AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Jeg fikk kobberspiral for snart to måneder siden og har allerede hatt en mensen. Jeg hadde sex under EL og i ettertid sjekket jeg hos legen at den lå riktig (hun kunne se trådene). Den ble også satt inn med UL. De siste dagene har jeg hatt brystsmerter og de føltes tyngre. Jeg har ikke hatt dette PMS symptomet siden jeg fikk tilbake mensen etter fødselen (1,5 år). Viktig å nevne at PMS varierer, var en periode jeg slet med kvalme og oppkast, også forsvant det. Det er ikke alltid like sterke kramper før mensen heller. Forventer mens på fredag…tok graviditetsprøve i dag fra metode som er negativ (test tidlig fra dag 5 før forventet mens). Jeg har lest om kvinner som har fått flere PMS fordi kobber øker opptaket av østrogen…det er det jeg håper skjer nå. Spørsmålet er, hva tenker dere? Jeg er livredd for graviditet. Anonymkode: f17ce...20c
Topsi Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Kobberspiralen er et svært effektivt prevensjonsmiddel, jeg ville ikke bekymret meg....
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Topsi skrev (30 minutter siden): Kobberspiralen er et svært effektivt prevensjonsmiddel, jeg ville ikke bekymret meg.... Prøver å tenke sånn men bekymrer meg fordi jeg har ømme bryster…🥲 Anonymkode: f17ce...20c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 Spiral kan gi gravidlignende symptomer. Ta en test om en stund i tilfelle, men du er neppe gravid. Anonymkode: 7a6d5...04c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Spiral kan gi gravidlignende symptomer. Ta en test om en stund i tilfelle, men du er neppe gravid. Anonymkode: 7a6d5...04c Har du opplevd dette?Har kobberspiral, så uten hormoner, men har lest at mer kobber i kroppen kan øke østrogen som igjen kan gi PMS. Får ta en ny test nærmere mensen om et par dager 🥹 Anonymkode: f17ce...20c
Sofakona Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Om du hadde eggløsning da er du eventuelt 9 dpo. Vent til fredag og ta test. Men skal ikke kobber spiral gjøre at egget ikke fester seg?
Topsi Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Om du hadde eggløsning da er du eventuelt 9 dpo. Vent til fredag og ta test. Men skal ikke kobber spiral gjøre at egget ikke fester seg? Stort sett gjør kobberspiralen sekretet i livmor så fiendtlig for sædceller at de dør, og kan i noen tilfeller også påvirke et evt befruktet egg. Det eneste man skal være obs på er hvis en BLIR gravid på spiralen, er det oftere enn ellers exu
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 Sofakona skrev (13 minutter siden): Om du hadde eggløsning da er du eventuelt 9 dpo. Vent til fredag og ta test. Men skal ikke kobber spiral gjøre at egget ikke fester seg? Jo, det er sånn det fungerer. Ja jeg tok en tidlig test som er gyldig fra i dag, dom var negativ. Tar ny om et par dager men ville høre om noen har vært borti lignende Anonymkode: f17ce...20c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 Sofakona skrev (9 minutter siden): Vil du bli gravid? Nei, absolutt ikke. Jeg er kjempe redd for å bli det Anonymkode: f17ce...20c
Sofakona Skrevet 7. mai 2023 #11 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, absolutt ikke. Jeg er kjempe redd for å bli det Anonymkode: f17ce...20c Hvorfor bruker dere ikke kondom? Prevensjon skal være sikker. Men ting kan skje...np vet jeg ikke hvor fort effektiv en slik kobberspiral er
Topsi Skrevet 7. mai 2023 #12 Skrevet 7. mai 2023 Sofakona skrev (4 minutter siden): Hvorfor bruker dere ikke kondom? Prevensjon skal være sikker. Men ting kan skje...np vet jeg ikke hvor fort effektiv en slik kobberspiral er Kobberspiralen er effektiv svært raskt, en kan bruke den som nødprevensjon også
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #13 Skrevet 7. mai 2023 Sofakona skrev (10 minutter siden): Hvorfor bruker dere ikke kondom? Prevensjon skal være sikker. Men ting kan skje...np vet jeg ikke hvor fort effektiv en slik kobberspiral er Den er effektiv fra innsettelse. Anonymkode: f17ce...20c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #14 Skrevet 7. mai 2023 Sofakona skrev (30 minutter siden): Vil du bli gravid? Du er rimelig frekk i svarene dine. TS har brukt prevensjon. Anonymkode: d1719...294
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå