AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Mennesker jo snåle, livet vårt i dag er bygget opp rundt skjermen. Tv er noe vi også bruker MYE tid på....vi skal jo underholdes heletiden. Tenk så mye tull folk sitter å ser på. Jeg synes det er befriende uten TV, går jo ikke glipp av noe. Har jo macbook som kan brukes til å se på noe evt. Anonymkode: d168c...29d 3 1
Nåleputa Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Jeg har heller ikke tv!! 😀 Så flott at det er flere av oss. 🤩 1
skreppamedleppa Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 (endret) Du sier folk er negativ til at du er uten tv men innlegget ditt bærer jo bare preg av at du selv er negativ til de som har tv... Jeg tenker at det er merkelig både å legge seg opp i det uten og de med tv. Har noen venner uten tv og har aldri blandet meg så mye med det, det er jo et valg en tar og tviler ikke på at det kan være like greit som å ha en tv. Rart å bry seg så mye om andres valg enten eller.. Selv prioriterer jeg god seer opplevelse og bedre lyd opplevelse enn hva en liten mac/pc/leserbrett kan klare å yte men det sier absolutt ingenting om hvor mye tid jeg bruker på film og serier, eller om jeg har linjær tv eller bruker andre platformer for å se på denne tv'en. kanskje du ts bruker mer tid enn meg, uten at det er noe som helst negativ å ha en hobby som innbefatter film og serier sjangeren. Endret 7. mai 2023 av skreppamedleppa 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Kjenner også flere som ikke har tv og de argumenterer med det samme at tv tar a for mye tid, men de ser mer serier enn meg bare at de sitter på macen istedet 😅 Er man enslig ser jeg ikke noe ulempe med å kun se på mac men har man gjester eller samboer eller barn er det greit med en tv syns jeg Anonymkode: ed624...cf0 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Finnes det fremdeles folk under 30 som ser linær TV?😅 Har en TV, og forsåvidt kanaler via felleskostnadene, men den brukes utelukkende til strømming, spilling osv. Men jeg er jo alene mesteparten av tiden og da bruker jeg like greit laptopen. Anonymkode: dac21...b0e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Har ikke hatt TV på 20 år, og ingen er negative til det. Ser likevel mye tull på PC-en da. Kan det være de er negative fordi du maser/skryter for mye om TV-mangelen din? Anonymkode: a0abb...2bc 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 Har ikke tv! Og er veldig fornøyd med det. Syns det er noe drit. Vokste opp i et hjem med en tv påslått hele tida. Barna mine vokser opp aktive, har lett for å finne på ting selv og elsker å lese/bli lest for. De vokser ikke opp med avslappning = skjermtid. Avslapning = avslapning. Bare fått skryt fra skolen om språket deres deres sosiale fungering m.m. #SelvgodMedGodGrunn Anonymkode: 03a60...d7a 1
Daria Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 Hvorfor vet "de fleste" at du ikke har tv? Hvis du er av de som stadig må gjøre et nummer av hvor deilig det er være uten, er det sannsynligvis det de reagerer på - så opptatt er ikke folk av hvilke ubetydelige valg andre tar på privaten. Min erfaring er uansett at de fleste som skyter av at de ikke har tv, i praksis har mye mer skjermtid enn meg, som bare ser lineær tv mens de strømmer serier på pcen, og da blir det veldig fort bare latterlig. 4
Mezzosoprena Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mennesker jo snåle, livet vårt i dag er bygget opp rundt skjermen. Tv er noe vi også bruker MYE tid på....vi skal jo underholdes heletiden. Tenk så mye tull folk sitter å ser på. Jeg synes det er befriende uten TV, går jo ikke glipp av noe. Har jo macbook som kan brukes til å se på noe evt. Anonymkode: d168c...29d Ok, er de faktisk negative, eller bare reagerer de på det fordi det tross alt er litt uvanlig?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 Jeg får spørsmål ofte, hva gjør du på kveldene da når du ikke ser tv ? Jeg har TV jeg da men ikke kanaler osv. Kobler opp tlf å ser serie innimellom eller en film på netflix, men nå er det evigheter siden jeg så på noe. Anonymkode: dd211...9a0
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Vi har 5-6 tv-er. For å kompensere for dere som har ikke tv. Dere kan si takk senere. Anonymkode: 486f1...862 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 Jeg har forsåvidt en tv som har blitt brukt av og til. En etterlevning etter eksen. Nå sluttet den å virke og jeg kommer ikke til å kjøpe ny. Har tenåringer som ikke ser på tv, men de bruker pc/ipad. Anonymkode: c15cb...b6d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 Spørsmålet er jo hvor mye du strømmer på pc, iPad eller lignende? Vi har tv, to stykk, men vi ser ikke på så veldig mye. Vi strømmer litt filmer og serier på vinteren i helgene om vi er hjemme, på sommeren kan det gå lang tid mellom hver gang vi ser på noe som helst. Og det inkl strømmetjenester på iPad. Anonymkode: e0dd2...eee 1
Taluno Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 Jeg synes det er befriende å ha tv, for da kan jeg se noe når jeg vil. Men at det står ett tv-apparat i stua gjør meg ikke forpliktet til å se noe... Det går en del tull på TV ja, men ut i fra samtaler jeg har hatt med venner og bekjente, så virker det som de ser på mye mer tull når de ser på Tiktok, Youtube, og andre slike apper. Det er mange som sier de kan scrolle lenge på SoMe, og ser på alt mulig fra kviseklemming, ryddevideoer og spilldiskusjoner...
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 Jeg ser aldri på TV alene. Men setter pris på å ha den her da jeg og mannen liker å se litt sammen på kvelden i helgene. Ellers er den avskrudd. Så man kan fint eie en TV uten å måtte ha den på hele tiden Anonymkode: 0334c...171
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har 5-6 tv-er. For å kompensere for dere som har ikke tv. Dere kan si takk senere. Anonymkode: 486f1...862 Rart du ikke vet om det er 5 eller 6. Anonymkode: 36317...e47
Badebuksa2.0 Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 Negative, hvordan da? Jeg har en TV som er typ 15 år gammal. Bruker den til å se på film, altså DVD eller Blu-ray. Eller VHS til og med! Ja, sånn er jeg. Har ingen strømmetjeneste siden 98% av alt som slippes på markedet i dag byr meg imot. Setter man på TVen, er det bare reklame hele tiden eller hjernedøde programmer. Bedre å lese ei bok eller finne på noe, da.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 Jeg har heller ikke TV. Har ikke fått noen negative kommentarer på dette, ei heller bryr jeg meg særlig mye om andre har TV eller ei😅 Anonymkode: 7fba3...511
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå