Gå til innhold

Oppsigelse og nytt leieforhold, hvordan gjøre det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg må antakeligvis flytte om ikke så lenge. Jeg leier boplass nå, og skal fortsette å leie. 

Hvordan er det lurt å gjøre det med oppsigelse og nytt leieforhold? Det er jo ofte slik at gammelt leieforhold varer til slutten av en mnd, mens nytt leieforhold starter den 1. i en mnd.

Eks. Jeg må være ute av nåværende leilighet 31.mai, men jeg får ikke flytte inn i ny leilighet før 1.juni. 

Hvordan funker det? Jeg har jo et flyttelass og meg selv som må oppholde seg en plass. 

Alternativt kan en jo betale leie i nåværende leilighet ut juni, men det er jo unødvendig bruk av penger. Hvordan har dere løst det? Har dere opplevd at utleiere er fleksible?

Anonymkode: cf9ab...940

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid overlappet én mnd. Vi kjøpte og overtok hus den 1. desember i fjor, men leide forrige leiligheten ut desember. Da jeg overtok leiligheten jeg leide før, hadde jeg overlapp med leiligheten jeg leide før den igjen en måned. Er ganske vanlig med overlapp, det blir alltid en måned med dobbel leie, og det er sånn folk flest gjør det har jeg inntrykk av 😊

Anonymkode: ab471...839

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært et problem i mitt tilfelle. Noen ganger har de som flytter ut flyttet et par dager før (flyttet til et annet sted i landet), eller så har jeg ankommet med mitt senere på samme dag som de forlater. De som skal ut av leiligheta du skal inn i skal jo være ute samme dag som deg. Snakk med utleier, så får dere sikkert til å bli enige om tidspunktene.

Anonymkode: 73060...67a

Skrevet

Pleier ikke å være problematisk å få komme inn i leiligheten et par dager tidligere,man bare betaler for de, så lenge den ikke er utleid selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...