. Jeg har reist mye i Frankrike og Italia på vinterstid. Det er deilig med +12 og sol (for sola varmer faktisk!). Men grisekaldt på hotellrommene jeg har vært på. Dessuten er det dårlig med varme dyner. Anonymkode: f2b90...16e Dette er ikke min erfaring, altså kalde hotellrom. Men som du kan lese så skal jeg bo på leilighetshotell jeg da, og jeg tar med egen dyne hjemmefra 😘 Anonymkode: 7c5cd...e50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå