AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Jeg gikk på vanlig p pille før, men slutta fordi jeg hadde så langvarig/faste bivirkinger. gikk uten p pilla i 2 år og da følte jeg at jeg ble meg selv igjen. Raste ned i vekt, følte meg ikke nedstemt og uten ekstreme humørsvingninger, og uten de ekle kvisene. men så valgte jeg å begynne på gestagen pilla cerazette, denne sa gynokologen at de vil ikke gi meg noen bivirkninger annet enn litt lengre blødnings perioder i starten og kanskje ingen mens i det hele tatt. Det synes jeg var greit. nå har jeg gått på de i 3 år og jeg føler jeg er nesten tilbake der jeg var når jeg gikk på vanlig p pille. Bare at jeg har hatt ofte lange mens perioder, dem har vært i over 2-4 mnd av gangen. Dette sjekket vi hos gynokolog og tok masse tester og celleprøve. Ingen uroligheter der. Så valgte vi å trappe opp på cerazette, altså ta 2 tabletter isteden for 1. funka ikke! så da hadde jeg valget om å prøve ny p pille eller spiral. Så jeg valgte kobberspiral. venter nå for time for å ta den inn. Men jeg slutta på cerazette for 2 måneder siden, og har fått så utrolig sterke humørsvigninger spesielt uka før menstruasjon og første uka med menstruasjon. Jeg føler meg skikkelig deprimert! Verre enn før. gråter lett. Så det jeg lurer på er, er dette vanlig når man akkurat har slutta med cerazette? Er det noen som har erfaringer med å få sterke humørsvigninger etter å ha slutta på gestagen pille? Anonymkode: 67d85...498
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå