Gå til innhold

Redd katt, noen som har forslag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en litt rar situasjon og keg er i tvil om hva som er best. For 2-3 mnd siden så hadde vi renovering i huset, var mye bråk, lyd og fremmede så katten min forsvant og jeg klarte aldri å finne henne. Det viste seg at hun hadde vandret langt, og nå i kveld var jeg heldig å ble kontaktet av noen som hadde sett henne, jeg reiste til adressen å klarte heldigvis å fange henne. Tok henne oppi en sekk, kjørte bil hjem å slapp henne ut når vi kom inn i huset. Nå virker hun bare skremt og redd, gjemmer seg under trappa å vil ikke ha noe med meg å gjøre.

Nå er det også slik at jeg er gravid, mer enn 1 uke over termin og baby kan komme når som helst. Er det noen som vet hvor sannsynlig det er at katten stikker av igjen hvis hun får lov å bruke katteluken sin å gå ut etter 1, 2 eller 3 dager? Nå er hun tydelig redd, men hvis hun virker rolig og mer normal igjen så må hun på et tidspunkt få lov å gå ut. Hun har bodd her i 7 år, gått ut å inn som hun vil og aldri vert borte før, var bare pga renovering hun forsvant. Hun skal få mat og vann, og jeg tenkte kanskje å få tak i en kattedo og ha henne inne noen dager til hun roer seg. Men kjenner at dette er stressende for plutselig forsvinner jeg i noen dager, vet ikke hvordan fødsel blir og jeg kan ikke prioritere katten når jeg plutselig har en nyfødt på sykehuset

Katten er sky og redd fremmede, så hun vil ikke ha noen glede av at en fremmed kommer for å holde henne med selskap… men kanskje det evt er godt nok om jeg spør min mor om å se at hun har mat og vann daglig?

Dette ble kanskje litt rotete, men er det noen som har noen tanker om hvordan det er best å gjøre i min situasjon?

Anonymkode: 8ad36...9e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt hvis katten har vært borte ville jeg holdt henne inne i 2-3 uker så hun er helt sikker på hvor hun bor igjen. Og kanskje speiselt når det kommer en liten baby, kan bli en stor omstilling for henne

AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt henne inne til hun slår seg til ro. Hun forsvinner nok bare igjen om du slipper henne ut når hun fremdeles er redd hjemme. 

Anonymkode: cb991...02d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...