Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg og samboer har begynt å tenke på å få et barn til. Sist graviditet var på mange måter tøff, da jeg var plaget med både større blødninger og mye smerte i kroppen. Men jeg var student og kunne være mye hjemme i ro, så det gikk bra. 

Denne gangen er jeg i full jobb som alle andre. Leverer i bhg på morgenen, og må gå ca 15 min til jobb. Dette er en strekning som er ekstremt bratt. Mange sklir på grusen som ligger oppå asfalten på sommeren, og på vinteren er det skøytebane omtrent nedover de bakkene. På vei hjem får jeg da dette som oppoverbakke. Det er slitsomt nå, men tenker med skrekk på å komme meg til og fra jobb som gravid med plagene som følger med. Jeg jobber på kontor, men de er ikke flinke til å tilrettelegge med hjemmekontor. Hva gjør jeg da, det er jo ikke akkurat grunn til sykmelding heller!

Anonymkode: 3108a...49e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, 

jeg og samboer har begynt å tenke på å få et barn til. Sist graviditet var på mange måter tøff, da jeg var plaget med både større blødninger og mye smerte i kroppen. Men jeg var student og kunne være mye hjemme i ro, så det gikk bra. 

Denne gangen er jeg i full jobb som alle andre. Leverer i bhg på morgenen, og må gå ca 15 min til jobb. Dette er en strekning som er ekstremt bratt. Mange sklir på grusen som ligger oppå asfalten på sommeren, og på vinteren er det skøytebane omtrent nedover de bakkene. På vei hjem får jeg da dette som oppoverbakke. Det er slitsomt nå, men tenker med skrekk på å komme meg til og fra jobb som gravid med plagene som følger med. Jeg jobber på kontor, men de er ikke flinke til å tilrettelegge med hjemmekontor. Hva gjør jeg da, det er jo ikke akkurat grunn til sykmelding heller!

Du har krav på tilrettelegging som gravid på jobb. 

Anonymkode: 1301c...b95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men her er det ikke jobben, men veien til jobb som er utfordringen 😓

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skal de tilrettelegge mener du? 

Da får du kjøre bil om du synes det er skummelt å gå.

Anonymkode: 0e725...780

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke kjøre bil eller ta kollektivt?

Det er krav om tilrettelegging. 

Anonymkode: e29ae...3ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjører jobb, men det stedet er nærmeste sted å parkere, så jeg må uansett gå siste stykket.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hjemmekontor kan være tilrettelegging. Feks om man ikke klarer komme seg til jobb pga bekken, kvalme eller liknende. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører jobb, men det stedet er nærmeste sted å parkere, så jeg må uansett gå siste stykket.

Da er det ikke så mye å gjøre da.

Alle kan falle på grus eller is, sånn er det for alle. Gravd, prøver, gammel, ung eller hva enn.

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmekontor kan være tilrettelegging. Feks om man ikke klarer komme seg til jobb pga bekken, kvalme eller liknende. 

Tilrettelegging fordi en er redd for å falle på grus og is? 

Nei, nå får du gi deg.

• Liker 2
Skrevet

Så du er ikke gravid ennå? Hva med å bli gravid og ta det deretter. Er ikke sikkert vintre blir sp ille. Og kanskje du er friskere i denne graviditeten. Jeg ville først blitt gravid og sp se ann...ok om det blir likt som sist da sykemeldt du deg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp gode brodder på vinteren.  Du kan bruke de hele året egentlig med en slik problemstilling. 

Anonymkode: 567a6...45e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bekymre deg før du vet hvordan det blir. Om det blir så ille du frykter så blir du nok sykemeldt.☺️

Anonymkode: 0ff17...367

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid nå, og kan ikke ta kollektivtransport til jobb fordi jeg er så kvalm og sensitiv. Hele greia får meg til å spy. Så ... det er ikke alltid enklere å være avhengig av andre måter å komme seg til jobb på. Det er jobben sitt ansvar å tilrettelegge. Man skal ikke unngå å bli gravid pga. jobben.

Anonymkode: 54337...cde

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Over en km å gå fra der man kan parkere? Det var da voldsomt. Går det ikke buss?

Anonymkode: 60cb1...ce5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...