AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Jeg har i løpet av siste uke fått veldig mye vonde kynnere/ nedover press i løpet av siste uke og er i uke 26, nå har jeg vært hos jordmor og fått beskjed om å sykemelde meg og denne helgen hvile meg og strengt ikke løfte mye og gå til legen mandag evt ringe føden. Men jeg er så fortvilet fordi jeg kan ikke gå så mye som en gate ut av huset uten å få kynnere og vondt i magen. Jeg vet ikke om det skal være sånn at jeg må bare ligge i sengen hver gang jeg får vonde kynnere? Har små barn hjemme og mannen må gjøre alt nå. Er så lei og fortvilet om det må være sånn resten av svangerskapet? Har jo jobbet mye i det siste men vil gjerne være aktiv og ikke ha vondt. Anonymkode: 3cce7...984
Sofakona Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Slapp av....nå må mannen din trå til til du føder. Du må bare snakke med barna dine at du må ta vare på babyen i magen og må da ligge rolig. Du vil jo ikke sette i gang en eventuell fødsel. Så slapp av med god samvittighet
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Just now, Sofakona said: Slapp av....nå må mannen din trå til til du føder. Du må bare snakke med barna dine at du må ta vare på babyen i magen og må da ligge rolig. Du vil jo ikke sette i gang en eventuell fødsel. Så slapp av med god samvittighet Men kynnere er jo ikke farlig? Har aldri født for tidlig før heller... Anonymkode: 3cce7...984
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men kynnere er jo ikke farlig? Har aldri født for tidlig før heller... Anonymkode: 3cce7...984 Vonde kynnere som ikke går over av seg selv kan bli varige og da kan du føde for tidlig. Om kynnerne går over av at du tar 2 min pause og så fortsetter aktiviteten er det nok ikke noe problem. Anonymkode: 5c01e...6bf
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Vonde kynnere som ikke går over av seg selv kan bli varige og da kan du føde for tidlig. Om kynnerne går over av at du tar 2 min pause og så fortsetter aktiviteten er det nok ikke noe problem. Anonymkode: 5c01e...6bf Nei må hvile meg en god stund etterpå. Kan vare alt fra 1 time til resten av dagen Anonymkode: 3cce7...984
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei må hvile meg en god stund etterpå. Kan vare alt fra 1 time til resten av dagen Anonymkode: 3cce7...984 Da skal du virkelig høre på kroppen altså. Ja så får mannen ta en stor del nå fremover, det går fint det å. Anonymkode: a664e...793 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Jeg var sengeliggende i 7 uker før fødsel startet prematurt. Kunne ikke gå og hente vann noen dager. De var redd fødsel skulle starte for ja, kynnere er ikke farlig, men de kan gå over i rier eller forveksles med rier. Så var mye inn og ut av sykehuset for jeg hadde så enorme smerter. Ville lyttet til kroppen. Anonymkode: 11960...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 Kynnere er helt naturlig og kroppen som gjør seg klar ja, MEN du skal ikke trigge de frem, for da kan føre til tidlig fødsel. Så når kroppen sier såpass tydelig ifra så bør du ta det på alvor. Jeg er også sykemeldt hvor det blant annet er pga jeg lett får kynnere. Jeg merker stor forskjell på om jeg får de fordi kroppen trener seg opp vs at jeg har trigget de frem gjennom for mye aktivitet/stress e.l. Anonymkode: 51d70...d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå