Gå til innhold

Middager med lite kalorier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Maks 350 kalorier. 

Jeg er veldig glad i annen mat en middagsmat, så vil heller spise mindre kalorier til middag slik at jeg kan spise mer til frokost/lunsj. 

Anonymkode: 992b5...337

AnonymBruker
Skrevet

Vslgfritt rent kjøtt/ fisk, brokkoli, valgfri salat/ grønnsaker med Soyasaus. 

Anonymkode: 8d2a5...dd9

AnonymBruker
Skrevet

Rent kjøtt/fisk og grønnsaker

slysaus

Anonymkode: c60ec...366

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dropper du ikke bare middag? Så lenge du får i deg det du skal av næringstoffer fra annen mat trenger du jo ikke « middag» . Salat, kyllingfilet, supper, fisk, grønnsaker er « middagsmat» med lite kalorier. 

Anonymkode: 889a8...6fe

AnonymBruker
Skrevet

Tunfisk, kylling

Anonymkode: bbcdf...de7

AnonymBruker
Skrevet

Hva enn du vil, i så stor mengde at det passer med antall kalorier du ønsker...

Anonymkode: f2b58...c28

Skrevet

Supper av grønnsaker. Og ha oppi litt potet og lite væske så blir den kremete med små mengder matfløte, lettere creme fraiche eller lignende.

• Liker 1
Skrevet

Proteinkilde: renskåret kjøtt, fisk, sjømat, egg osv

Proteinkilde: potet, bønner,linser, ris, pasta

Evt fett: olje, smør, saus, nøtter , frø, avokado

Men enda viktigere: hva er det du liker så godt med frokost/lønsj? Hvordan kan du bruke det til å gjøre middagene bedre? Er det brød og pålegg du er glad i? Hva enn det er, er det sannsynligvis fint mulig å implementere elementer av det inn i middagen også. Og middag må ikke være klassisk middagsmat, det blant være hva som helst. MEN: dersom du spiser typ havregrøt og brødmat, er det viktig at du sørger for nok protein, grønnsaker og omega 3 - disse tingene, særlig de første to, er typisk middagsmat og noe mange ikke er flinke på til frokost og lønsj. Så spise det du liker, men ha litt ekstra fokus på protein og grønt 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slanker meg og mine typiske middager da er å ta en proteinkilde som laksestykke eller kyllingfilet og så bare ha masse salat til. Salaten varierer jeg, noen ganger er det ruccola + vannmelon + litt fetaost + noen pinjekjerner m/litt balsamicosirup, andre ganger har jeg litt fullkornspasta med rød eller grønn pesto blandet med salat, cherrytomater, avocado, paprika f.eks. Andre ganger har jeg bare salat med litt feta og syltet rødløk. Ovnsbakte søtpotetbiter, ruccola, litt fetaost, pinjekjerner. Eller 80-talls 😉 isberg, mais, cherrytomater, agurk evt. avocado Bruker ikke noe særlig dressing til salatene unntatt av og til litt balsamicosirup hvis det passer. Dressing prøver jeg å unngå pga kaloriene. Merker at hvis jeg kutter alt til salaten i ganske små biter så blir det mer saftig og jeg trenger liksom ikke å tilsette noe dressing heller. 

Anonymkode: 007f2...c1e

AnonymBruker
Skrevet

Lapskaus.

Anonymkode: 0fbef...243

AnonymBruker
Skrevet

De meste av supper er jo innafor. 

Kikerter, vann, pepperpaste, kjøttdeig og løk. 

Wok av kål og gulrot i strimler, østerssaus og soyasaus, biffstrimler

Tikka masala, helst uten kokosmelk/fløte 

Vann, pepperpaste, buljongterning, rosenkål, potet, gulrot, lime.

Lapskaus

Anonymkode: 96dbd...ca4

Gjest Frøya Othelie
Skrevet

Ca. 150 g mager proteinkilde og 200 g grønnsaker (ikke rotgrønnsaker)

Diverse supper (både med kjøtt og vegetar)

Sushi

AnonymBruker
Skrevet
Frøya Othelie skrev (6 minutter siden):

Ca. 150 g mager proteinkilde og 200 g grønnsaker (ikke rotgrønnsaker)

Diverse supper (både med kjøtt og vegetar)

Sushi

Sushi med ris er vel ikke særlig kalorifattig. Tror jeg regnet va 1300 kcal i en porsjon (20 biter) med maki, nigiri og sashimi mix.

Anonymkode: 968b6...af2

AnonymBruker
Skrevet

Supper, wok, salater, en god omelett, laks, kylling....

Anonymkode: 9c70a...1c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...