AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Jeg har aldri vært gravid eller født, men har likevel slitt med urinlekkasje i noen år (er 35 år). Har vært hos fysioterapeut som mener det er stressinkontinens. Var hos fysioterapeut første gang i fjor høst, og har gått hver 6 uke frem til for noen uker siden. Første gang fikk jeg beskjed om å knipe 6sek og slappe av 12sek, og gjenta 10 ganger. Dette skulle jeg gjøre 3 ganger om dagen. Etter de første 6 ukene følte jeg det var litt bedre, og jeg fikk beskjed om å fortsette 6 uker til. Etter de neste 6 ukene synes jeg ikke det var noen forskjell, noe fysioterapeuten synes var rart. Hun ba meg likevel bare fortsette på samme måte i 6 uker til. Sånn fortsette det to runder til, og nå har jeg bare sluttet å gå til denne fysioterapeuten siden jeg bare får beskjed om å fortsette som før. Er det vanlig at det skal ta så lang tid før man merker forskjell ved bekkenbunnstrening? Fysioterapeuten snakket om teknikk på knipeøvelsene, og sjekket med ultralyd mens jeg knep at jeg gjorde det riktig. Kan det likevel være at jeg kniper feil? Anonymkode: b6dc1...81b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Tar ca,2-3 uker her. Får du tak i musklene mens du går? Da får du virkelig sterk bekkenbunn. Anonymkode: 99f04...772
Ma.Ya Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har aldri vært gravid eller født, men har likevel slitt med urinlekkasje i noen år (er 35 år). Har vært hos fysioterapeut som mener det er stressinkontinens. Var hos fysioterapeut første gang i fjor høst, og har gått hver 6 uke frem til for noen uker siden. Første gang fikk jeg beskjed om å knipe 6sek og slappe av 12sek, og gjenta 10 ganger. Dette skulle jeg gjøre 3 ganger om dagen. Etter de første 6 ukene følte jeg det var litt bedre, og jeg fikk beskjed om å fortsette 6 uker til. Etter de neste 6 ukene synes jeg ikke det var noen forskjell, noe fysioterapeuten synes var rart. Hun ba meg likevel bare fortsette på samme måte i 6 uker til. Sånn fortsette det to runder til, og nå har jeg bare sluttet å gå til denne fysioterapeuten siden jeg bare får beskjed om å fortsette som før. Er det vanlig at det skal ta så lang tid før man merker forskjell ved bekkenbunnstrening? Fysioterapeuten snakket om teknikk på knipeøvelsene, og sjekket med ultralyd mens jeg knep at jeg gjorde det riktig. Kan det likevel være at jeg kniper feil? Anonymkode: b6dc1...81b Holdt på sånn selv lenge, uten effekt. Så kom jeg over hypopressiv trening med Sadie Lawler. Norsk nettside, de jobber her i Norge. Det er supereffektivt og det eneste som har funka for meg etter å ha født barn. Er verdt pengene for kurset. De fraråder faktisk knipeøvelser. Hypopressivtrening.no (jeg er ikke sponsa 😆)
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tar ca,2-3 uker her. Får du tak i musklene mens du går? Da får du virkelig sterk bekkenbunn. Anonymkode: 99f04...772 Er det mulig av å gå på vanlig måte? Jeg får kontakt om jeg strutter baken ut men da går jeg som en and 😅 Anonymkode: aa651...888
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Takk for tips om hypopressiv trening, det skal jeg sjekke ut! Jeg klarer å få tak i musklene mens jeg går ja, er det en måte å trene på? Anonymkode: b6dc1...81b
Ma.Ya Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 15.41): Jeg klarer å få tak i musklene mens jeg går ja, er det en måte å trene på? Anonymkode: b6dc1...81b Det er knipeøvelser. Hvis det er slik du velger å trene er det jo trening uansett om du går eller ligger/sitter.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Kan du være anspent? Det sjekket sikkert fysioterapeuten, men det er like viktig å klare å spenne godt av. Anonymkode: 9f7b1...19a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 On 5/8/2023 at 3:41 PM, AnonymBruker said: Takk for tips om hypopressiv trening, det skal jeg sjekke ut! Jeg klarer å få tak i musklene mens jeg går ja, er det en måte å trene på? Anonymkode: b6dc1...81b Funker for meg. Bruke bekken og hele underlivet veldig bevisst når jeg går. Anonymkode: 99f04...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå