AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Er det noen kommentarer du har fått på graviditeten, magen din..? Jeg har fått høre at jeg har så rar fasong på magen, fra min egen noe🙃 og blitt fortalt mange ganger at jeg snart skal få smake min egen medisin (jeg gråt tydeligvis mye som barn) jeg blir faktisk veldig såret og skuffa over slike utsagn, er det noe som har plaget deg? Anonymkode: 3f3e3...3df 1 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noen kommentarer du har fått på graviditeten, magen din..? Jeg har fått høre at jeg har så rar fasong på magen, fra min egen noe🙃 og blitt fortalt mange ganger at jeg snart skal få smake min egen medisin (jeg gråt tydeligvis mye som barn) jeg blir faktisk veldig såret og skuffa over slike utsagn, er det noe som har plaget deg? Anonymkode: 3f3e3...3df *fra min egen mor Anonymkode: 3f3e3...3df
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Jeg synes generelt kommentarar på kropp er en uting, og det virker som om noen mener at graviditet er en slags unntakstilstand fordi det ikke er ens vanlige kropp.. jeg får mange kommentarar på hvor stor jeg er og «sikker på at det bare er en inni der, høhøhø🤡»🙄 ikke særlig kjekt når jeg så vidt orker å gå forbi et speil uten å gråte, og får nesten panikk av tanken på hvor lenge det er til jeg kan sulte meg tynn pga. amming. ellers får jeg mye teite kommentarar på at vi venter vår tredje gutt (og tredje barn). «jasså, så da blir det fire barn på dere da, høhø», «ååå, men det blir jo sikker hyggelig, da har de hverandre *ser på meg med triste øyner og et medlidende smil*» «Åååh, og jeg som var sikker på at DENNE gangen, DA kom jenta», «jaja, neste gang sitter’a skal dere se» For du vet alle tenker det samme som den gamle røya uten filter av en gammeltante jeg har, som sa det rett ut: «jaja, vi kan ikke alle vinne i livets lotteri» Anonymkode: d3c15...c70 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 Ble ganske lei puppekommentarer fra sjefen min. Greit at de vokser, men å påpeke størrelsen daglig i måneder. Anonymkode: 27782...d56 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 "Hvor langt er du på vei?" 5 måneder "Da er du ganske tjukk. Du blir nok stor" Jeg skjønner bare ikke hvordan folk kan få seg til å kommentere sånn 😂 Anonymkode: 5698a...e11 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 "du er jo blitt enorm, lykke til med fødselen sier jeg bare" greit nok at magen var stor. Syns bare det blir unødvendig å kommentere på 🤷♀️ Anonymkode: b948d...a6a 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Hadde født. "Ja du har jo stor mage fortsatt da. Hahha" også fått høre at det kanskje er to siden jeg er så stor. Og flere andre ting. Hvorfor tror folk at graviditet er et fripass for å kommentere alt mulig? Glad jeg ikke skal bli gravid igjen. Anonymkode: e1eff...d56 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes generelt kommentarar på kropp er en uting, og det virker som om noen mener at graviditet er en slags unntakstilstand fordi det ikke er ens vanlige kropp.. jeg får mange kommentarar på hvor stor jeg er og «sikker på at det bare er en inni der, høhøhø🤡»🙄 ikke særlig kjekt når jeg så vidt orker å gå forbi et speil uten å gråte, og får nesten panikk av tanken på hvor lenge det er til jeg kan sulte meg tynn pga. amming. ellers får jeg mye teite kommentarar på at vi venter vår tredje gutt (og tredje barn). «jasså, så da blir det fire barn på dere da, høhø», «ååå, men det blir jo sikker hyggelig, da har de hverandre *ser på meg med triste øyner og et medlidende smil*» «Åååh, og jeg som var sikker på at DENNE gangen, DA kom jenta», «jaja, neste gang sitter’a skal dere se» For du vet alle tenker det samme som den gamle røya uten filter av en gammeltante jeg har, som sa det rett ut: «jaja, vi kan ikke alle vinne i livets lotteri» Anonymkode: d3c15...c70 Det er fordi de oppriktig synes synd på det. Jeg fikk jenta etter to gutter og føler at jeg vant i livets lotteri. Hun har virkelig gjort familien vår komplett, det tror jeg ikke enda en gutt hadde gjort Anonymkode: 97222...afd 1 2 1
Tanuki Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Det er fordi de oppriktig synes synd på det. Jeg fikk jenta etter to gutter og føler at jeg vant i livets lotteri. Hun har virkelig gjort familien vår komplett, det tror jeg ikke enda en gutt hadde gjort Anonymkode: 97222...afd For alt du vet kan jenta di bli en transmann, hva skjer med vinnerloddet ditt da? Helt merkelig å være så opptatt av kjønn at man syntes synd på dem som ikke får jenter. 20 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er fordi de oppriktig synes synd på det. Jeg fikk jenta etter to gutter og føler at jeg vant i livets lotteri. Hun har virkelig gjort familien vår komplett, det tror jeg ikke enda en gutt hadde gjort Anonymkode: 97222...afd Merkelig tankegang. Anonymkode: ee8e0...0c1 10 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 Er helt tydelig noe galt med moren din, normale folk sier ikke sånt. Drit i henne! Anonymkode: 53b2f...cfa 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Nesten alle kommenterer hvorvidt de synes magen er stor eller liten🤣... Opplever det ikke frekt, men innmari merkelig. Hvorfor skal andres vurdering av min magestørrelse formidles til meg liksom🙈 Anonymkode: 65d4c...0f9 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 Kollega gratulerte da det ble kjent at jeg var gravid. Etter gratulasjonen kom det «ja keg syns du så litt tjukk ut på bildet fra påskeferien» (som jeg la ut på insta, fordi det ikke var synlig mage…). Anonymkode: 7547e...86e 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er fordi de oppriktig synes synd på det. Jeg fikk jenta etter to gutter og føler at jeg vant i livets lotteri. Hun har virkelig gjort familien vår komplett, det tror jeg ikke enda en gutt hadde gjort Anonymkode: 97222...afd Wow… Anonymkode: f3bec...12c 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er fordi de oppriktig synes synd på det. Jeg fikk jenta etter to gutter og føler at jeg vant i livets lotteri. Hun har virkelig gjort familien vår komplett, det tror jeg ikke enda en gutt hadde gjort Anonymkode: 97222...afd Hva var det med kommentaren min du ønsket å belyse med denne kommentaren her? Jeg vet at de ikke går bevisst inn for å være ekle, men nøyaktig hva tror du at man oppnår med å komme med kommentarer som eksemplene i kommentaren min (eller for så vidt din kommentar) utover å flagge sin egen sosiale inkompetanse? Anonymkode: d3c15...c70 8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): "Hvor langt er du på vei?" 5 måneder "Da er du ganske tjukk. Du blir nok stor" Jeg skjønner bare ikke hvordan folk kan få seg til å kommentere sånn 😂 Anonymkode: 5698a...e11 Fordi andre reagerer på det de ser å sier det. Den som går gravid legger kansje ikke så mye merke til det. Anonymkode: 0b484...41d
Peanut Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Det er fordi de oppriktig synes synd på det. Jeg fikk jenta etter to gutter og føler at jeg vant i livets lotteri. Hun har virkelig gjort familien vår komplett, det tror jeg ikke enda en gutt hadde gjort Anonymkode: 97222...afd Jævla ufin måte å trykke ned hun du siterte. (Ikke tør du å stå for det heller). 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er fordi de oppriktig synes synd på det. Jeg fikk jenta etter to gutter og føler at jeg vant i livets lotteri. Hun har virkelig gjort familien vår komplett, det tror jeg ikke enda en gutt hadde gjort Anonymkode: 97222...afd Selv om det er sånn for deg, så er ikke det slik for alle. Helt fint med kun en flokk jenter eller bare gutter, uten at de føler at noe mangler. Anonymkode: 7a3c7...ec3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi andre reagerer på det de ser å sier det. Den som går gravid legger kansje ikke så mye merke til det. Anonymkode: 0b484...41d Om man så er blitt kjempe tjukk pga graviditet eller ikke pga graviditet er det fortsatt helt unødvendig å poengtere at en har lagt merke til det. Hva er hensikten? Anonymkode: 27782...d56 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 Det var en som begynte å le da han kom på besøk da jeg var høygravid, fordi han syntes magen var så stor at det så komisk ut. Og så fikk jeg en del kommentarer om at jeg ikke kom til å kunne føde babyen fordi jeg er spedbygd og veldig lav, og altså hadde meget stor mage sett opp mot kroppen. Det var vel egentlig godt ment, og ikke frekt, men det var de kommentarene som plaget meg, siden jeg allerede gruet meg en god del til fødsel (som gikk veldig fint, så det var godt å kontre med da jeg fikk de samme kommentarene da jeg var gravid for andre gang med enda større mage). Anonymkode: fff37...072 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå