AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Hei. Denne tråden høres kanskje litt rar ut men bare hør'a. Jeg er en kvinne som de siste to årene har gått opp i vekt grunnet livsstil. Det har vært 100% selvforskyldt, og det er ikke dette jeg har tenkt å stille spørsmål til. Jeg har lagt på meg, og lagt på meg sakte men sikkert, grunnet problemer med overspising. Jeg har jo så klart (som sikkert mange andre i samme situasjon) tenkt at "nå skal jeg gjøre noe", men det har liksom ikke skjedd. Det som skjer da, er at jg merker at jeg ikke lenger legger på meg. Jeg har liksom stoppet, og slik har det vært i sånn 4 måneder nå. At jeg ikke lenger legger på meg, men samtidig vil jeg ikke si at jeg liksom har gjort noen tiltak som skulle tilsagt at jeg skulle sluttet. Jeg spiser mer eller mindre det samme som før, og trener ca. like mye som før. Altså jeg er så klart bare happy for at det ikke fortsetter i feil retning, men litt forvirret på hvorfor dette skjer. Jeg har blitt mer selvbevisst de siste månedene, og tenkte først at jeg kanskje har fått bedre kontroll på kosthold, men det vet jeg ikke er sant. Jeg har tenkt å gjøre noe med vekten, da noen av mine fremtidige drømmer krever vekttap, så jeg trenger ikke noen kommentarer om at jeg må snu om på helsen. Alt jeg vil vite er hvorfor keg ikke lenger går opp i vekt (da jeg ikke tror jeg underbevisst har gjort noe for å "fikse" meg. Har det skjedd noe lignende med dere? Anonymkode: d2ed6...d0d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Dersom du spiser og trener akkurat samme som før vil du jo til slutt nå et platå. For å legge på deg mer må du få i deg enda flere kalorier, så jeg regner med du bare har nådd det stabile punktet. Anonymkode: a31fe...d26 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Jeg har bmi tilsvarende fedme, men jeg har ikke lagt på meg mer enn det jeg har veid som maks i mange år. Det viser jo bare at man inntar vedlikeholdsmengden med kalorier. Hadde jeg spist mer på fast basis, så ville jeg fortsatt å legge på meg. Anonymkode: f2748...592
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå