Gå til innhold

Hvilke filmer er de mest deprimerende du har sett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Manchester by the sea har en helt spesiell plass i hjertet mitt. Har sett den flere ganger og det er litt selvpining hver gang. Off, en forferdelig trist, men samtidig utrolig bra film. Casey Affleck spiller så troverdig og hjerterått.

Anonymkode: 02375...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enig ang Manchester by the sea. Saras nøkkel er også helt forferdelig. Og Lion. Har grått mange tårer til disse filmene...

Anonymkode: ef2fe...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og den norske filmen Kule kids gråter ikke. Det er noe med filmer som ikke har happy ending... Man forventer liksom det.

Anonymkode: ef2fe...069

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/8/2023 at 3:13 AM, Piggsopp said:

Grave of the Fireflies

Denne! Aldri sett en tristere film.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/7/2023 at 7:31 PM, AnonymBruker said:

Manchester by the sea. Gråt store deler av filmen.

Anonymkode: 9428f...eb0

On 5/8/2023 at 11:22 PM, AnonymBruker said:

Manchester by the sea har en helt spesiell plass i hjertet mitt. Har sett den flere ganger og det er litt selvpining hver gang. Off, en forferdelig trist, men samtidig utrolig bra film. Casey Affleck spiller så troverdig og hjerterått.

Anonymkode: 02375...778

Enig i at den er brutal, men samtidig så vakker. Første gang jeg så den forventet jeg bare en av de vanlige klisje-filmene om klønete pappa som må overta foreldreomsorg når en forelder dør fulgt av en enda mer klisjefylt happy ending. Så jeg visste ikke hva som traff meg. 

On 5/8/2023 at 5:13 PM, Diry72 said:

Its a wonderful life. Å se en mann ofre sitt liv for at resten av familien skal oppnå noe, mens han selv blir mere og mere frustrert over sin egen livssituasjon og ansvaret for en familiebedrift som han ikke ønsket. Han er så desperat at han prøver å ta ivet sitt, men en engel ser alt det gode han har stått for og redder han. Engelen får han til å innse alt det gode han har gjort for folk.

Men den har jo en så oppløftende slutt, blir alltid glad av å se den. Beklager at kommentaren min kom inni sitatet, fungerer ikke å legge det utenfor av en eller annen grunn.

Anonymkode: f8861...028

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Piggsopp skrev (På 7.5.2023 den 20.13):

Grave of the Fireflies

Melancholia

Eyyy! Den første var mitt forslag også, men «melancholia»..? Den er forøvrig en av mine favoritt filmer uavhengig av sjanger, men jeg anser den ikke som en av de tristeste.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

We need to talk about Kevin 

Anonymkode: 74ea1...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (12 minutter siden):

Denne! Aldri sett en tristere film.

Har barn som er fan av studio gibli (sikkert stavet feil) - og satte på denne med tro om at det skulle være likt en del av de andre filmene..

Hele helga var ødelagt, var som om noen hadde støvsuget sjelen ut av både meg og ungene…. 🙈🙈😂 leste en review av den på IMBD i ettertid. Sto noe slikt som: «The greatest Movie you never want to see again».. kan ikke være mer enig.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.5.2023 den 19.36):

The bridges of Madison County. 

Anonymkode: c7b05...e61

Denne. 

og Grave of The firelies. Har kun klart å GoF en eneste gang og den hulket jeg meg gjennom.

Anonymkode: 93575...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om "deprimerende" er det riktige ordet, og antageligvis ikke det du tenkte på, TS -  men "Brødrene Løvehjerte" og" Kamilla Og Tyven" synes jeg var veldig triste engang  :sukk:

Kommer ikke på noe mer "originalt" sånn i farta😅

Edit : Glemte "Lillefot" og "Fivel" :dåne:

Endret av AnonymBruker 42
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enfoldige morderen. Orket ikke å se ferdig, forlot kinosalen lenge før filmen var ferdig🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Peach3 skrev (På 8.5.2023 den 0.03):

(Vet ikke tittelen men kanskje andre vet denne?)

En gang i tenåra så jeg en amerikansk film som handlet om en liten gutt som ble tatt i fra fosterforeldrene sine og gitt tilbake til sin mor. Hun var stoffmisbruker og tok han med på så mye rart.. Det var så hjerteskjærende, hele filmen var bare en masse tragedier. Husker ikke hvordan den endte eller om jeg klarte å se den ferdig..  

Losing Isaiah,kanskje?

Anonymkode: b05b5...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

The Green Mile

Requeem For a Dream

Amistad

Anonymkode: 26406...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full Ugle skrev (7 timer siden):

Eyyy! Den første var mitt forslag også, men «melancholia»..? Den er forøvrig en av mine favoritt filmer uavhengig av sjanger, men jeg anser den ikke som en av de tristeste.. 

Ikke trist egentlig, bare utrolig deprimerende. Husker jeg var helt tom når jeg kom ut av kinosalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så mye dårlige filmer som blir listet opp her...

Anonymkode: 9f490...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så mye dårlige filmer som blir listet opp her...

AnonymBruker skrev (På 7.5.2023 den 19.35):

Titanic 💖

Men du selv lister opp Titanic? Og synes det holder mål i denne tråden 

Anonymkode: 9ae21...8b2

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grave of the fireflies

Manchester by the sea

Dancer in the dark

It's a wonderful life

Starten på Up

Portrait of a lady on fire 

Amour

Blue valentine

Marriage story

Moonlight

Hvor deprimerende filmen er speiles også av hvordan jeg har det i mitt eget liv når jeg ser filmen. Spesielt den følelsen jeg hadde første gang jeg så en film. En overfladisk film som jeg ikke vil si stikker dypt i det hele tatt er Love Actually. Men den så jeg for første gang ganske rett etter jeg fant ut at min kjæreste hadde vært utro mot meg. Så da stakk det. 

Marriage Story så jeg i en periode hvor mitt egne langvarige forhold skrantet litt. Så den traff meg hardt. Disse følelse kommer tilbake når jeg ser den igjen.

Når jeg graver finner jeg lignende forklaringer på mange av filmene jeg synes er deprimerende, så må jeg prøve å sile ut de som jeg har en for sterk subjektiv tilknytning til (uten å finne mer objektive holdepunkter), da jeg ikke synes de er gode svare på et spørsmål om deprimerende filmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...