Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg i en veldig vanskelig situasjon. Jeg har nettopp fått meg ny jobb, skal starte der i sommer. Jeg fant nylig ut at jeg er gravid, er veldig tidlig enda. (uke 5).

Jeg jobber nattevakter og det er jo ikke anbefalt når du er gravid. Jeg skal ta det opp med lege/jordmor etterhvert. Kommer til å være 16 uker på vei ved jobbstart. Jeg kan jo jobbe, men må jo ha tilrettelagt sånn at jeg kan gå dag/aftenvakter frem til permisjon. Noe som er veldig kjipt ifht ny jobb og midt i sommerkaoset.. De virket veldig opptatt av om jeg likte å gå natt og om jeg var vandt til nattarbeid da jeg søkte, så mye mulig de sliter med å holde på nattevakter. Når burde jeg si ifra? Tenker å ringe sjefen i god tid, men forhåpentligvis etter jeg har fått dratt på en tidlig U.L. 

Anonymkode: 4e50b...c13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle som ansetter kvinner i fertil alder må påregne st vedkommende blir gravid. 
Anbefaler deg å vente til du faktisk har startet med å si fra. De har tilstrekkelig med tid til å tilpasse når du starter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg laget en lignende tråd i høst da jeg akkurat hadde fått ny jobb og blitt gravid samtidig😅 gruet meg veldig til å si det til sjefen, men hun responderte akkurat som personen over sier: «når vi ansetter kvinner i din alder regner vi med at dere blir gravide»😅 det var null stress! Nå jobber riktignok ikke jeg nattvakter og slapp unna å måtte ha mye tilrettelegging, men regner med de er vandt med det på en arbeidsplass som din og har gode løsninger og alternativer :) gratulerer med graviditeten, dette går så fint!🥰

Anonymkode: 6200e...e91

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar dere ❤️

Anonymkode: 4e50b...c13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...