Gå til innhold

Kan dårlig syn variere litt fra dag til dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel rundt 3 år siden jeg sjekket synet sist. Da 1+ på begge øyer. (43 år). Fikk da råd om å bruke briller når jeg leser og sitter ved dataen på jobb. Har briller fra apoteket på jobb med 1+, men synes at jeg leser greit uten. Verre er det hvis jeg bruker de i flere timer og så tar de av, da sliter jeg. 😉 

Noen dager sliter jeg med å lese på telefonen eller teksten på TV, andre dager går det fint. 
De siste mnd nå synes jeg at det har blitt verre, kommer også ann på hvor sliten jeg er i øynene. 
Jeg trodde man kanskje så jevnt over dårlig når man MÅ bruke briller og skjønner ikke hvorfor jeg føler at det varierer? 

Anonymkode: 2c645...0a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel sånn alderspregete synsvansker starter; man føler at synet varierer så veldig fra dag til dag, alt etter dagsformen. Synet blir liksom så "sårbart". Husker det godt selv. Enkelte dager klarte jeg ikke lese noe som helst, og skyldte liksom alltid på at jeg "ikke orket å lese den boka akkurat i dag for jeg er sikkert så trøtt" osv. Etter hvert klarte jeg ikke lese instruksjoner bakpå pakninger med matvarer heller, og satt konstant og myste kraftig på pc-skjermen på jobb. Skjønte heldigvis at jeg måtte få meg briller.... til slutt. Det var en lettelse!

Du bør få deg briller som er tilpasset ditt syn hos optiker. I din alder skjer det mye med synet på tre år, så en ny tur til optiker burde du ta, og bestille deg lesebriller med den styrken resultatet viser at du trenger.

Anonymkode: 873c8...a98

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror tørrhet i øynene spiller inn også. Iallfall sa en optiker det til meg når jeg klagde over at jeg ser uklart innimellom. Hos optikeren ser jeg godt med riktig korreksjon. Kan jo stemme med at du føler deg sliten i øynene. Mine kjennes ikke tørre ut da, men jeg merker at jeg f.eks. ofte ser uklart på morgenen på vei til jobb, eller hvis jeg skulle ha lagt meg for en stund siden. 

Anonymkode: 01461...26b

AnonymBruker
Skrevet

Sånn har jeg hatt det i 3-4 mnd nå! Skjønner ikke hvorfor! Har vært hos øyelege og optiker. Finner ingenting…. 

Anonymkode: ba308...b7a

Skrevet (endret)

jeg har det slik når jeg har tørre øyne, eller at væsken på øyet er litt tyktflytende.

Endret av Honey Dew
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har du litt korreksjon så kommer det ofte ann på dagsformen hvor godt du kompenserer for korreksjon du har.  

Anonymkode: cd403...0ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...