AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Sliter så med legging av babyen min som er 4-5mnd. Er trøtt og sutrete rundt kl 18.30-19 så da gjør vi klart for legging. Som også har vært vanlig leggetid før. Men nå så våkner babyen etter halvtime/førti minutter. Virker bare som babyen tok seg en dupp i senga. Våkner lys våken , så da prøver vi legging igjen rundt 20-20.30.. våkner av å på. Ender med at jeg ligger der med puppen i munnen til babyen til jeg skal legge meg rundt 21.30-22. utslitt. Hadde vært greit å få litt alene tid på kvelden men ………🫠🫠🫠 andre som har det slik? Pappaen kan ikke legge babyen, for babyen skal ammes i søvn😂 Anonymkode: 96690...c08
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Helt likt her, men vår er 7 mnd. Har vært sånn hele veien. Hvis jeg legger henne og sniker meg ut, våkner hun bare etter 30 min ish. Sover bare godt med puppen 😅 Anonymkode: 1fefa...5aa
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Slitsomt.. er så utrolig klistremerkebaby på kveldstid. På dagtid er det ikke slikt. våkner opp på kvelden med de krokodilletårene, og skriker sin store nød når jeg ikke er der når babyen våkner 😅😅 Anonymkode: 96690...c08
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 Jeg hadde bare mine i fanget i sofaen jeg og ammet dem i søvn mens jeg så på tv og så tok jeg dem med inn i senga når jeg skulle legge meg og ammet dem i søvn på nytt i senga om de våknet til. Anonymkode: 2afed...244 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Må dere prøve på aktiv legging nå? Vi legger vår 21:00-23:00 avhengig av rytme den dagen. Kanskje dere får det greiere å slippe og stresse med legging med en så liten som ikke alltid har helt fast døgnrytme også. Anonymkode: 55666...772 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Lurer på om problemet er at du forventer en sovebaby og så har du ikke fått det. Babyen er veldig liten ennå, døgnrytmen har nok ikke kicket inn nok til å ta helt kveld fra kl 18.30 til morgenen. Anonymkode: 303a6...4da 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Hei. Hadde det sånn med første, skjønte ikke hva vi skulle gjøre og jeg lå i senga hele kvelden og ammet for å få baby til å sove. Fortvilende å gå inn til våknende baby x antall ganger hver kveld. Nå leste jeg nettopp på ammehjelpen at det er normalt for baby å ville amme helt fra ettermiddag/tidlig kveld for å spise seg opp til noen timer sammenhengende søvn på natt. Så denne gangen er jeg forberedt på å ha baby på puppen hele kvelden og legge oss samtidig til natten. Dumt vi ikke visste dette sist og hadde da feil forventninger til baby og kveldene. Anonymkode: 52dc6...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 Babyen la seg greit rundt sju tiden før, men selvsagt ikke sikkert at døgnrytmen er på plass. Som nyfødt sov babyen hele tiden i sofaen og så la vi oss samtidig på kvelden. men nå så blir baby sur og urolig hvis jeg ikke legger baby i senga, vil ikke/klarer ikke sove i sofaen på kveldstid,men likevel så virker det ikke som baby er trøtt nok til å legge seg for kvelden i senga… slitsomt Anonymkode: 96690...c08
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Babyen la seg greit rundt sju tiden før, men selvsagt ikke sikkert at døgnrytmen er på plass. Som nyfødt sov babyen hele tiden i sofaen og så la vi oss samtidig på kvelden. men nå så blir baby sur og urolig hvis jeg ikke legger baby i senga, vil ikke/klarer ikke sove i sofaen på kveldstid,men likevel så virker det ikke som baby er trøtt nok til å legge seg for kvelden i senga… slitsomt Anonymkode: 96690...c08 Jeg forstår at dette er slitsomt og frustrerende. Jeg tror dessverre det er sånn at du var heldig før, heller enn at det er noe unormalt nå. Anonymkode: 303a6...4da
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 Jeg kunne ikke legge min så tidlig når hun var 4-5 mnd. Tok heller en dupp rundt 16-17 og så la jeg litt senere. Har i lange perioder måttet være inne hos baby hele kveld fra leggetid til morning. Noen kvelder måtte hun sove på meg men ofte kunne hun sove i senga ved siden av meg mens jeg satt der og så på mobilen eller noe. Anonymkode: 56a4f...0ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå