Gå til innhold

Migrene, spenningshodepine og Topimax

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Søker svar her da jeg ikke finner det jeg lurer på andre plasser.

Jeg har hentet ut resept på Topimax, men ikke turt å begynne på den enda grunnet bivirkningslista.

Er det noen med migrene og spenningshodepine som har forsøkt Topimax?

1)Hadde dere effekt - og isåfall, hvor god effekt, etter hvor lang tid, og på hvilken dose?

2) Hadde dere bivirkninger - hvilke, og på hvilken dose?

3) Kunne dere stå i jobb under oppstart?

4) Påvirket det trening på noe måte? 

Dette er ikke ønske om medinske råd og dosering, KUN ute etter erfaringer i form av effekt og bivirkninger. 

Anonymkode: 632ce...be0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har stått på topimax nå i 3 måneder, men har begynt seponeringen. Dette var ikke en medisin for meg. 

1. Ja, hadde GOD effekt på migrene allerede uke 2. Det er ikke lov å skrive om dose her. Men merket virkning fort på migrenen, jeg har migrene ca 15 dager i måneden. Den hjelper ikke på spenningshodepine på meg så jeg måtte likevel ta ibux og paracet. 

2. Kom veldig fort. Mye er til å leve med, feks mindre matlyst, endret smakssanser. Det er verre med "bomullshjerne", ingen hukommelse, ekstrem muntørrhet, konstant pottetett nese før pollensesongen startet og alt det psykiske. Jeg var på et tidspunkt suicidal. Håper du følges godt opp av lege. Jeg ble tett fulgt opp.

3. Jeg er ufør, så jobber ikke. Men bivirkningene var like ille første uke som etter 3 måneder, derfor veier ikke det positive opp det negative for meg.

4. Jeg har ikke kunne trent av forskjellige grunner, men hovedgrunnen er at topimaxen har sugd ut all livsgnist og motivasjon (jeg har blitt deprimert) både til trening og andre hobbyer. Den andre grunnen er at jeg ikke har hatt noe energi og med andre diagnoser skal jeg ikke presse meg. 

VIKTIG! Last ned hodepineappen! Det er det viktigste verktøyet du har til å vise legen om effekten er god/dårlig på medisinene du prøver ut.

Endret av Ugresset
Glemte et punkt, passet jo godt til 2.
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Ts, ser resten av svarene dine ble slettet av mod (pga doseringer). Hvis du sender meg pm vil jeg svare deg på det jeg kan svare på.

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig god effekt av Topimax i ekstremt hemmelig dose.

Ingen bivirkninger egentlig, bare litt i oppstart og opptrapping. Trapp saaaaaaakte opp, er mitt beste tips. 

Anonymkode: b33bd...352

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ekstremt god virkning av det, men som andre beskriver så er det dette med bomullshjerne, jeg føler meg dum i blant nesten. Men jeg var helt ødelagt av 10-15 anfall i mnd før som alle varer over dager. Det er mindre nå, kun hele mensen uken og lavere styrke.

Det er verdt det for meg, men jeg kjenner det er litt skremmende hvor hjernedød jeg føler meg. 

Anonymkode: a1c54...7f1

AnonymBruker
Skrevet

En annen ting jeg kom på, legen sa jeg kan ta et par enheter alkohol på de, men kjenner meg ganske rar etter en halvliter eller to, og en drink på byen er som regel nok. Så vær veldig obs på det, drikk veldig sakte om du tar et glass vin eller øl på dette her, se an hvordan det føles  

Anonymkode: a1c54...7f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...