Gå til innhold

Hva spiser du når du skal kose deg? (Sunt)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier, hva spiser du når du skal kose deg, men samtidig spise sunt? Jeg er en sucker for sjokolade, potetgull, godteri og kaker og har lyst til å bli flinkere til å velge sunnere alternativer. I første omgang trenger det ikke å være kalorifattig mat/snacks, jeg vil bare venne meg av den dårlige uvanen med å spise dritt hver dag.

Anonymkode: db1af...af7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøtter.

AnonymBruker
Skrevet

Frukt og/eller bær. Veldig glad i melon, appelsin, bringebær og mango

Anonymkode: b53fc...ada

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Druer, nøtter, bær, frukt, grønnsaker (stangselleri, gulrøtter og paprika) med dip, mørk sjokolade

Anonymkode: 3d53c...f13

AnonymBruker
Skrevet

Jordbær&banan smothie🌸

Anonymkode: 15dab...d6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppkuttet selleri/agurk/paprika/gulrot med dip lagd av kesam.

Anonymkode: 65642...b30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frukt, grønnsaker, bær, nøtter. Er f.eks. veldig glad i epler, jordbær, bringebær, blåbær og tomater som snacks. Grønnsaker med dip er også godt. Men helt ærlig? Jeg prøver også å bryte koblingen kos=mat. Jeg spiser som regel en del frukt og grønt på jobb, men i sofaen hjemme er det lite snacks.

Anonymkode: 1881d...d9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Druer, nøtter, bær, frukt, grønnsaker (stangselleri, gulrøtter og paprika) med dip, mørk sjokolade

Anonymkode: 3d53c...f13

Stangselleri med peanøttsmør! Høres rart ut, men stiller virkelig godtesuget

Anonymkode: 3bf6d...098

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker noe søtt til ettermiddagskaffen, ofte blir det grove knekkebrød, enten  med peanøttsmør og nugatti uten tilsatt sukker, eller gulost med litt syltetøy med mindre sukker.

Jeg er også glad i potetgull og dip av mager kesam, men har redusert mengden kraftig med å supplere med grønnsaker i tillegg (eller alene, så klart).

Anonymkode: aabb9...a16

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser gjerne et par biter manchego/brie med ferskesyltetøy og honning og druer

Anonymkode: ca46f...81b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe annet som er godt er å skvise en halv lime over en boks med druer for så å fryse dem en stund.

Anonymkode: 65642...b30

AnonymBruker
Skrevet

Frukt, bær eller nøtter.

Anonymkode: 5cb60...9bd

AnonymBruker
Skrevet

En god kopp te, trenger ikke spise noe til.  Noen nøtter og mandler til.

Anonymkode: 06581...e8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En god kopp te, trenger ikke spise noe til.  Noen nøtter og mandler til.

Anonymkode: 06581...e8b

Mmm, ja! Med bittelitt ingefær og lime i :)

Anonymkode: 3bf6d...098

AnonymBruker
Skrevet

Jordbær

Anonymkode: 3841c...de8

AnonymBruker
Skrevet

Noen biter mørk sjokolade tar suget for meg mye bedre enn frukt og bær, som jo er sunnere, men krever mye mer for å tilfredsstille søtsuget, og det i hele tatt gjør det. Lurer på om det rett og slett øker søtsuget for meg. 

Anonymkode: cddc4...26e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å spise 100 gr Cottage cheese blandet med  1 spiseskje gresk yoghurt m vaniljesmak toppet med granola og litt Sukrin gold sirup som event kan byttes ut med lønnesirup. 

Det er sykt godt. 

Anonymkode: ee9bb...13c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg tenker over det, så er det faktisk lenge siden jeg har forbundet mat med kos. Jeg kan lage pizza og annen god mat, men det er ikke mer koselig enn normal middagsmat.

Spiser vin og godteri en gang eller to i uka foran tv-en. Det vil jeg si er for kos. Utenom det så spiser jeg hovedsaklig sunt. Dersom jeg føler for noe søtt, så spiser jeg banan, tørket frukt, dadler. Eller jeg ignorerer at jeg vil ha noe søtt og spiser nøtter istedet

Anonymkode: b68d9...930

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

oppskjærte gulrøtter og selleristang med dipp 🙂

Anonymkode: f486c...3a3

AnonymBruker
Skrevet

Proteinbar til dessert etter middag hver dag her.

Anonymkode: ac954...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...