Gjest Vivian08 Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Hei, jeg har planer om å leie ut bunaden min for å hjelpe økonomien litt, men er første gang jeg prøver meg på noe sånt så trenger all hjelpen jeg kan få fra de mer erfarne. Det som gjør meg mest engstelig er misbruk av bunaden eller tyveri. Derfor har jeg skrevet i annonse at det blir kontrakt og depositum for å dekke skader/rens. Derimot, vil neppe depositum + leiepris være i nærheten av bunadens verdi og jeg har veldig liten anelse hvordan jeg skal håndtere situasjonen hvis noe slikt skulle skje eller hvordan jeg "går mot dem" ved kontraktbrudd. Lurer også på type kontrakt er vanlig å bruke, har en jeg fant på nettet men vet ikke om den er noe god. Kan prøve å legge ved bildet, når jeg finner ut hvordan det funker.. Videre så gjelder det også selveste betalinga. Da vet jeg ikke om vipps eller kontant vil gå, eller om folk flest bruker nettbanken til å fikse dette. Lurer også på om man bruker å betale skatt på slikt? Vil helst ikke, men hvis jeg blir å leie ut flere ganger/regelmessig blir det kanskje problemer hvis jeg ikke skatter på dette. Det siste er vel at jeg selvfølgelig vil avtale prøving av bunaden før den evt. leies ut. Har litt sosial angst så er ikke den beste med sånt, så vil spørre om noen har litt tips til hva jeg burde spørre om eller passe for for å kunne minimalisere risikoen for misbruk av bunaden. Bunaden er veldig spesiell for meg og hadde ikke vært å leid den ut hvis det ikke var for alle denne rentehoppinga og prisøkning, så vil være på den sikreste siden av alt.. setter stor pris på all hjelp jeg får.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Hvis du har noe annet å leid ut ville jeg vurdert det. Selv har jeg dampmaskin, drill og symaskin jeg ikke er redd for å leie ut. Bunad har jeg og, men orker ikke alt styret rundt det. Skal selge den når den tid kommer. Anonymkode: 10389...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Jeg ville søkt opp på Finn og sendt forespørsel og spurt hvordan andre dom leier ut og har gjort det flere ganger løser dette. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=292780323 Jeg ville også ha tatt bunadforsikring. Anonymkode: 41c5e...af2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå