Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg liker å gå naken hjemme. Bak godt lukkede gardiner selvsagt. Men har fått et økende lyst til å en gang oppsøke en nudist strand for å prøve hvordan det er å kunne være naken ute i det fri. For meg er det ikke det seksuelle ved det, selv om det bare er hyggelig om noen beundrer kroppen min, men selve frihetsfølelsen av å gå ute uten klær og å kjenne vinden. Det å fri seg fra det anstrengte forholdet samfunnet vårt har til noe så naturlig og fint som nakenhet. Hvorfor ikke? 

Nå vet ikke jeg om noen særlige plasser hvor dette er mulig i Norge så det må eventuelt bli i utlandet. Derfor lurte jeg på om noen her har vært på slike plasser og om dere kan dele deres erfaringer med det. Rett og slett en plass hvor det både er et fint klima og miljø for dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1678620-erfaringer-med-nudist-strender-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenge siden jeg har vært der, men på den greske øya Skiathos finner du en nydelig nudiststrand ved navn Banana Beach.  Nudistene ligger å soler seg på høyre og venstre side av stranden, men de mer påkledde ligger midt på.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Jeg er ofte på Huk (Oslo) om sommeren. Synes det er kjempedeilig å ligge naken ute, få sol og vind på hele kroppen, slippe å tenke på bikiniskille, slippe å stresse med å barbere bikinilinja, og kunne bade uten å forholde seg til vått badetøy. Også null stress med skifting, siden det bare er å kle uanstrengt av og på seg. 

Har bare opplevd hyggelig og rolig stemning på Huk. 

Anonymkode: 11c61...eba

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker

Høres ut som du ikke bor i Oslo, siden du ikke kjenner til Huk. Da er vel ikke naturområdene rundt så folksomme, så du kan vel ta deg til skogs eller fjells i et lite besøkt område og være naken der?

Anonymkode: ea178...a01

• Liker 1
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som du ikke bor i Oslo, siden du ikke kjenner til Huk. Da er vel ikke naturområdene rundt så folksomme, så du kan vel ta deg til skogs eller fjells i et lite besøkt område og være naken der?

Kjenner til Huk, men det har aldri blitt noe av tidligere. Det frister mest med en utenlandsk destinasjon hvor det er mer folk, finere vær og mer avslappet stemning rundt det. Hellas som nevnt over eller Frankrike høres fantastisk ut. 

Annonse

AnonymBruker
ruffen29 skrev (2 minutter siden):

Kjenner til Huk, men det har aldri blitt noe av tidligere. Det frister mest med en utenlandsk destinasjon hvor det er mer folk, finere vær og mer avslappet stemning rundt det. Hellas som nevnt over eller Frankrike høres fantastisk ut. 

Mer folk? Trenger du mer folk for å kjenne vind og sol på kroppen?

• Liker 1
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Mer folk? Trenger du mer folk for å kjenne vind og sol på kroppen?

For meg vil det føles mer behagelig, ihvertfall de første gangene, at jeg er en av mange er på stranden uten klær. Og langt mer herlig på en strand i sydlige strøk under varmen og vinden som er der. Det blir en helt annen stemning. 

• Liker 1

Hei, Ja det er deilig å gå og være naken ute om sommeren. Og ja, naturisme er ikke seksuelt motivert. Det er lovlig å bade naken i Norge så lenge en ikke er til sjenanse for andre. Det er greit å gå til naturiststranda og kle av seg der om en er komfortabel med det, men å stirre på andre er ikke akseptert. 

Se ellers  https://www.scandinavianaturist.org/  for mer om naturisme. 

• Nyttig 1
3 hours ago, ruffen29 said:

For meg vil det føles mer behagelig, ihvertfall de første gangene, at jeg er en av mange er på stranden uten klær. Og langt mer herlig på en strand i sydlige strøk under varmen og vinden som er der. Det blir en helt annen stemning. 

På de varmeste dagene, er det ganske mange på huk. Rart å avskrive stedet uten å ha vært der.

Det er nok ikke overbefolket på nakenstrendene i Hellas. Rykter vil ha det til at tekstilfolket tar over plassene. http://www.capnbarefoot.info Her finner du litt info om de fleste øyene, men mye er relativt gammel informasjon. 

• Nyttig 2
4 minutter siden, OxBall said:

På de varmeste dagene, er det ganske mange på huk. Rart å avskrive stedet uten å ha vært der.

Det er nok ikke overbefolket på nakenstrendene i Hellas. Rykter vil ha det til at tekstilfolket tar over plassene. http://www.capnbarefoot.info Her finner du litt info om de fleste øyene, men mye er relativt gammel informasjon. 

Hmm...Kanskje ikke helt feil med en tur innom Huk i sommer. Bør nok gi det en sjanse å se hvordan det er. Veldig fine omgivelser der da. Takk for linken. Den siden ser litt gammel ut men har nok enda litt nyttig informasjon.

• Liker 1

Har hørt mye positivt om 

ruffen29 skrev (55 minutter siden):

Hmm...Kanskje ikke helt feil med en tur innom Huk i sommer. Bør nok gi det en sjanse å se hvordan det er. Veldig fine omgivelser der da. Takk for linken. Den siden ser litt gammel ut men har nok enda litt nyttig informasjon.

Kan også anbefale Kalvøya https://www.scandinavianaturist.org/nb/node/180

• Nyttig 1
ruffen29 skrev (På 7.5.2023 den 22.57):

Jeg liker å gå naken hjemme. Bak godt lukkede gardiner selvsagt. Men har fått et økende lyst til å en gang oppsøke en nudist strand for å prøve hvordan det er å kunne være naken ute i det fri. For meg er det ikke det seksuelle ved det, selv om det bare er hyggelig om noen beundrer kroppen min, men selve frihetsfølelsen av å gå ute uten klær og å kjenne vinden. Det å fri seg fra det anstrengte forholdet samfunnet vårt har til noe så naturlig og fint som nakenhet. Hvorfor ikke? 

Nå vet ikke jeg om noen særlige plasser hvor dette er mulig i Norge så det må eventuelt bli i utlandet. Derfor lurte jeg på om noen her har vært på slike plasser og om dere kan dele deres erfaringer med det. Rett og slett en plass hvor det både er et fint klima og miljø for dette.

Jeg vil absolutt anbefale deg å teste ut naturisme utenfor hjemmet. Lite som er bedre enn å være naken ute i sola, eller å bade naken. Har du først blitt "bitt" av den basillen, er det ofte ingen vei tilbake til vått badetøy fullt av sand..... 🙂 

I Norge er det flere naturiststeder/strender. De fleste er tilknyttet en naturistforening hvor det ofte er en forventning om medlemskap. Du finner mer info om det på lenkene du har fått. Medlemskap kan være en terskel å komme over, men det positive er at det er et trygt sted å være når det er kontroll på hvem som er der.

Hvis du søker utenlands, er det mange muligheter, alt fra små B&B's til store naturistsentre med opp til 10 000 gjester og alle tjenester, fra kjøpesenter, frisører, bakere og frisører til bryggerier "on site". Det finnes flere steder å søke informasjon, men et bra sted å starte kan være nakedwanderings.com . 

• 6 måneder senere...

Annonse

Vi gjør det helt tiden når vi er i syden. Går mer uten klær enn med🥰🤣

Rumpene er brune og fine når vi kommer hjem igjen.

Har til og med hatt sex på stranden med tilskuere, så ikke ut som de hadde problemer med det for å si det sånn🤣

Lett å finne strender i Hellas og Tenerife er min erfaring.

Anonymkode: 1c3b5...41d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...